Autós hírek: Rali világbajnokság: Európai aszfalton a ralimezõny


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az elmúlt évekhez és hagyományokhoz hasonlóan idén is egymás után következik a két aszfaltos Katalán és Korzika rali. Monte-Carlo, Svédország és Mexikó után egy újabb úttípussal találkozik a ralimezõny, s ezzel szinte mindegyiket kipróbálta már a szezon kezdete után alig pár hónappal. Ennek eredményeként a hétvégi eredmény tükrében láthatóak lesznek az idei erõviszonyok.
 
A Katalán és a Korzika rali is aszfaltos rali, mégis sokban különböznek egymástól, hiszen a spanyol szakaszok gyorsabbak a korzikaiaknál, így akinek fekszik a Katalán rali, annak nem biztos, hogy a mediterrán rali is kedvezõ eredményt hoz. Az idõjárás idén is fontos szerepet tölt be, hiszen bár a tavasz már beköszöntött Európába, a meleg napos idõre még Spanyolországban is várni kell. S bár a verseny nehéznek ígérkezik, mégis izgalmas lesz.
 
A gyorsasági szakaszokat kissé módosították tavaly óta, de ennek ellenére az útvonal nagyon hasonlít a tavalyihoz. A kilenc különbözõ gyorsasági szakaszból nyolc teljesen ugyanaz, mint 2005-ben volt. A gyorsasági szakaszok csodálatos állapotban vannak: az út széles és gyors, gyakran puha az útfelszín és ezért a pilóták nagyon kedvelik ezt a ralit.
 
A 2005-ös versenyt az a Sebastien Loeb nyerte meg, aki idén privát színekben indul a Kronos Total Citroën csapattal. A francia pilóta idén is Xsara WRC-vel áll rajthoz, s csapattársa Xavier Pons lesz. A Citroën a Xsarával visszatér arra a terepre, ahol elkezdte a rali világbajnoki versenyzést 2001-ben. A francia márka mindig versenyképes eredményt nyújtott Spanyolországban, mindig, kivéve 2002-õt. A tavalyi év különösen gyümölcsözõ volt, hiszen a csapat Loeb és Duval révén kettõs gyõzelemmel térhetett haza a katalán versenyrõl.
 
Érdemes még elmondani, hogy a 2005-ös harmadik helyezett Mikko Hirvonen lett a Skodával. A Red Bull Skoda így a Mexikó rali kihagyása után ezen a hétvégén visszatér a rali világbajnokság porondjára. Gilles Panizzi és Andreas Aigner nagyon sokat dolgoztak autójuk aszfaltos beállításán a spanyolországi Gironában. A csapat tesztelése problémamentesen zajlott, így a csapat újabb konstruktõri pontokban reménykedik a hétvégén.
 

A rali
 
A 2006-os Katalán ralit március 24-26 között rendezik, a 16 gyorsasági szakasz 346.43 km-t tesz majd ki. A verseny teljes hossza: 1376.14.
 
 
Az elmúlt évek Katalán Rali gyõztesei:
 
2005  S Loeb (Citroën)
2004  M Märtin (Ford)
2003  G Panizzi (Peugeot)
2002  G Panizzi (Peugeot)
2001  D Auriol (Peugeot)
2000  C McRae (Ford)
1999  P Bugalski (Citroën)
1998  D Auriol (Toyota)
1997  T Mäkinen (Mitsubishi)
1996  C McRae (Subaru)
1995  C Sainz (Subaru)
1994  Bertone (Toyota)
1993  F Delecour (Ford)
1992  C Sainz (Toyota)
1991  A Schwarz (Toyota)
 
A világbajnokság állása a Mexikó rali után:
Pilóták
 
1. S Loeb  26 pont
2. M Grönholm 21 pont
3. M Stohl  11 pont
4. P Solberg    8 pont
5. T Gardemeister   6 pont
    D Carlsson     6 pont
    D Sordo    6 pont
8. H Solberg    5 pont
    C Atkinson    5 pont
    G Galli    5 pont
 

Konstruktõrök
 
1. Kronos Citroën  34 pont
2. Ford    30 pont
3. OMV Peugeot Norway 21 pont
4. Subaru   20 pont
5. Stobart VK M-SP.    9 pont
6. Red Bull Skoda    3 pont
 
(Forrás: Amber PR)