Autós hírek: Mercedes-Benz R 63 AMG: Száguldás hat személlyel


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Mercedes-Benz R-osztály különleges, dinamikus értelmezést kapott jármûvét új, 6,3 literes V8-as AMG motor hajtja. 375 kW/510 LE teljesítményével, 630 Nm nyomatékával és állandó összkerékhajtásával az AMG Grand Sports Tourer versenytárs nélküli sportos menetélvezetet, nagyvonalú helykínálatot és csúcs komfortot kínál akár hat utas számára, eddig ismeretlen kombinációban.
[1]A Mercedes-AMG R 63 AMG modelljével újfent egyedülálló kompetenciáját bizonyítja a nagyteljesítményû jármûvek koncepciójának területén. A tanulmányautó 2005. szeptemberi frankfurti IAA autó-kiállításon történt bemutatása és az innovatív jármûvel kapcsolatos pozitív visszajelzések után most a szériaváltozat is rajthoz áll. Az R 63 AMG-t 2006. harmadik negyedévében vezetik be az amerikai piacra. Magyarországon 2006  novemberétõl lesz rendelhetõ.
 
A hazai márkaképviseleteken idén márciusban megjelenõ Mercedes-Benz R-osztály szériaváltozatához hasonlóan az új R 63 AMG rövid és hosszú tengelytávolsággal egyaránt kapható. A hatüléses jármû innovatív mûszaki adottságaival, avantgard külsejével és extravagáns belsõ terével a sportos-dinamikus vonal éllovasa.
 
Az AMG 6,3 literes V8-motor dinamikus menetteljesítményt biztosít
375 kW/510 LE teljesítményével és 630 Newtonméter nyomatékával az új fejlesztésû nyolchengeres AMG szívómotor rendkívül dinamikus menettulajdonságokkal bír. A rövid tengelytávolságú R 63 AMG 5,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetbõl 100 km/h sebességre (R 63 AMG hosszú változat: 5,1 s.); maximális sebessége 250 km/h (elektronikusan leszabályzott). Az erõátvitel feladata a kormánykapcsolóval, DIRECT SELECT választókarral és három menetprogrammal ellátott AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC-ra hárul. Az elsõ és a hátsó tengely közötti 40/60 százalékos erõelosztású összkerékhajtás, az AMG sportfutómû AIRMATIC légrugóval és szintszabályzással, valamint adaptív csillapítási rendszerrel a lehetõ legjobb menetbiztonságot, dinamikus és komfortos autózást nyújt – a jármû vezetõjének kívánsága szerint, gombnyomásra. A rövid fékutat a nagyteljesítményû és nagy méretû AMG fékberendezés biztosítja.
 
[3]AMG-re jellemzõ exkluzív belsõ tér és külsõ megjelenés
Az új, AMG-re jellemzõ kialakítású elsõ- és hátsó köténylemez, az AMG sportkipufogó két krómozott dupla végcsöve és a lesötétített sportos hátsó lámpák erõteljes dinamikát sugároznak. Az R 63 AMG menetdinamikai kvalitásait tükrözik a „6.3 AMG“ feliratok az elsõ sárvédõkön. A 20 coll méretû AMG könnyûfémkerekek ötküllõs formatervezésben, 265/45 R 20 méretû széles abroncsokkal körben a jármû oldalnézetének markáns jegyeket kölcsönöznek. Az R 63 AMG elsõ Mercedes-Benz jármûként opcionálisan 21 coll méretû AMG könnyûfémkerekekkel is szállítható.
 

Az R 63 AMG belsõ tere elragadóan nagyvonalú helykínálattal, exkluzív kivitellel és értékes belsõvel csábít. Sportos hangulatot keltenek az elsõ AMG sportülések, a minden ülést bevonó Alcantara betétes nappabõr kárpitok, a fekete alumínium díszítõelemek, az AMG ergonómikus sportkormány kapcsolókkal és az AMG fõmenüvel és RACETIMER-rel ellátott AMG kombimûszer./Autósoldalak.hu/