Autós hírek: Álruhás királyfi


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Japánban a legnagyobb a választék, hazai pályán az összes teherautó, kisteherautó és terepjáró elérhetõ. Amerikában csak néhány szabadidõautót találni a palettán és a teherkocsikat. Európában elég sovány a választék, Anglia a biztos pont, ahol néhány típus kapható. A „közelben” még Izraelben forgalmazzák a márkát. Az ottani importõr a terepjárók népszerûsítésére hozta létre az Isuzu Challenge-t, amely extrém helyeken zajló túrákkal szerzett hírnevet.
Nálunk a kisteherautó klónja volt a legtovább forgalomban, Opel Campo néven. Álruhás Isuzu még az Opel Frontera és a Monterey is. A kisteherautót Dmax néven forgalmazzák a legtöbb helyen, Angliában Rodeóként kell keresni.
A most futó verzió néhány éve jelent meg, elsõ színre lépése tanulmányautóként történt Amerikában. Az autó semmi extra dologgal nem szolgál, a bevált receptet követi: Alapja létraalváz, amelyre rákerült a karosszéria, hátul a mindent kibíró merev tengely, elöl független felfüggesztés.
[535,]A karosszéria változatokban jól el van eresztve a Dmax. A legnagyobb raktérrel a  kétszemélyes fülke rendelkezik, aminek 1.350 mm széles és 2.270 mm hosszú a platója. Fölötte a kicsivel hosszabb utastér található, viszonylag nagy rakfelülettel. A dupla kabinos változat, a helykínálata miatt a terepjárókkal is felveszi a versenyt. Ennél a kivitelnél építettekbe a tetõbe egy szélterelõt, ami simábbá teszi a levegõ áramlást a raktér fölött.
Teherbírásban jól áll az Isuzu Dmax. A 101 lóerõs dízellel szerelt 1.095 kilót, a legerõsebb változat 1.135 kilót tud cipelni. Nem lehet mondani, hogy súlyos egyéniségek az autók, mert 1.100 és 1.055 kilós önsúllyal rendelkeznek.
A leghosszabb a kétszemélyes 5.015 mm-rel, a dupla kabinos 4.900 mm-es. Szélességben megegyezik az összes karosszéria variáció (1.820 mm), a magasságuk az autóknak 1,6 méter körül található.
A hajtásrendszer tartalmazza a nyomaték sokszorozó osztómûvet, népszerû nevén a felezõt. Alapban kétkerékhajtású a masina, gombnyomással lehet az elsõ tengelyt hajtásba vinni. A mûszerfalon lévõ harmadik kapcsoló segítségével kell a felezõt aktiválni. Sebességváltók terén az ötsebességes kézikapcsolású és a négysebességes automata van a kínálatban.     
Motorok terén jól el van „eresztve” a Dmax. A legolcsóbb kivitel 2,4 literes, soros négyhengeres benzinessel van szerelve. A 114 lóerõst követi a 3,5 literes V6-os, amely 206 lovas. A többi erõmûvet gázolaj táplálja.
A legrégebbi konstrukció a 80 lóerõs, 2,5 literes turbódízel. Fölötte ugyan az a motor található 101 lóerõs kivitelben, 226 Nm nyomatékkal. A különbség a kettõ között a nagytestvértõl átvett, korszerû befecskendezési rendszer. A csúcsot az „olajkályhák” között a háromliteres négyhengeres jelenti. A 4JH1-TC típusú motor, 131 lóerõt és 280 Nm-t teljesít. Fogyasztási adattal csak a két legerõsebb dízelrõl tudunk szolgálni, a 2,5 literes 8,1-es, a háromliteres 9,2 literes átlagot produkál.
BA