Autós hírek: Yamaha MT: Túra élmények


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[22]Kizárólag az MT-sek részére került megrendezésre egy igazi élménymotorozás , az „MT Experience Tour” németországi indulással, keresztül az osztrák alpokon, egészen a túra végállomásáig Brno-ig. Volt szerencsém két barátommal végig élvezni a túra minden pillanatát és amelyrõl bátran állíthatom, hogy életem egyik meghatározó motoros élménye volt.
A fõleg német és osztrák MT-sekhez egy picike német városban Obingban csatlakoztunk. Ez az alig pár lelket számláló városka úgy 80 km-re van Salzburgtól de talán nem is ez a legfontosabb geológiai adottsága, hanem az, hogy alig 15 km-re van innen az Öhlins német fellegvára. Az élmények itt kezdõdtek. A szállásunkról 30 fokos szikrázó napsütésben vágtunk neki az alig 10 perces bemelegitõ távnak. A gyors gyárlátogatás után a specialistáké volt a terep. Az összes bringa futómûvét átnézték és ha kellett állítottak rajta, hogy a gép a hegyek között a lehetõ legjobb formáját hozza. Aztán az ausztrál vezetõnk a csoport elejére állt saját MT01-esével és nekirugaszkodtunk.
 
[2]Elképesztõ mennyiségû motorossal együtt ballagtunk át az osztrák határon és szeliden, a csúcsforgalomban kanyarogtunk el egy, a hegyek lábánál álló fogadóig ahol elsõ közös ebédünket költöttük el. Amerre néztünk háromezres hegyek hósapkával a csúcsaikon, lejjebb a méregzöld fenyvesek és a füves dombok patakokkal, folyócskákkal.  Mintha egy képeslap elevenedne meg körülöttünk. Gyors eligazitás után pattantunk lóra és tûz fel a csúcsok közé.
 
Közel 300km hegyi szerpentin olyan minõségû és tisztaságú aszfalton amit nálunk legfeljebb a ringen lehet fellelni. Kanyar után kanyar egyre feljebb,de csak azért hogy leereszkedve onnan teperjünk fel a következõre. Ilyen töményen kapni a motoros élményekbõl egyszerûen máshol nem lehet. Néhány rövid pihenõ után értünk Leobenbe , következõ szállásunkra. Itt már a szobánkban vártak a reggel leadott csomagjaink amelyeket az egyik kisérõ autó hozott el nekünk. Másnap reggel mire felkeltünk, a szervizautót vezetõ technikai személyzet az összes vasat átnézte, húztak a lazult láncokon és bezsírozták õket. Elképesztõ !
 
[3]Aztán ausztrál pajtás elõre, mi felsorakozunk mögé és irány Baden ismét át a hegyeken. Üres utak mindenütt ahol úgy vágja be az ember a gépet a kanyarba, hogy tudja semmi gáz nem lehet. A legalább 40 fokos aszfalton még egy malomkõ is ragad nem a Z4-es Z6-os abroncsok. A bátorságnak csak a néhol korlát nélküli szakadékok látványa szab határt, pont idejében mielõtt valaki elsokallna. Természetesen a csomagokkal nincs gond..viszik õket elõre a szállásra! Csipjen meg valaki, hogy ilyen létezik! Aztán Mariazell után a felvezetõ autó félreáll, kamera és állványok elõ és mi fel-le motorozunk egy 10 km-es hajtûkanyarokkal megspékelt szakaszon csak azért, hogy stilusgyakorlatként filmre vegyenek , természetesen egyenként bennünket ! Álmodom !
Aztán az ausszi srác ismét az élre áll és tépünk tovább, tekeri rendesen. A lassabbak picit hátrébb mi az élen próbáljuk vele a lépést tartani. A tükörben látom, hogy leghátulról az egyik kisérõnk sárga mellényben MT03- asával felzár rám. Hiába õt is elkapja a hév. Húzzuk keményen , néhol ami a csövön kifér .Eufória.Felfelé és a hosszú nyújtott kanyarokban az MT01 mint valami harcielefánt megállíthatatlanul csörtet elõre, de a szûk fordítókban a kis MT szikrázó lábtartókkal ismét mögém kerül csak azért hogy kigyorsításkor lemaradjon. A gps-szerint a tempó jó néhány eurót megérne a helyi szervnek, miközben felmászunk egészen 1800m-es magasságig több ízben is, de ma szerencsénk van. Neki nincs. 80 Euró a pótdíj és a szokásos magyar cinkelés a részünkrõl. Hiába a legnépesebb csapatot mi magyarok alkotjuk. Már csak 2 óra van hátra a célig pedig már vagy 8-at jöttünk és még tudnánk kétszer ennyit is menni akár a  végkimerülésig. Végleg leereszkedünk a hegyekbõl és máris a Bécset körülvevõ dimbes-dombos tájon repesztünk egészen Badenig. Leájulunk a motorrol és mint valami kokalevélen edzett társaság mindenki csak mosolyog. Ehhez képest a harmadik nap eseménytelen, csak átgurulunk Brnó-ba, hogy csatlakozzunk a Yamaha Nyári Fesztivál eseményeihez, hogy kipróbáljuk magunkat a legendás GP pályán a következõ két napon. Amit itt szervezésben szolgáltatásban és élményben kaptunk ez alatt az 5 nap alatt, az szerintem felülmúlhatatlan. De egy biztos, amíg a föld forog és lesz ilyen túra addig én ott leszek, s ha másért nem, már ezért a programért is elgondolkodnék egy MT vásárlásán… Forrás: Lévai Ottó, a Yamaha MT Klub vezetõje /Autósoldalak.hu/