Autós hírek: Megfiatalodott a Sprinter


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az új Sprinter várhatóan 2006. szeptemberében érkezik Magyarországra. Háromféle tengelytáv, négy különbözõ hossz (5243-7343 mm), háromfajta magasság és számos felépítménytípus - a korábbinál jóval sokrétûbb kínálat várja az érdeklõdõket. 7-17 m³ térfogatú dobozos felépítményével szinte minden elképzelhetõ felhasználási területet lefed az új Sprinter a 3,0 és 5,0 t megengedett össztömeg közötti tartományban.
[1]Ugyanez érvényes a motorkínálatra is. Korszerû és erõs, 65 kW (88 LE) és 135 kW (184 LE) közötti teljesítményû négy- és hathengeres CDI-dízelmotorjai közül mindenki könnyen megtalálhatja az adott alkalmazási terület követelményeinek leginkább megfelelõt.
2006. szeptemberében már valamennyi új Sprinter Euro 4-es motorokkal felszerelten debütál Magyarországon, azaz valamennyi változat gyárilag rendelkezik majd részecskeszûrõvel. A 190 kW (258 LE) teljesítményû benzinmotorral szerelt változat az utazókényelemmel és menetteljesítményekkel szemben támasztott legmagasabb szintû elvárásokat is messzemenõen teljesíti.
Az új modellváltozatok egyike a 4,6 tonna megengedett össztömegû, helytakarékos Supersingle hátsó abroncsokkal szerelt kivitel.
A Mercedes-Benz tovább fokozta a Sprinter már eddig is közismerten példás biztonságosságát: a karosszéria szerkezetének továbbfejlesztésével lényegesen javultak a modell ütközési tulajdonságai. Mindezek mellett immár fej-/mellkasvédõ oldallégzsákok is rendelhetõk az ismert vezetõ- és utasoldali, valamint ablaklégzsákok mellé, továbbá valamennyi modellváltozat gyárilag megkapja az ESP® legújabb változatát, az ADAPTIVE ESP®-t. Utóbbi kibõvített mûködési körének köszönhetõen egyebek között arra is képes, hogy figyelembe vegye a rakomány tömegét, kiszámítsa a jármû súlypontját, és ezen adatok birtokában még pontosabban lássa el a feladatát.
Az új Sprinter futómûve még jobb irányíthatóságot és még nagyobb fokú biztonságot szavatol. Valamennyi modell sajátja a 16 colos kerékgarnitúra, valamint a négy tárcsafékkel, blokkolásgátló berendezéssel (ABS), elektronikus fékerõelosztóval (EBV) és hidraulikus fékasszisztenssel (BAS) kombinált nagy teljesítményû fékrendszer.
Szintén a közlekedés biztonságát hivatottak fokozni az opcionálisan rendelhetõ bixenon-fényszórók, amelyek eredeti funkcióikon kívül kanyarodó- és kanyarfény szolgáltatására is képesek. Ezzel a könnyu haszonjármûvek üzemeltetõi számára is hozzáférhetõvé vált e rendkívül korszerû és nagy fokú biztonsággal párosuló fénytechnika.
[3]Az új Sprinter egyebek mellett gyárilag beépített elektromos ablakemelõkkel és távirányítású központi zárral szemlélteti, hogy egy kisáruszállítónak sem kell feltétlenül mellõznie a különbözõ kényelmi felszereléseket. Szintén kiemelendõ a még több tárolóhellyel ellátott, rendkívül ergonomikus új pilótafülke, amely ismételten mércét állít a kategóriában. Ugyanez elmondható az új „Keyless Entry and Slide“ rendszerrõl is, amely automatikusan reteszeli és oldja az ajtózárakat, valamint nyitja és zárja az oldalsó tolóajtót. Az új Sprinter dobozos felépítményû és kombi változata Düsseldorfban, a platós kivitel - beleértve a dupla kabinú modelleket is - a Berlin melletti Ludwigsefeldében készül majd.
/Autósoldalak.hu/