Marcus Grönholm olyannyira fente a fogát a Német rali-gyõzelemre, mint ahogy
Sebastien Loeb a Finn rali gyõztes trófeájára. Egyiküknek sem sikerült célja
elérése, hiszen a Kronos Total Citroën pilóta ötödszörre is gyõzött
Németországban, s egy héttel késõbb, a mostani hétvégén Grönholm hatodik
finnországi gyõzelmét gyûjtötte be hazai raliján. Loeb a második lett s így
is értékes pontokkal távozik a skandináv raliról, s egy lépéssel közelebb
került ahhoz, hogy az övé legyen harmadszorra is a világbajnoki cím. A
bronzérmes helyen Mikko Hirvonen ért célba.
A Finn ralin való gyõzelemhez nem elég a tehetség, a tapasztalat is nagyon
fontos és Marcus Grönholm mindkettõvel rendelkezett. Õ volt a rali favoritja
és nem okozott csalódást hazai rajongóinak. Már a verseny elején átvette a
vezetést és bár kemény csatát vívott a kitartó Seb Loebbel, végül mégis az
övé lett a végsõ siker. Grönholm mellett állt a szerencse is, hiszen az elsõ
nap mindketten nekimentek egy rejtett sziklának. Miközben azonban a finn
pilóta következmény nélkül megúszta, addig Loebnek defektje lett és nemcsak
30 másodpercet vesztett, de a reményt is, hogy befogja fordos riválisát.
[1]A Kronos Total Citroën pilótája nagyon reménykedett a finnországi
gyõzelemben, hiszen a Japán és a Brit rali-gyõzelmek mellett a finnországi
trófea hiányzik a gyûjteményébõl. 'Nem mondom azt, hogy nem akartam volna
megnyerni ezt a ralit, de a tervünk nem igazán jött be.Egy kicsit csalódott
vagyok. Arra fogok emlékezni ennek a versenynek a kapcsán, hogy a Xsarám egy
lépéssel elõrébb vitt a célom elérésében. Nem hiszem, hogy bármikor is
közelebb lettünk volna Marcushoz. Így most már tudjuk, hogy lehetséges
megverni õt - s azt is tudjuk, hogy ehhez mekkora erõfeszítésre van
szükségünk.' - szögezte le Loeb.
Régen találkozhattunk a Solberg névvel az elsõ tízben, s most sem Petter
Solberg, hanem Henning Solberg révén, aki a negyedik helyre kormányozta
célba Peugeot 307-esét. Gigi Galli szintén egy 307-essel lett az ötödik
annak ellenére, hogy nincs annyi tapasztalata itt, mint az északi
pilótáknak, akik õt követik. Így a hatodik helyezett Janne Tuohinónak és a
hetedik Jussi Valimakinak. Az utolsó pontszerzõ hely a cseh Jan Kopeckyé
lett.
A következõ világbajnoki ralira két hetet kell várnunk, hiszen 2006.
szeptember 1-3. között kerül megrendezésre a Japán Rali, amelyet tavaly
Marcus Grönholm nyert meg. 2005-ben Sebastien Loeböt a felkelõ nap
országában koronázták világbajnokká.
2006-os Finn Rali végeredménye:
1. M Grönholm Ford Focus 2:52:50,3
2. S Loeb Citroën Xsara 2:53:57,0
3. M Hirvonen Ford Focus 2:54:24,8
4. H Solberg Peugeot 307 2:56:48,1
5. G Galli Peugeot 307 2:58:30,2
6. J Tuohino Citroën Xsara 2:58:55,3
7. J Valimaki Mitsubishi Lancer 2:59:45,7
8. J Kopecky Skoda Fabia 3:03:05,3
9. M Wilson Ford Focus 3:07:37,7
10. A Alen Subaru Impreza 3:10:00,6
A világbajnokság állása a Finn rali után:
Pilóták
1. S Loeb 92 pont
2. M Grönholm 61 pont
3. D Sordo 41 pont
4. M Hirvonen 27 pont
5. M Stohl 24 pont
6. P Solberg 20 pont
7. T Gardemeister 16 pont
H Solberg 16 pont
9. G Galli 15 pont
10. X Pons 11 pont
Konstruktõrök
1. Kronos Total Citroën 122 pont
2. Ford 107 pont
3. Subaru 65 pont
4. OMV Peugeot Norway 50 pont
5. Stobart VK M-SP. 24 pont
6. Red Bull Skoda 22 pont
(Forrás: Amber PR)
|