[XBRR4]EAST TROY, Wis. (2006. január 23.) – A 2007-es Buell XBRR bemutatásával Erik Buell és csapata visszatért a márka gyökereihez. A korlátozott darabszámban gyártott versenymotort kifejezetten zárt versenypályás használatra tervezték. A gép koncepciójában az elsõ Buell, az 1983-as RW750 utóda. Ezzel a modellel a gyár a privát versenycsapatok felé fordul, a profi színvonalú, versenyzésre kész új XBRR-t a tömegtermelésen alapuló legfejlettebb versenytechnológia és a jellegzetesen Buell-es megoldások jellemzik.
“Az XBRR-ben a Buell-ek jelenlegi kategóriavezetõ futómûtechnológiája ötvözõdik a Harley-Davidson által továbbfejlesztett, léghûtéses, V2-es motorjával, melyet kifejezetten versenyzõk számára terveztünk és fejlesztettünk” – nyilatkozta Erik Buell, a Buell Motorcycle Company elnöke és a mûszaki fejlesztési részleg vezetõje.
Erik Buell számára az XBRR a versenygyökerekhez való visszatérést jelenti. Erik Buell karrierje kezdetén, mint sikeres versenyzõ sajátmaga építette versenymotorjait az AMA versenyekre, a Formula 1 osztályban. Az RW750 valódi kézzel épített versenymotor volt, és egyben ez lett az elsõ hivatalos Buell motorkerékpár. Kettõ készült el belõle, míg 1985 végén az AMA leállította ezt a versenyosztályt. Erik Buell felhasználta versenyzõként szerzett tapasztalatait, sajátságos fejlesztési alapelvei alapján kifejlesztett egy sikeres utcai motorkerékpár-modellcsaládot, melynek jelenlegi tagjai az XB-modellek.
A Buell XBRR alapját az 1340 köbcentiméteres (furat: 103,6 mm, löket: 79 mm), módosított XB Thunderstorm motor képezi. A levegõ/olajhûtéses, V2-es blokk 150 LE-t teljesít a fõtengelyen mérve. A két, 62 mm-es, hengerenkénti elektronikus üzemanyag-befecskendezõt és a torlónyomásos szívórendszert az új fejlesztésû, szélcsatornában tesztelt szénszálas burkolatba integrálták.
Az 1988-89-ben készült RR1200 óta az XBRR az elsõ, teljes idomzattal készült széria Buell motorkerékpár. A könnyû, szénszálas anyagból készült idomba légbeömlõ járatokat alakítottak ki, ezek fokozzák a motor hûtését és az olajhûtõ hatékonyságát. Az idomot alapos szélcsatornás vizsgálatoknak vetették alá, hogy javítsanak az aerodinamikai tulajdonságain, és csökkentsék légellenállását.
Az XBRR váza a forradalmi XB-család tervei alapján készült, így az utcai géphez hasonlóan a váz egyben üzemanyagtartályként is szolgál, míg a motorolaj a hátsó lengõvillában kapott helyet. Módosítottak a hátsó tengely állítóegységén, valamint a véghajtást szíjról láncra cserélték, ezzel lehetõvé téve a váltóáttétel módosítását a különbözõ versenypályák igényeinek megfelelõen. A futómûelemek rugóútja változtatható, az elsõ 43 mm-es belsõcsõ átmérõjû, fordított teleszkópvilla, valamint a hátsó külön-tartályos központi rugóstag az Öhlinstõl érkezett.
[XBRR3]Az új ZTL2 (Zero Torsional Load) fékrendszerben nyolcdugattyús fékmunkahenger ragadja meg a standard XB elsõ féktárcsát. Amellett, hogy hihetetlen fékteljesítményt szolgáltat, jóval könnyebb a tömege, mint a hagyományos megoldású fékeké. Az új XBRR hatküllõs, magnéziumötvözet kerekei 33%-kal könnyebbek, mint az utcai használatú XB modelleké.
A mûszerfalon fordulatszámmérõ, váltó fény, gyújtásvisszajelzõ és olajnyomás visszajelzõ található. Az XBRR a Buell különleges versenyfényezésével és grafikájával készül.
Buell XBRR mûszaki jellemzõk:
-
1340 cm3-es (81,7 köbhüvelykes) Thunderstorm motor
-
Furat: 103,6 mm (4,079 hüvelyk)
-
Löket: 79 mm (3,1 hüvelyk)
-
Kompresszió-viszony: 12,5:1
-
62 mm-es, hengerenkénti DDFI üzemanyag-befecskendezés
-
Optimalizált kipufogó leömlõk és tömegközpontosított kipufogódob
-
150 LE feletti maximális teljesítmény 8000 1/min-nél (SAE J607 szabvány szerint)
-
135 Nm maximális nyomaték 6500 1/min-nél (SAE J607 szabvány szerint)
-
Fekete színû, hatküllõs magnéziumötvözet versenykerekek:
-
Elöl 3,5 hüvelyk (88,9 mm) x 17 hüvelyk (431,8 mm) méretben, 120/70-17 méretû gumival
-
Hátul 5,5 hüvelyk (139,7 mm) x 17 hüvelyk (431,8 mm) méretben, 190/55R-17 méretû gumival
-
Buell ZTL2 kerékperemre szerelt elsõ féktárcsa nyolcdugattyús Nissin fékmunkahengerrel
-
Versenyidomba integrált Ram Air torlónyomásos légszûrõrendszer
-
Szénszálas mûanyag idomok
-
43 mm-es Öhlins fordított teleszkópvilla, állítható
-
Külsõ tartályos Öhlins hátsó rugóstag, minden paramétere állítható
-
55 fokos dönthetõségi szög (jó útkapcsolat esetén)
-
775 mm-es (30,5 hüvelykes) ülésmagasság
-
21 fokos villaszög és 86 mm-es (3,4 hüvelykes) utánfutás
-
Alumíniumöntvény lengõkar tömbös hátsótengely állító rendszerrel
-
Középállásban a tengelytáv: 1341 mm (52,8 hüvelyk)
-
A tengelytáv szélsõ értékei: 1315-1367 mm (51,8-53,8 hüvelyk)
-
Buell versenygrafika és fényezés
-
Megfelel számos különbözõ versenykategória követelményeinek, a külön megvásárolható motortuning kit segítségével az XBRR hozzáalakítható az adott versenyen uralkodó versenyszabályokhoz.
A Buell összesen 50 darab XBRR motorkerékpár legyártását tervezi, a februári rövid próbagyártás után áprilisban folyik majd a termelés.
Közúti használatra nem alkalmas. A Buell XBRR motorkerékpárok nem teljesítik az utcai motorkerékpárokra vonatkozó elõírásokat. Csak és kizárólag zárt versenypályán használható. Fenntartjuk a jogot, hogy a modell gyártását abbahagyjuk, illetve megváltoztassuk a mûszaki jellemzõket bármikor, elõzetes figyelmeztetés nélkül. A jármû és a felszereltség adatai országonként változhatnak, a helyi szabályozások függvényében. Néhány mûszaki jellemzõ és felszerelés bizonyos országokban nem engedélyezett. Készüljön fel arra, hogy számos ország nem engedélyezi a motorkerékpár importját, regisztrációját és/vagy használatát, mivel a jármû felszereltsége nem ezen országok elõírásai szerint kerültek beépítésre. További adatokért forduljon helyi márkakereskedõjéhez.
A Buell Motorcycle Company, mint a Harley-Davidson Inc. leányvállalata sport motorkerékpárokat, motorkerékpár alkatrészeket, felszerelést és kiegészítõket gyárt. Ha többet kíván megtudni a Buell motorkerékpárokról, keresse fel a magyarországi márkakereskedõt az alábbi elérhetõségen: 1112 Budapest, Neszmélyi köz 3., T:248-0922, E-mail: office@harley-davidson.hu
Érezd a tiszta streetfighter hangulatot, stílust és teljesítményt,
ezt csak egy Buell nyergében élheted át!
|