Autós hírek: Új utakon


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A kisteherautó nem illik a sportos autókat készítõ japánok kínálatába. Az USA-ban különösen népszerû áruszállítókra, nagy teherbírások, alvázas felépítés, olcsó és „igénytelen” technika jellemzõ. Ezek távol állnak a nyolcezret forgó csoda motorokat készítõ Hondától, a profit növelés viszont nem.

A japánok agyát az mozgatta, hogy az USA-ban évente értékesített kb. 17 millió új jármûnek 33 százaléka, a könnyû kisteherautó kategóriába esik. Ezek az autók méretben, a nálunk futkorászó kisteherautóknak felelnek meg. Különbségek azért adódnak, mert a kint használt kocsikban dízel motort nem találni. Az év elején a szalonokba került Honda, sok újat hozott a mûfajba.

A Ridgeline alváza különféle átmérõjû, alakú, nagy szilárdságú acélból készült, amit hét helyen merevítettek. Ehhez csatlakozik sok ponton és nagy felületen a karosszéria. Az úttörõ technika eredménye, hogy 2,5-szer szilárdabb a karosszériája, mint a vetélytársaké. Az új Hondánál, a személykocsiknál bevált futómûveket találni.

[rtl102]Fém helyett, jó tapadású, kopásálló, üvegszálas mûanyag „ötvözetet” alkalmaztak a raktérnél, amit acél szálakkal erõsítettek. A keverék erõsségére jellemzõ, hogy nincs alatta a megszokott fémlemez, csak három merevítõ. A lámpával és hat rögzítõ kampóval ékesített raktérbe, alig lógnak be a kerékdobok. Hátul elfér egy négykerekû motor vagy két krosszmotor. A hasznos tér méretei: 1524 mm hosszúság, 1257 mm szélesség és 520 mm mélység. A raktérajtó nem csak lefele, hanem baloldalra is nyitható, összesen 703 kilóval terhelhetõ a kisteherautó.

A 3,5 literes motor, 255 lóerõt és 342 Nm-t teljesít. Ötsebességes automataváltó után jön a négykerékhajtás, aminek háromféle üzem módja van. Normál útviszonyok között az elsõ kereket hajtják, ha változnak a körülmények, akkor kapcsolódnak be a hátsók. Harmadik variáció, igazán rossz terepen aktiválható, a mûszerfalra telepített gombbal. A négykerékhajtás, a konkurencia megoldásaihoz képest csekély tömegû, a teljes rendszer 92 kilogrammot nyom. Kisteherautónak jó a súlyelosztása. A 2042 kilós önsúly, 58/42 százalékos arányban oszlik el az elsõ és a hátsó tengely között.

Méreteihez, teljesítményéhez képest, takarékosan bánik az üzemanyaggal a Ridgeline: városban 14,6, közúton 11,1 literes az étvágya. A személyautós rokonság, a borulásgátlót és az elektronikus úton tartókat hozta magával. A legnagyobb ütõerõt az képviselné, ha a kint forgalmazott villamos/benzin üzemû Accord hajtását megkapná a teherhordó. Elviekben nincs akadálya, mert eleve Accord motorral szerelték és a benzinárak az egekbe szöktek Amerikában.

BA