Autós hírek: Peugeot Boxer: Teljes átalakulás!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


1995 és 2005 között a könnyû haszongépjármûvek piaca Európában 60 százalékkal bõvült, a darabszám 1 291 000-rõl 2 000 000 fölé nõtt. Ugyanezen idõszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 000-rõl 166 000 darabra nõttek.
Bár a Boxer megtartja eredeti nevét (a sorozat 1994-tõl viseli ezt a nevet), elõdjének számos erõsségét felülmúlja, különösen, ami a kényelmet, a kezelhetõséget és a választékot illeti.
 
Annak érdekében, hogy megfeleljen a fokozott elvárásoknak az új jármû, a következõ fejlesztéseket kellett végrehajtani: A teherbírás növelése; ennek érdekében két párhuzamos, egymást kiegészítõ modellsorozatot alakítottak ki, a 300-ast 3,0-3,5 közötti össztömeggel, illetve az újnak tekinthetõ 400-ast 4,0 tonnás össztömeggel és akár 2,0 tonna hasznos terhelhetõséggel.
 
Nagyobb raktérfogat; az új furgonverziókkal kiegészítve a raktérfogat 8-tõl 17 köbméterig terjed. Az új modell az ötödik nemzedéket képviseli a Sevel Sud üzemben, a PSA Peugeot Citroën – Fiat együttmûködés keretében tervezett és gyártott jármûvek sorában. A kooperáció a ’80-as években kezdõdött, és meghosszabbították 2017-ig.
 
A legújabb generáció egy olyan szegmens képviselõje, amelyben a Peugeot eladásai 1994 és 2005 között 97 százalékkal nõttek Európában. A Boxer elsõ generációjából 530 000 példány készült.
 
Szélesebb választék
 
Az új Boxer választéka szélesebb, hogy folytathassa elõdje sikereit: háromféle tengelytávval (3 m, 3,45 m és 4,04 m) háromféle hosszúságú lemezelt vagy körablakos furgon-karosszériával (L1, L2, L3, L4) és háromféle magassággal (H1, H2, H3) készül.
A különbözõ változatok kínálata rendkívül sokszínû (alváz szimpla és dupla fülkével, alváz, platós gépkocsi szimpla és dupla fülkével a késõbbiekben, fülke padlólemezzel, fülke hajtáslánccal). A felépítménygyártó, átépítõ cégek számára ezek a lehetõségek közvetlen kapcsolatfelvétellel elérhetõk. Az átépítõk számára olyan kivitelek készítését is tervezzük, mint a tetõlemez nélküli, illetve megnövelt hátsó nyomtávú (különösen széles felépítményekhez) változatok. Lesznek a menetiránynak háttal fordítható ülések is. Személyszállító minibusz változatok egészítik ki a kínálatot.
 
Külsõ megjelenés
 
Az új Boxer külseje a piac igényeinek megfelelõen erõt sugárzó és dinamikus. Az orr robusztusságot és biztonságot fejez ki, ugyanakkor erõs egyéniséget kölcsönöz a Boxernek. A nagy hûtõrácsra telepített, hatalmas Peugeot-embléma, valamint a magasan elhelyezett, mandulaformájú, simaüvegû lámpák már elsõ látásra azonosítják a márkát. Az elõrenyúló lökhárító hatékonyan védi a jármûvet. Alsó részére építik be az opcióként kínált ködlámpákat, illetve valamivel magasabban két téglalap formájú rés található, amelyek fellépõként szolgálnak a szélvédõ tisztításához. A sárvédõk íve a motorházfedélben folytatódik. A hatalmas szélvédõ egészen mélyre elõrenyúlik, ami a jó kilátást és így a biztonságot szolgálja. Az elsõ ablaktörlõk „Flat Blade” típusúak.
 
A domborításokkal merevített lemezfelületek óriási oldalvédõ csíkokat kapnak, amelyek a 400-as sorozat esetében a kerékjáratokat is beburkolják. A nagy külsõ, kéttükrös visszapillantók házába építették az oldalsó irányjelzõket.
 
Vezetõfülke
 
[2]A Boxer fülkéje praktikus, kényelmes világos, két- vagy háromszemélyes. Úgy tervezték, hogy a középsõ ülésre is könnyû legyen a beszállás. A vezetõhely ergonómikus és funkcionális. Valamennyi Boxeren szériaszerelvény az elektromos ablakemelõ komfortmûködtetéssel (a vezetõ oldalán becsípésgátlóval) és az állítható távolságú kormány.
A mûszerfalon számos tárolóhelyet alakítottak ki, például nagy rekesz van középen, a kesztyûtartó pedig hûthetõ, és olyan szerelvényekkel egészül ki, mint az irattartó és pohártartó. Ajtózseb, a tetõ „púpjában” 22 literes tárolóhely, a vezetõülés alatti hely és a többi ülés alatt fiók egészíti ki ezeket. A középsõ utasülés támlájának hátoldalán írólapot alakítottak ki.
/Autósoldalak.hu/