Loeb csapattársa Dani Sordo tudta tartani a francia pilóta tempóját és
így elõször a Kronos Total Citroën csapat másodszámú versenyzõjeként
értékes pontokat szerzett a második helyezéssel. A bronzérmes helyen
Marcus Grönholm ért célba a Forddal.
[1]Sebastien Loeb ötödik németországi gyõzelme mellett beállította Carlos Sainz
rekordját is, hiszen ez volt a 26. rali világbajnokságbeli gyõzelme.
'Szeretem a Német ralit, mindig jó volt hozzám. Azért azt illik elmondanom,
hogy az összetett idõjárás nagyon stresszes élményhez juttatja a
résztvevõket. Az élen haladva egy kis extra nyomás is nehezedett rám.
Biztosra kellett mennem, hogy nem hibázok otthoni terepen, és a maximális
pontszámot hozom el. Vége van és fellélegezhetek. Most már ki akarom élvezni
azt, hogy beállítottam Carlos Sainz gyõzelmi rekordját. Soha nem tagadtam,
hogy ezt a rekordot magaménak akarom tudni, mivel nagyon tisztelem Carlost
és a pályafutása során elért eredményeit. A rekord azonban még megdöntésre
vár.' - nyilatkozta fáradtan, de lelkesen Seb a finisben.
A hétvége abszolút siker a 32 éves Sebastien Loeb számára. A Kronos Total
Citroën pilótájának öt évre volt szüksége ahhoz, hogy megdöntse ezt a
rekordot, miközben Carlos Sainz 15 év alatt (1990-2004 között) érte el ezt a
számot. Loeb ráadásul az elsõ pilóta a Rali Világbajnokság történetében,
akinek egy versenyen zsinórban ötször sikerült gyõzedelmeskednie.
A negyedik helyen Toni Gardemeister ért célba, aki bármilyen erõsen is
próbálta megelõzni Marcus Grönholmot nem sikerült és lemaradt a dobogóról.
Grönholmnak a bronzérmes hely nem hozott megelégedést, s már feni a fogát az
egy hét múlva megrendezésre kerülõ Finn rali gyõztes trófeájára. Bár Mikko
Hirvonen az ötödik helyen ért célba, az utolsó gyorsasági szakasz után
leállt az autója, így nem ért be idõben az utolsó idõmérõ pontra, s öt
perces büntetését követõen kénytelen a kilencedik hellyel beérni. Így az
utána jövõk egy hellyel elõrébb ugrottak, s Manfred Stohl lett az ötödik,
Andreas Aigner, aki épphogy visszaverte Jan Kopecky támadásait, a hatodik. A
cseh pilótáé a hetedik hely. A két skodás pilóta ezzel bebizonyította, hogy
jó kezekben sokra képesek a Fabiák. Az utolsó pontot Chris Atkinson hozta el
a Subaru számára.
A következõ világbajnoki ralira mindössze egy hetet kell várnunk, hiszen
2006. augusztus 18-20. között kerül megrendezésre a Finn Rali, amelyen a
favorit a tavalyi gyõztes Marcus Grönholm lesz.
2006-os Német Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën Xsara 3:28:34,1
2. D Sordo Citroën Xsara 3:29:07,9
3. M Grönholm Ford Focus 3:30:53,3
4. T Gardemeister Citroën Xsara 3:31:07,9
5. M Stohl Peugeot 307 3:33:00,0
6. A Aigner Skoda Fabia 3:34:16,7
7. J Kopecky Skoda Fabia 3:34:19,9
8. C Atkinson Subaru Impreza 3:35:59,1
9. M Hirvonen Ford Focus 3:36:59,8
10. G Machale Ford Focus 3:41:30,2
A világbajnokság állása a Német rali után:
Pilóták
1. S Loeb 84 pont
2. M Grönholm 51 pont
3. D Sordo 41 pont
4. M Stohl 24 pont
5. M Hirvonen 21 pont
6. P Solberg 20 pont
7. T Gardemeister 16 pont
8. G Galli 11 pont
H Solberg 11 pont
X Pons 11 pont
Konstruktõrök
1. Kronos Total Citroën 114 pont
2. Ford 91 pont
3. Subaru 63 pont
4. OMV Peugeot Norway 41 pont
5. Red Bull Skoda 22 pont
6. Stobart VK M-SP. 20 pont
(Forrás: Amber PR)
|