Autós hírek: Búcsú interjú


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[3]Hogyan összegezné a Peugeot teljesítményét a Rali Világbajnokságban?

Jean-Pierre Nicolas (JPN): „Az elmúlt hat év alatt a Peugeot háromszor megnyerte a konstruktõri világbajnoki címet és kétszer második lett a végelszámolásnál. Úgy hiszem ezek a számok magukért beszélnek. A csapat mely elvette az elsõ helyet szintén PSA csoportbeli, miközben a többi konstruktõr sok-sok éven keresztül küzd hasonló sikerekért. Ha ehhez hozzávesszük a Marcus Grönholm által megnyert két egyéni világbajnoki címet, akkor elmondhatjuk, hogy a rali világbajnokságbeli jelenlétünk igen sikeres volt.”

Hogyan elemezné a hamarosan lezáruló 2005-ös szezont?

Jean-Pierre Nicolas (JPN): „Szeptemberig nagyon bizakodóak voltunk a világbajnoki címet illetõen. Büszkék vagyunk, hogy öt világbajnoki címet szereztünk egy ilyen szoros világbajnoki sorozatban, de el kell fogadnunk, hogy mindig nem nyerhetünk. Bizonyos enyhítõ körülményeket figyelembe véve, elmondhatjuk, hogy kitûnõ szezonon vagyunk túl.”

Milyen enyhítõ körülményekre gondol?

Jean-Pierre Nicolas (JPN): „Hozzá kellett szoknunk, hogy teljesen újfajta gumikkal vágunk neki a szezonnak. Ezután szép fejlõdést értünk el a Pirellivel és nagyon versenyképes szintet értünk el murván. Ez a munka meg is hozta a gyümölcsét Finnországban és Japánban, ahol gyõzedelmeskedtünk. Ezután aszfalton is jelentõs fejlõdést mutattunk, bár még valami hiányzott ahhoz, hogy ringbe szálljunk az elsõ helyért. A pirellis váltás összefüggött a hároméves fejlesztési programunkkal, de mivel elhagyjuk a ralis porondot gyári szinten, így nem tudjuk teljes mértékben kiteljesíteni azt.”

Milyen különleges emlékekkel rendelkezik az elmúlt hat évbõl?

Jean-Pierre Nicolas (JPN): „Megtapasztaltam azt az örömöt, amit a pilóta átél a gyõzelemkor. Az öröm azonban nagyobb, ha egy olyan csapattal oszthatjuk meg, mint a Peugeot Sport. Voltak visszaeséseink, mint a baki az indítómotorral, ami miatt még a 2000-es Monte-Carlo rali elején kiestünk. A kellemes emlékek azonban elhomályosítják a rosszabbakat. Összesen 27-szer gyõztünk, 18-szor Marcus Grönholmmal, hétszer Gilles Panizzivel, és egy-egy alkalommal Harri Rovanperával és Didier Auriollal. Ez fantasztikus eredmény. Persze lehetetlen elfelejteni a közelmúlt tragédiáját Michael Parkkal, amely nem csak a Peugeot csapatát, de az egész ralis társadalmat megrázta. Ez sajnos szintén része a munkának, ami nem mindig könnyû, de végül a rali iránti szenvedélyünk mindent felülmúl.”

Habár gyári csapat nem indul jövõre a világbajnokságon, a Peugeot mégis marad a raliban…

Jean-Pierre Nicolas (JPN): „Abszolúte. 206 és 307 WRC-k versenyeznek továbbra is a világbajnokságban privát csapatok által és a nemzeti bajnokságokon is ott lesznek autóink. A jövõre is készülünk már egy Super 2000-es autóval, amellyel 2007-ben rajtolunk.”

(Fotó és szöveg: Amber PR)