Autós hírek: Kia Sportage: Hidrogén hajtás és hidrogén kút


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[2]Az új hidrogéntöltõ állomás a Hyundai Kia America Technical Center öt üzemanyagcellás (FCEV) Hyundai Tucsonból és Kia Sportage-bõl álló flottája részére fogja biztosítani az üzemanyagot. A program során az oaklandi (Kalifornia) AC Transit és a Southern California Edison cégek flottái is részt vesznek a tesztelésben. A chinói hidrogéntöltõ állomás az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma által indított ötéves program része, melynek célja, hogy a biztonságos és tiszta hidrogén-technológiát valós környezetben vizsgálják. A projektet a Chevron Texaco Technology Ventures vezeti, a Hyundai-Kia Automotive Group és az UTC Fuel Cells cégekkel együttmûködésben. 
 
'Örömmel vállaljuk, hogy a ChevronTexaco és az UTC Fuel Cells cégekkel közösen megmutathassuk a fenntartható energia és közlekedés jövõjét.' - jelentette ki Dr. Won Suk Cho, a Hyundai-Kia America Technical Center elnöke. “Meggyõzõdésünk, hogy nagy jövõ áll a hidrogénnel mûködõ üzemanyagcellás technológia elõtt, és azzal, hogy ma megnyitottuk ezt az üzemanyagtöltõ állomást, a jelenbe hoztuk a jövõ egy darabját.”
 
A tesztflotta fenntartásának fõ célja, hogy az üzemanyagcellás technológiát a valós körülmények között fejlesszék tovább. A Hyundai reményei szerint az elkövetkezõ öt évben javítani fogják az üzemanyagcellás jármûveik tartósságát, hatásfokát és megbízhatóságát, mellyel egyben felkészülnek a jövõbeni sorozatgyártásra. A cég tervei között szerepel a hideg éghajlaton való tesztelés is. A Hyundai-Kia csoport élen jár az üzemanyagcellás technológia autóipari alkalmazásában. A Hyundai 2000-ben lépett be a California Fuel Cell Partnership tagjai közé, és elsõ generációs autóival indult az alternatív energiával üzemelõ jármûvek részére rendezett, Michelin Challenge Bibendum nevû nemzetközi versenyen. 2003-ban a Hyundai és az UTC Fuel Cells megállapodott az új Hyundai Tucson és a Kia Sportage szabadidõautók padlólemezére épülõ második generációs üzemanyagcellás jármûvek közös fejlesztésérõl. Ezek a nagyobb (közel 200 mérföldes) hatótávolságú és teljesítményû (80 kW) jármûvek fagypont alatti hõmérsékleten is indíthatók lesznek.
 
[3]Az UTC Fuel Cells intenzíven fejleszti a személyautókba és flottajármûvekbe szánt Proton Exchange Membrane (PEM) üzemanyagcellás technológiát. A cég által szabadalmazott megoldás csendesebb, kisebb és hatékonyabb üzemanyagcellás rendszert biztosít, melyet ráadásul könnyebb beépíteni a jármûvekbe. A ChevronTexaco Technology Ventures vállalat által szabadalmazott technológia segítségével a szénhidrogén nyersanyagok (pl. földgáz) hidrogénné alakíthatók. A technológia a hidrogénnel üzemelõ, illetve hidrogénhajtású rendszerekbe szerelve biztosítja a hidrogénhajtású jármûvek üzemanyag-ellátását, illetve környezetbarát elektromos energiatermelést tesz lehetõvé. A chinói töltõállomás csak a jármûflották számára biztosítja a hidrogént, állandó üzemanyagcella nincs benne. A jövõben építendõ hidrogén energiaállomásokba állandó üzemanyagcella is beépíthetõ, mellyel teljesen tiszta energiatermelés valósítható meg. A töltõállomást igénybe vevõ elsõ jármû volánjánál a legendás autóversenyzõ, Mario Andretti ült, aki egy Hyundai Tucson FCEV modellen mutatta be, hogyan mûködik a jövõ üzemanyagtöltõ-állomása. /Autósoldalak.hu/