Autós hírek: F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Egy extra hosszú Forma-1-es szezon indul el a hétvégén Bahreinben. Bár a
pihenés és az új szezonra való készülődés időszaka volt télen, az
uborkaszezonban több hírbomba is élénken tartotta az érdeklődést a Forma-1
iránt. A csapatvezetők voltak terítéken, na meg az Andretti elutasítása. A
legnagyobbat mégis Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolása szólt. Az is tudott a
Forma-1-ről, aki egyébként ebben az időszakban nem olvas sokat az
autósportokról.
Toto Wolff és felesége Susie nyitotta a sort a hírekben még decemberben.
Őket januárban Günther Steiner váltotta a címlapokon. A Haas csapatfőnökének
szerződését Gene Haas tulajdonos nem hosszabbította meg. Ezután jött a hír,
mely szerint a Forma-1-be ácsingózó amerikai autósportos legendás família,
az Andretti kérését elutasították, így még jó sokáig várnia kell a
Forma-1-es szereplésre. Alig telt el egy nap, s másnap Lewis Hamilton
2025-ös Ferrarihoz való igazolása borzolta a kedélyeket. Mivel ez a hír
időről időre napvilágot látott, így el kellett telnie egy kis időnek, mire
felkapta a világsajtó és mire tényleg hivatalosan is bejelentették. A
2024-es autóbemutatók szinte nem is kaptak nagy sajtót, főként, hogy a
legtöbb autóról csak renderelt fotó jelent meg, élőben a tesztelésen
láthattuk a betontorpedókat.
Christian Horner zárta a sort a hírekben még Valentin-nap előtt. A Red Bull
csapatfőnöke idén kezdi meg 20. szezonát a csapattal, de közben meg kell
küzdenie egy zaklatási váddal, amelyet állítólag a Red Bull egy női
alkalmazottja emelt ellene. Nagyon keveset tudni az ügyről mind a mai napig,
s az is lehet, hogy a teljes igazság soha nem fog kiderülni.
Átrendeződés
Új szelek fújnak a Forma-1-ben azóta, hogy a Liberty Media kezébe került a
versenysorozat. 2023-ban egy helyszínen, Las Vegasban már volt egy szombati
nagydíj, idén viszont több is lesz vallási okokból. Az első két helyszínen,
Bahreinben és Szaúd-Arábiában ugyanis a Ramadán miatt vasárnap helyett
szombaton tartanak futamot. Ezen kívül a november végi Las Vegas-i Nagydíj
természetesen idén is szombaton kerül megrendezésre. Ez utóbbi inkább amiatt
van, mert a legnagyobb showműsorokat szombaton rendezik a kaszinók
fővárosában. Bár a szombaton rendezett Forma-1-es futam nem példa nélküli a
Forma-1-ben, annak újkori történelmében eddig nem volt megszokott.
Újdonság az idei versenynaptárban az is, hogy az eddig ősszel megrendezésre
kerülő Japán Nagydíj idén már tavasszal sorra kerül a Kínai Nagydíj előtt.
Utóbbi helyszínre a pandémia kitörése óta nem látogatott el a Forma-1
mezőnye, így a rendezők a versenyt megfejelték egy sprinttel. Az idei hat
sprintből egyet tehát Kínában rendeznek. Lesz még sprint Miamiban,
Ausztriában, a texasi Austinban, Sao Paulóban és Katarban.
A sprinthétvégék lebonyolítása ismét változik, ésszerűbb lett. Pénteken
tartják a hétvége egyetlen szabadedzését, amelyet a sprintidőmérő követ.
Szombaton rendezik a sprintfutamot és a főverseny időmérő edzését. Vasárnap
zajlik a főfutam.
A Forma-1-ről sorozatot készítő streamingszolgáltató ismét jó időben, egy
héttel a Forma-1-es szezonkezdet előtt adta ki a tavalyi évadot feldolgozó
hatodik szériát, így ezzel tudtak a rajongók hangolódni az idei maratoni 24
fordulós világbajnokságra.
A Hungaroringen, július 21.-én megrendezésre kerülő 39. Magyar Forma-1-es
Nagydíj iránti érdeklődés töretlenül órási. A Hungaroring évközben szépül és
átépül. A tavaly elkezdődött felújításának második üteme folyik jelenleg. A
paddock kiszélesítése és a célegyenes alatti két alagút kiépítése zajlik. Az
egyik egy szakmai alagút lesz a bennfentesek számára, a másik pedig, az
épületen kívüli alagút a nézők számára készül. Ez utóbbi a pálya feletti
gyalogos hidat váltja fel. Az építkezésből a nagydíj hétvégére érkezők nem
sokat fognak látni. Az építtetők ugyanis 60 nappal a Magyar Nagydíj előtt
átadják majd a terepet a szervezőknek, akiknek az lesz a feladatuk, hogy az
ide látogató Forma-1-es résztvevők és nézők közvetlenül ne találkozzanak az
átépítés jeleivel.
Pilótafronton semmilyen változás nem történt az idei évre. 2023-hoz
hasonlóan idén is a csapatfőnökök terén történt mozgolódás. Günther Steiner
helyét a Haasnál Komacu Ajao, az eddigi mérnökigazgató vette át. Franz Tost
még tavaly elbúcsúzott csapatától az AlphaTauritól és a Forma-1-től. Az
osztrák szakember helyét a Ferraritól távozó Laurent Mekies vette át.
S mi történt itt tavaly? Nem csak az előszezoni tesztelés során hozták a
formát a Red Bull pilótái. A 2023-as szezont megnyitó Bahreini Forma-1-es
Nagydíjon Max Verstappen ért célba elsőként a Red Bullal. A holland pilótát
csapattársa, Sergio Perez követte másodikként. A bronzérmes helyezés nem
másé, mint Fernando Alonsoé lett az Aston Martin volánja mögött. Bár Carlos
Sainz a negyedik helyen ért célba, csapattársa, Charles Leclerc autója
műszaki meghibásodása miatt kiállni kényszerült.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Egy extra hosszú Forma-1-es szezon indul el a hétvégén Bahreinben. Bár a pihenés és az új szezonra való készülődés időszaka volt télen, az uborkaszezonban több hírbomba is élénken tartotta az érdeklődést a Forma-1 iránt. A csapatvezetők voltak terítéken, na meg az Andretti elutasítása. A legnagyobbat mégis Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolása szólt. Az is tudott a Forma-1-ről, aki egyébként ebben az időszakban nem olvas sokat az autósportokról.

Toto Wolff és felesége Susie nyitotta a sort a hírekben még decemberben.Őket januárban Günther Steiner váltotta a címlapokon. A Haas csapatfőnökének szerződését Gene Haas tulajdonos nem hosszabbította meg. Ezután jött a hír, mely szerint a Forma-1-be ácsingózó amerikai autósportos legendás família, az Andretti kérését elutasították, így még jó sokáig várnia kell a Forma-1-es szereplésre. Alig telt el egy nap, s másnap Lewis Hamilton 2025-ös Ferrarihoz való igazolása borzolta a kedélyeket. Mivel ez a híridőről időre napvilágot látott, így el kellett telnie egy kis időnek, mire felkapta a világsajtó és mire tényleg hivatalosan is bejelentették. A 2024-es autóbemutatók szinte nem is kaptak nagy sajtót, főként, hogy a legtöbb autóról csak renderelt fotó jelent meg, élőben a tesztelésen láthattuk a betontorpedókat.


Christian Horner zárta a sort a hírekben még Valentin-nap előtt. A Red Bull csapatfőnöke idén kezdi meg 20. szezonját a csapattal, de közben meg kell küzdenie egy zaklatási váddal, amelyet állítólag a Red Bull egy női alkalmazottja emelt ellene. Nagyon keveset tudni az ügyről mind a mai napig, s az is lehet, hogy a teljes igazság soha nem fog kiderülni.

Átrendeződés

Új szelek fújnak a Forma-1-ben azóta, hogy a Liberty Media kezébe került a versenysorozat. 2023-ban egy helyszínen, Las Vegasban már volt egy szombati nagydíj, idén viszont több is lesz vallási okokból. Az első két helyszínen, Bahreinben és Szaúd-Arábiában ugyanis a Ramadán miatt vasárnap helyett szombaton tartanak futamot. Ezen kívül a november végi Las Vegas-i Nagydíj természetesen idén is szombaton kerül megrendezésre. Ez utóbbi inkább az miatt van, mert a legnagyobb showműsorokat szombaton rendezik a kaszinók fővárosában. Bár a szombaton rendezett Forma-1-es futam nem példa nélküli aForma-1-ben, annak újkori történelmében eddig nem volt megszokott.


Újdonság az idei versenynaptárban az is, hogy az eddig ősszel megrendezésre kerülő Japán Nagydíj idén már tavasszal sorra kerül a Kínai Nagydíj előtt. Utóbbi helyszínre a pandémia kitörése óta nem látogatott el a Forma-1 mezőnye, így a rendezők a versenyt megfejelték egy sprinttel. Az idei hat sprintből egyet tehát Kínában rendeznek. Lesz még sprint Miamiban, Ausztriában, a texasi Austinban, Sao Paulóban és Katarban.


A sprint hétvégék lebonyolítása ismét változik, ésszerűbb lett. Pénteken tartják a hétvége egyetlen szabadedzését, amelyet a sprint időmérő követ.Szombaton rendezik a sprintfutamot és a főverseny időmérő edzését. Vasárnap zajlik a főfutam.


A Forma-1-ről sorozatot készítő streamingszolgáltató ismét jó időben, egy héttel a Forma-1-es szezon kezdet előtt adta ki a tavalyi évadot feldolgozó hatodik szériát, így ezzel tudtak a rajongók hangolódni az idei maratoni 24 fordulós világbajnokságra.


A Hungaroringen, július 21.-én megrendezésre kerülő 39. Magyar Forma-1-es Nagydíj iránti érdeklődés töretlenül órási. A Hungaroring évközben szépül és átépül. A tavaly elkezdődött felújításának második üteme folyik jelenleg. A paddock kiszélesítése és a célegyenes alatti két alagút kiépítése zajlik. Az egyik egy szakmai alagút lesz a bennfentesek számára, a másik pedig, az épületen kívüli alagút a nézők számára készül. Ez utóbbi a pálya feletti gyalogos hidat váltja fel. Az építkezésből a nagydíj hétvégére érkezők nemsokat fognak látni. Az építtetők ugyanis 60 nappal a Magyar Nagydíj előtt átadják majd a terepet a szervezőknek, akiknek az lesz a feladatuk, hogy az ide látogató Forma-1-es résztvevők és nézők közvetlenül ne találkozzanak az átépítés jeleivel.


Pilótafronton semmilyen változás nem történt az idei évre. 2023-hoz hasonlóan idén is a csapatfőnökök terén történt mozgolódás. Günther Steiner helyét a Haasnál Komacu Ajao, az eddigi mérnök igazgató vette át. Franz Tost még tavaly elbúcsúzott csapatától az AlphaTauritól és a Forma-1-től. Az osztrák szakember helyét a Ferraritól távozó Laurent Mekies vette át.

S mi történt itt tavaly? Nem csak az előszezoni tesztelés során hozták a formát a Red Bull pilótái. A 2023-as szezont megnyitó Bahreini Forma-1-es Nagydíjon Max Verstappen ért célba elsőként a Red Bullal. A holland pilótát csapattársa, Sergio Perez követte másodikként. A bronzérmes helyezés nem másé, mint Fernando Alonsoé lett az Aston Martin volánja mögött. Bár Carlos Sainz a negyedik helyen ért célba, csapattársa, Charles Leclerc autója műszaki meghibásodása miatt kiállni kényszerült.

Forrás: facebook.com/amberprkft/