Autós hírek: Porsche Michelin Szuperkupa: Hétvégi elfoglaltság


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Porsche Michelin Supercup sorozat számára készült, 400 lóerõs motorral hajtott és alig 1120 kg tömegû legutóbbi 911 GT3 Cup modell tömeg/teljesítmény aránya 2,7 kg / LE, ami a legjobb érték a Porsche márka-kupák történetében. A Porsche kerámiabetétes fékjével (PCCB), hatfokozatú, szekvenciális váltóval és új aerodinamikai csomaggal felszerelt versenyautó – amely a jelenlegi 911-es (Type 997) modellen alapul – a Porsche Michelin Supercup kapcsán felkeresett pályák mindegyikén köridõ-rekordokat döntött.
   
[3]A legutolsó GT3 Cup kis tömege a többkomponensû szénszálas anyagból készült ajtóknak, motorházfedélnek, hátsó szárnynak és a PCCB kerámiabetétes féknek köszönhetõ.  Az új fék 20 kilóval csökkenti a rugózatlan tömeget. 2006-ban a PCCB kerámia-fék kizárólagosan a Porsche Michelin Supercup keretein belül kerül felhasználásra.
A különleges aerodinamikai csomagnak köszönhetõen a karosszéria leszorító ereje 40 százalékkal nagyobb, mint a korábbi, a 996-os típuson alapuló elõdé.
A jól bevált 3,6 literes, hathengeres boxermotor legutóbbi, 7.300 /perc fordulatszámon 400 LE  teljesítményû változata a márka-kupák történetében a legerõsebb motor. 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát 8.200 /perc fordulatszámon adja le. A 911 GT3 Cup hatfokozatú szekvenciális sebességváltójához a teljes gázadás melletti felfelé kapcsoláskor a gyújtást rövid idõre megszakító rendszer társul. Nagyon közeli áttételi fokozatok biztosítják, hogy a motor az optimális fordulatszám-tartományban mûködjön, miközben a végáttétel jelentõsen rövidebb a közúti 911-esénél. A 911 GT3 Cup az elsõ Porsche versenyautó, amely teljes egészében a stuttgart-zuffenhauseni gyár szerelõszalagján készül. 
 
Pontok, helyezések és a díjazás
 
[2]A helyezéstõl függõen 20-18-16-14-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 pontot kapnak a versenyzõk; az összes versenyfutam számít. Ahhoz, hogy megkapja a pontokat, a versenyzõnek szezononként legalább nyolc futamon kell részt vennie. Minden csapatból a két legjobb versenyzõ pontjai számítanak be a csapat értékelésébe. A szezon végén a Porsche a három legjobb eredményt elérõ csapatot pénzdíjban részesíti.  
 
A Porsche AG 2006-ban kereken 820.000 euró összegû díjat fizet ki a versenyzõknek és a csapatoknak.  Versenyenként az elsõ helyezett 9.000 eurót, a második 7.500 eurót, a harmadik 6.500 eurót, …. A 15. helyezett 1.400 eurót kap.  A versenysorozat során elsõ alkalommal, a 2006. évi gyõztes a bajnoki trófea mellé egy Porschét is kap./Autósoldalak.hu/