Autós hírek: Skoda: Jó évet zártak


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az eredményes modellpolitika, ezen belül is az új Skoda Octavia sikeres piaci fogadtatása, valamint a „ForMotion” elnevezésû költségoptimalizálási program céljainak elérése révén a csoport a konszolidáció évei után 2005-ben rekord eredményeket elkönyvelve áttért a növekedési fázisra.
 
A Skoda Auto Csoport 2005-ben elért adózás elõtti eredménye 10,1 milliárd CZK (ez 8 százalékkal több ez elõzõ évinél). A bevétel 14,5 százalékkal, 187,4 milliárd CZK-ra, az értékesítés volumene százalékkal nõtt. Ebben megmutatkozott, hogy az értékesítés eltolódott az Octavia irányába. Az üzemi eredményt sikerült 84,2 százalékkal, 10,9 milliárd CZK-ra növelni.
 
Holgner Kintscher, a Skoda Auto igazgatótanácsának kereskedelemért felelõs  tagja a 2005. évi eredményeket a következõképpen kommentálta: „A Skoda az elmúlt üzleti évben elért rekorderedményekkel, a társaság teljes adósságmentesítésével és a termékösszetétel növekvõ eredménytermelõ képességével megalapozta a sikeres jövõt”.
 
A Skoda Auto 2005-ben 152,8 milliárd CZK értékben exportált gépkocsikat, eredeti és más alkatrészeket, és a Cseh Köztársaság teljes  exportjában képviselt 8,2 százalékos részesedésével továbbra is a legnagyobb cseh exportõr.
 
A Skoda  Auto alkalmazottainak száma 2005 végén 22554 fõ volt (+7,9 %), a kölcsönzött munkaerõlétszám pedig 3460  (-5,6 %). A további vállalkozások alkalmazottainak száma 2005. december 31-én összesen 728 fõ (+9,6 %) volt.
 
Detleg Wittig, a Skoda Auto igazgatótanácsának elnöke a vállalat további fejlõdésérõl a következõket mondta: „2006 a Roomster jegyében fog eltelni, amit a Genfi Autószalonon mutatunk be, és az év közepétõl fokozatosan vezetjük be a különbözõ piacokon. A vállalat folyamatos növekedésének biztosítása érdekében egyrészt nagy figyelmet fordítunk az új külföldi összeszerelõ helyek bõvítésének és fejlesztésének, mindenek elõtt Oroszországban és Kínában, másrészt következetesen törekszünk a cég termelékenységének és teljesítményének növelésére és a költségoptimalizálási program végrehajtásának sikeres folytatására.”
 
Az elmúlt évben a Skoda stagnáló piaci környezetben majdnem félmillió (492 111) Fabia, Octavia és Superb gépkocsit szállított ki a vevõknek, ezáltal 9 százalékos növekedést ért el.
 
A legtöbb vevõhöz (236 698 db) a Fabia jutott el (2004-ben: 247 600). Csak kissé maradt el ettõl az Octavia-család kiszállítása, ami világszerte elérte a 233 322 darabot, s így 28,4 százalékos növekedést jelent az elõzõ évhez képest (2004 – 181 683 db). A Skoda Superbet 22091-en választották. (2004 – 22392).
 
Nyugat-Európában 14,8 százalékkal sikerült növelni a Skoda kiszállításait, ez 276.216 volt 2005-ben. A legsikeresebb piac Németország, Nagy-Britannia és Spanyolország volt, ahol a Skoda növelte részesedését és új el rekordokat ért el. Ausztriában az elõzõ évi kiszállított mennyiséget 11.4 százalékkal múlta felül a Skoda, 16233 darabbal 5,3 százalékos piaci részesedést ért el, ami a legjobb Európában.
 
A Cseh Köztársaságban 65166 új Skoda gépkocsi talált gazdára, ami 0,8 százalékos növekedést jelent 2004-hez viszonyítva. Kelet- és Közép-Európában (Csehország nélkül) 185 713 Skoda került a vevõkhöz, ami szintén növekedést jelent. Története során a Skoda elsõ ízben lett piacvezetõ Lengyelországban, de – Csehország mellett – Szlovákiában, Bulgáriában és Bosznia-Hercegovinában is vezeti az kiszállítási listát. /Autósoldalak.hu/