Autós hírek: Honda F1: Leleplezett versenyautó


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Ez azért is nagyon fontos esemény a Honda számára, mert 1968 óta ez az elsõ Formula 1-es versenyautó, amit gyári Honda-csapat indít.
 
Jól tükrözi a Honda elkötelezettségét és gyártási kapacitásának erejét, hogy a csapat nem egy, hanem rögtön két azonos RA106 versenyautót szállított a bemutatóra, így Rubens és Jenson egyszerre kezdhették meg a tesztelést. Az új autók és RA806E jelû motorjaik egyetlen, egységes csapat termékei, amelyek egyesítik a Honda Racing F1 csapatot Brackleybõl, Angliából és a Honda Racing Development motorfejlesztõ bázisát Bracknellbõl (szintén Angliából), illetve a Honda kutató-fejlesztõ részlegét Tochigiben, Japánból.
 
Az RA106 versenyautó az új csapatszínben, a Honda Racing fehérben pompázott: ez az a szín, amely a márka 1964-es F1-es bemutatkozása óta a Hondához köthetõ. A többi díszítés már ismerõsebb, hiszen a Lucky Strike fõ szponzor marad a 2006-os szezonra.
 
Nick Fry, ügyvezetõ igazgató
 
'2006-ra azt a célt tûztük ki magunk elé, hogy futamokat nyerjünk, s mindent megteszünk a cél érdekében.'
 
'2005-ben megteremtettük a legfontosabb alapokat ahhoz, hogy 2006-os és távolabbi terveinket megvalósíthassuk. Sikerült leigazolnunk a világ legjobb pilótái közül kettõt, bebizonyítottuk, hogy szezon közben is képesek vagyunk autót fejleszteni, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy Jenson az utolsó tíz futam mindegyikén szerzett pontot. Jobban megértettük 2004-es versenyautónk erõsségeit, illetve a 2005-ös autóval kapcsolatos problémákat. Végül, de nem utolsó sorban pedig gyári csapatként indulhatunk, azaz hozzáférhetünk a Honda kutató-fejlesztõ részlegének eredményeihez. Nagyon büszke vagyok arra, hogy Jensonnak és Rubensnek is tudtunk egy-egy új autót szállítani, hiszen ez mutatja, hogy gyártókapacitásunk milyen erõs, illetve hogy munkatársaink mennyire elkötelezettek és képzettek. Az év során munkába áll új szélcsatornánk is, így készek vagyunk megfelelni minden kihívásnak.'
 
Yasuhiro Wada, a Honda Racing Development elnöke és a Honda F1 csapat vezetõségének tagja
 
'A 2006-os F1-es szezon nagyon sokat jelent nekünk a Hondánál, hiszen egy új kaland kezdetét jelzi, és azt, hogy még elkötelezettebbek vagyunk az F1 felé. Az 1968 óta elsõ teljesen Honda-fejlesztésû versenyautó mai bemutatása különlegesen fontos esemény.'
 
'Most már a programban részt vevõ mérnökökön, az F1 központban dolgozókon Brackleyben, a HRD-nél dolgozókon Bracknellben és a Honda kutató-fejlesztõ részlegének japán munkatársain a sor, hogy megfeleljenek az F1 kihívásainak, s megmutassák, hogy mire is képes a Honda. A Honda filozófiájának alappillére a versenyszellem és az együttmûködés a gyõzelem érdekében. A Honda mérnökei midig is a legnagyobb kihívásokkal néztek szembe a versenysportban, s ez különösen alkalmassá teszi õket az elõttük álló feladatok leküzdésére. Már nagyon várjuk a szezont és a viadalokat!'
 
Geoffrey Willis, technikai igazgató
 
'Az új RA106 négy év folyamatos fejlõdés eredménye. Ez idõ alatt a csapat olyan nagyfokú mûszaki képességekre tett szert, amelyek most lehetõvé teszik, hogy a legmagasabb szinten szálljon versenybe a dizájn, a gyártás és a versenyautók mûködtetése terén. A hangsúly most azon van, hogy miként integrálhatjuk és vonhatjuk össze dizájn-koncepcióinkat és szakértelmünket a futamokat nyerni képes autó érdekében.'
 
[2]'Figyelmünk középpontjában az aerodinamika állt. Egyfelõl meg kellett oldanunk a 2005-ös szezon nehézségeit ezen a területen, illetve hogy jelentõs mértékben javítsunk aerodinamikai teljesítményünk hatékonyságán az új és kisebb V8-as motor, illetve a futómûvön végrehajtandó változások figyelembe vételével. Elégedettek vagyunk a fejlõdéssel, amit a tél folyamán a szélcsatornában elértünk, adataink azt mutatják, hogy nagy lépést tettünk elõre. Ami a mechanikus részeket illeti, tovább finomítottuk a harmadik generációs, szénszálas kompozitanyagból készült váltómûvet.'
 
'A Honda az F1 új rendje értelmében a V10-es helyett új, V8-as motort fejlesztett ki. Az új RA806E jelû gép egy esztendõnyi intenzív fejlesztõmunka eredménye, amelynek során sok elgondolást és koncepciót teszteltünk a prototípus elsõ, 2005 májusi próbaútja óta. Mivel a legutóbbi változat már 2005 novembere óta fut, a csapat nagyon bízik a motor megbízhatóságában és teljesítményében.'
 
11-es rajtszámú autó, Rubens Barrichello
 

'Izgalmas nap ez a mai számomra, hiszen hat év óta elõször vagyok új csapatnál! A Hondának fantasztikus hagyományai vannak a versenysport terén, nagyszerû érzés, hogy ennek most részese lehetek. Alig várom, hogy vezethessem az új autót, s a mérnökökkel folytatott beszélgetések alapján elmondhatom, hogy nem ok nélkül várjuk már nagyon a szezon kezdetét. Biztos vagyok benne, hogy az elsõ teszteken az autó megfelel majd elõzetes elvárásaimnak.'
 
[0]12-es rajtszámú autó, Jenson Button
 

'Hihetetlenül büszke vagyok arra, hogy tagja lehetek a Honda Racing F1 csapatnak a 2006-os szezonban, hiszen ez mindannyiunk számára nagyon fontos év lesz. Nagyon sok mindent elértünk el a télen a koncepcióautók tesztelése során, s az utóbbi hónapokban a saját szememmel láthattam, hogy milyen lázas munka folyik Brackleyben és Tochigiben. Bízom benne, hogy eltökéltségünk az idén meghozza gyümölcsét. Nagyon sokat dolgoztam az állóképességemen, hogy a szezonra a lehetõ legjobb formában legyek. Alig várom az elsõ versenyt Bahrainben.' /Autósoldalak.hu/
 
Harmadik versenyzõ, Anthony Davidson
 

'Nagyon várom, hogy kivehessem a részem a csapatmunkából, s remélem, mindannyiunk számára sikeres lesz ez az év. Nagyszerû, hogy ismét a pályákon lehetünk péntekenként a Grand Prix versenyeken, s tudom, hogy ez sokat segít majd fejlõdésünkben a szezon során.' /Autósoldalak.hu/