Autós hírek: Volkswagen újdonságok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[fd] A legújabb autó a kémfotókról ismertté vált Polo, amely az áprilisi Lipcsei Auto Show-n került leleplezésre. A kiskocsi inkább a most futó modell alapos ráncba szedésének tekinthetõ, mint teljesen új konstrukciónak. A váltás a Polo születésének harmincadik évfordulóján történt, úgyhogy érthetõ a Volkswagen igyekezete. A kiskocsi megkapta az új Passatot jellemzõ arculatot, az új modell 3,916 méter hosszú, az elõdnél 19 milliméterrel nagyobb.
A kívül-belül felfrissült autó a szokásos bõ motorválasztékkal érhetõ el. Öt benzines és négy dízel erõforrás között válogathatnak a vevõk. A benzinüzemûek 55-100 lóerõ közötti teljesítmény skálán helyezkednek el. A leggyorsabb modell dízel lesz, mert a gázolajosok teljesítménye 70 és 130 lóerõ között van. Az elõdben alkalmazott  64 lóerõs szívódízelt felváltotta az 1,4 literes, 70 lovas.   
A[25] Genfi Autószalonon bemutatásra került legfrissebb Passat hazai árai 5 millió 199 ezer Forinttól indulnak. Az autó szakít a hagyománnyal és kevésbé konzervatív formában lép színre mint elõdje. Az orr és a hûtõrács kialakítása ismerõs a közelmúlt VW tanulmányairól. A krómozott rács és a  hatalmas VW jel a Phaetont juttatja eszünkbe. Az izzókat nélkülözõ, sok apró fénykibocsájtó diódából (LED) álló hátsólámpa, a nagytestvért idézi.
A motortérbe pillantva rögtön látható a különbség az elõd és az új autó között: a nemsokára kapható autó orrában keresztben elhelyezett motorokat találni.
A belépõ modell a 105 lóerõs 1,6-os, fölötte a szintén ezerhatos, de közvetlen befecskendezéses 115 lóerõs. A szintén közvetlen befecskendezéses a kétliteres (150 lóerõ). Ennek a turbós verziója 200 lovas, az év vége felé érkezõ 3,2 literes hathengeres 250 lóerõs. Dízel fronton három takarékos motort találni, a legkisebb 105, fölötte a 140 lóerõs, a csúcsot a nyomaték bajnok 170 lóerõs képviseli.
A karosszéria szilárdsága 57 százalékkal múlja felül az elõdöt. Hosszban 62 milliméter a növekedés, ezért 4,77 méteres lett a gép. Széltében is változott a masina, 74 milliméterrel lett nagyobb. Magasságban, három centi híján másfél méteres a VW. A hátsó lábteret nagyban meghatározó tengelytáv 2,71 méter, ami hat centivel múlja felül az elõdöt.
BA