Autós hírek: Tüzes amerikai


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Négy éve, a Detroiti Motor Show közönsége nagy örömmel fogadta a Chrysler sportos kétülésesét. A cégvezetés a reakciókat látva gyorsan igent mondott a sorozatgyártásra, ugyan ez játszódott le a Viper, Prowler, PT Crusier és más típusok esetében is. A Crossfire talpra állítása náluk valamivel könnyebben ment, ugyanis a kocsin jóval kevesebbet kellett fejleszteni. Az okokat a márka tulajdonosánál, a Mercinél kell keresni. Az alapötlet az volt, hogy a Mercedes SLK-ra másféle karosszériát illesztenek, így nagyon gazdaságos lett a Chrysler gyártása.

[cross1,B, 3.2 Startech Crossfire Roadster és a 3.8 Startech Crossfire Coupe]A Crossfire-t eleinte csak egy motorral és egyféle karosszériával kínálták. Elsõ körben a zárt modell jött ki, a 3199 köbcentis, hengerenként háromszelepes Mercedes motorral. A 215 lóerõs és 310 Nm nyomatékot szolgáló hathengeres, hatsebességes kézi kapcsolású vagy ötsebességes automataváltóval volt kérhetõ. Az izgalmas formájú kétüléses nem az USA-ban épül, hanem az SLK szülõhazájában, Németországban.

Hogy cifrább legyen a helyzet, az amerikai nem a csillagos márka üzemében látja meg a napvilágot, hanem a 104 éves Karmannál. A majd 8000 ezer fõt foglalkoztató német cég hasonlóan mûködik mint a Bertone, Pininfarina kis kapacitású autógyárai. Az osnabrückiek abban különböznek tõlük, hogy õk általában nyitható tetejû kocsikat gyártanak, illetve fejlesztenek. Jelenleg náluk készül az Audi A4 és a Mercedes CLK nyitottja, ezen kívül a CLK néhány különleges zárt kivitele. A Golf „rongytetõse” szintén a specialistánál épült.

A klasszikus sportautókat idézõ, elnyújtott motorházú és széles farú jármû fejlesztésébõl is kivette részét a Karmann. Kilencvenöt elõszériás prototípust építettek, hogy a különféle teszteket megtudják csinálni az új kocsival.

[cross3,B,]A Crossfire választéka idõközben kibõvült, megjelent a vászontetõs, amely igen szép darab. Ezen kívül a Street and Racing Technology szavakat takaró SRT verzió is napvilágot látott. Az utcai és verseny technológia kifejezés mögött, a gyár saját tuningcége rejtõzik, amely alaposan felerõsítette az eredeti autót. A motorra szerelt kompresszornak köszönhetõen, 320 lóerõvel gazdálkodhat a sofõr. A zárt és nyitott változatban is kapható SRT-6 végsebességét 250 km/órában korlátozták.

BA