Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
A hetvenes évek elején a Toyota 7 volt az elsõ turbómotoros autó Japánban. [yam1]Ezt a különleges, 5 literes, V8-as motort a Yamaha fejlesztette ki, méghozzá kettõs turbórendszerrel. A tapasztalatokat felhasználták a motorkerékpármotor-tervezésben is, az elsõ turbófeltöltõs szériagyártású Yamaha motorkerékpár, az XJ650T karburátort, 'kopogásérzékelõs' gyújtásvezérlést és turbófeltöltõt használt. Kis fordulaton a motor szokványos szívóerõforrásként mûködött, gázadás nyomán, amikor a kipufogógázok felpörgették a turbót, az több levegõt szállított a karburátoron át a motorba, s így nõtt a teljesítmény. Mivel a rendszert a Yamaha egy különleges rezgõszelepes vezérléssel egészítette ki (YICS), a késlekedés miatti „turbólyuk” minimális lett. Az XJ650T modellek hamarosan kedveltek lettek nagy teljesítményük, jó gázreakciójuk és gazdaságos üzemük miatt.
/Autósoldalak.hu/
|
|