Autós hírek: Acura: Amerikai tervezõ stúdió


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[2]Az Acura nemrégiben bejelentette egy új, a Honda R&D Americas, Inc. torrance-i székhelyéhez közel felépítendõ Acura dizájnstúdió tervét. Erre a stratégiai lépésre röviddel az után kerül sor, hogy bejelentették az Acura forgalmazását Japánban, azaz a márka további globalizációját. Az új, csak az Acurának dolgozó dizájn-kirendeltség még inkább szétválasztja majd az Acura és a Honda márkákat. Az új létesítményt Torrance-ben, Kaliforniában építik föl.

[5]'A TL és az MDX már bizonyította, hogy mire képes amerikai formatervezõi gárdánk - mondta Takeo Fukui, a Honda Motor Co., Ltd. elnöke és vezérigazgatója. - Az új stúdióban a világ minden részérõl érkezõ formatervezõk fontos szerepet játszanak majd az Acura modellek következõ generációinak megtervezésében.' A bejelentés egybe esik az Acura húszéves fennállását ünneplõ események kezdetével. Az Acura volt az elsõ japán elitmárka, amelyet 1986-ban az akkori európai presztízsmodellek riválisaként hoztak létre. A Honda e merész lépését az egész autós szaksajtó és más autógyártók is nagy figyelemmel kísérték.

Az Acura szalonok 1986. március 27-én nyitottak meg, kínálatuk két modellbõl, a Legend luxuslimuzinból és az Integra sportlimuzinból állt. A Legendben 2,5 literes, huszonnégy szelepes V6-os benzinmotor, kifinomult felfüggesztés, elegáns dizájn és a csúcskivitelû belsõ tér volt. Az Integra három- és ötajtós ferdehátú karosszériával volt kapható, erõforrása 1,6 literes, tizenhat szelepes DOHC, 113 lóerõs benzinmotor volt, menettulajdonságai pedig a sportkocsik között az élmezõnybe helyezte. Második évében az Acura az Egyesült Államokban már a legkelendõbb import luxusmárka volt.

Az évek során az Acura palettája tovább fejlõdött, többek között a forradalmi NSX sportkupéval egészült ki. Az NSX alumíniumból készült, s ebben jelent meg elõször a változó szelepvezérlés és szelepemelés technikája, a VTEC. A 90-es években az Acura megszilárdította helyét a luxusmárkák között, s több modellel is bizonyította, hogy mûszaki téren vezetõ szerepet tölt be. A 3.5 RL szedánban például elsõ ízben volt kapható mûholdas navigációs rendszer, a 2.2 CL kupé pedig az elsõ olyan importmodell volt, amelyet az Egyesült Államokban terveztek és gyártottak. 2000-ben az Acura bemutatta az MDX-et, amely elnyerte az Év Észak-amerikai Sportos Szabadidõautója és az Év Motor Trend SUV-ja díjakat.

[3]Az Acura jelenleg is világszínvonalú palettával rendelkezik személyautókból és sportos szabadidõautókból, s továbbra is vezetõ szerepet tölt be az olyan innovatív technológiai megoldásokkal, mint például a Szuper Vezethetõségû Összkerékhajtás (SH-AWD), a Bluetooth vezeték nélküli telefonos rendszer és a DVD-Audio surround hangzás. Az Acura eladásai továbbra is emelkednek, az utóbbi három évben sorra dõlnek meg az értékesítési rekordok, és 2005 volt az elsõ esztendõ, amikor sikerült túlszárnyalni a 200 ezres mennyiséget. Az idén az Acura kínálata tovább színesedik: piacra kerül az RDX sportos szabadidõautó. /Autósoldalak.hu/