Autós hírek: F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A triple header végére ér a hétvégén a már minden bizonnyal kimerült
Forma-1-es mezőny. Max Verstappen továbbra is nagyon domináns teljesítményt
nyújt. A múlt hétvégén szezonbeli 16. győzelmét gyűjtötte be, amivel
rekordot döntött. S az ellendrukkereknek nem jó hír, hogy a hétvégén ismét a
Red Bullnak kedvező magaslati pályára, Interlagosra érkezik meg a Forma-1-es
mezőny. Mégis a koronavírus járvány kitörése óta csak Mercedes-pilóták
győzedelmeskedtek itt.
A Mercedes, amely az év végére végre összekapta magát, így kihívója lehet a
Red Bullnak. 2021-ben Lewis Hamilton nyert, 2022-ben pedig George Russell a
sprintet és a főfutamot is behúzta. Russell akkor Forma-1-es pályafutása
első győzelmét szerezte az Interlagos versenypályán. A Mercedes már a
sprinten is kiváló formáját mutatta, hiszen Lewis Hamilton is dobogós lett.
A nem túl boldognak mutatkozó Carlos Sainz kapott még érmet a második
helyezésért. Érdekes módon e három pilóta állhatott fel vasárnap is a
dobogóra.
A brazilok is óriási Forma-1-es rajongók, amit mi sem mutat jobban, hogy
2021 és 2022 után idén ismét rendeznek itt sprintfutamot, az idei utolsót.
Ez pedig azt jelenti, hogy ismét pénteken kerül megrendezésre a főfutam
időmérő edzése és a szombat teljes egészében a sprintről fog szólni. Először
a sprint szétlövés jön, majd a sprint.
Az elmúlt években a Brazil Nagydíj a szezon utolsó vagy a legutóbbi időkben
az utolsó előtti futama volt. Többször dőlt el itt világbajnoki címek sorsa,
vagy épp búcsúztak el itt pilóták. A világbajnoki címek sorsa már elkelt, de
ettől még most is várja mindenki, hogy visszatérjen a cirkusz erre a
legendás, mindenki által kedvelt pályára.
A Forma-1-es pilóták számára jól ismert a brazil versenypálya, így tudják,
hogy ezen a magaslati pályán sem lesz könnyű dolguk. Az autók és motorjaik
Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve. Azok, akik
Mexikóban is szenvedtek, valószínűleg most is fognak. S ha ez nem lenne
elég, Interlagosban az órajárással ellentétes irányban köröznek majd az
autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a pilóták nyakizmát.
A versenyhétvége előtt a versenyzők emiatt nagy hangsúlyt helyeztek a
nyakizom megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban
nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók
beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok
miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való
előzéshez.
Úgy tűnik a mezőny és a média nem pihen a versenyek között sem, hiszen a
vadabbnál vadabb találgatások folytatódnak. A múlt hétvégén hazai futamán
már az első kanyarban kieső Sergio Perezről újból fellángoltak a
mendemondák, hogy menesztik csapatától a Red Bulltól. Olaj volt a tűzre
Daniel Ricciardo kitűnő hétvégi teljesítménye a Red Bull fiókcsapatánál az
Alpha Taurinál. A Red Bullnál mindenki cáfolja ezt a híresztelést, de hogy
mi az igazság, az majd csak később derül ki. Mint ahogy az is, hogy vajon
Lawrence Stroll tényleg csak az Aston Martint adja-e, vagy fontolgatja az év
elején kitűnően kezdő, majd mostanában inkább hanyatló Forma-1-es csapat
eladását is?
A verseny és a pálya
A sao paulói betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett,
amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely
lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A
szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt,
s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is
hepehupás maradt.
Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú
és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres
'Senna S' kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben
megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning,
vagyis a vízen való felúszás.
Az 71-körös Sao Paulói Nagydíj november 5.-én helyi idő szerint 14 órakor
(nálunk 18 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza:
4,309 km, a teljes versenytáv 305,879 km. A pályarekordot még mindig
Valtteri Bottas tartja 2018-ból, 1 perc 10,540 másodperccel.
2022-ben George Russell (Mercedes) nyerte meg a Sao Paulói Nagydíjat. A brit
pilóta győztes ideje: 1:38:34.044 volt. A második helyen Lewis Hamilton
(Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Carlos Sainzé (Ferrari) lett.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

A triple header végére ér a hétvégén a már minden bizonnyal kimerült Forma-1-es mezőny. Max Verstappen továbbra is nagyon domináns teljesítményt nyújt. A múlt hétvégén szezonbeli 16. győzelmét gyűjtötte be, amivel rekordot döntött. S az ellendrukkereknek nem jó hír, hogy a hétvégén ismét a Red Bullnak kedvező magaslati pályára, Interlagosra érkezik meg a Forma-1-es mezőny. Mégis a koronavírus járvány kitörése óta csak Mercedes-pilóták győzedelmeskedtek itt.


A Mercedes, amely az év végére végre összekapta magát, így kihívója lehet a Red Bullnak. 2021-ben Lewis Hamilton nyert, 2022-ben pedig George Russell a sprintet és a főfutamot is behúzta. Russell akkor Forma-1-es pályafutása első győzelmét szerezte az Interlagos versenypályán. A Mercedes már a sprinten is kiváló formáját mutatta, hiszen Lewis Hamilton is dobogós lett. A nem túl boldognak mutatkozó Carlos Sainz kapott még érmet a második helyezésért. Érdekes módon e három pilóta állhatott fel vasárnap is a dobogóra.


A brazilok is óriási Forma-1-es rajongók, amit mi sem mutat jobban, hogy 2021 és 2022 után idén ismét rendeznek itt sprint futamot, az idei utolsót. Ez pedig azt jelenti, hogy ismét pénteken kerül megrendezésre a főfutam időmérő edzése és a szombat teljes egészében a sprintről fog szólni. Először a sprint szétlövés jön, majd a sprint.


Az elmúlt években a Brazil Nagydíj a szezon utolsó vagy a legutóbbi időkben az utolsó előtti futama volt. Többször dőlt el itt világbajnoki címek sorsa,vagy épp búcsúztak el itt pilóták. A világbajnoki címek sorsa már elkelt, de ettől még most is várja mindenki, hogy visszatérjen a cirkusz erre a legendás, mindenki által kedvelt pályára.


A Forma-1-es pilóták számára jól ismert a brazil versenypálya, így tudják,hogy ezen a magaslati pályán sem lesz könnyű dolguk. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve. Azok, akik Mexikóban is szenvedtek, valószínűleg most is fognak. S ha ez nem lenne elég, Interlagosban az órajárással ellentétes irányban köröznek majd az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a pilóták nyakizmát.


A versenyhétvége előtt a versenyzők emiatt nagy hangsúlyt helyeztek a nyakizom megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.


Úgy tűnik a mezőny és a média nem pihen a versenyek között sem, hiszen a vadabbnál vadabb találgatások folytatódnak. A múlt hétvégén hazai futamán már az első kanyarban kieső Sergio Perezről újból fellángoltak a mendemondák, hogy menesztik csapatától a Red Bulltól. Olaj volt a tűzre Daniel Ricciardo kitűnő hétvégi teljesítménye a Red Bull fiókcsapatánál az Alpha Taurinál. A Red Bullnál mindenki cáfolja ezt a híresztelést, de hogy mi az igazság, az majd csak később derül ki. Mint ahogy az is, hogy vajon Lawrence Stroll tényleg csak az Aston Martint adja-e, vagy fontolgatja az év elején kitűnően kezdő, majd mostanában inkább hanyatló Forma-1-es csapat eladását is?


A verseny és a pálya


A sao paulói betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt,s emiatt sokszor újra aszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is hepehupás maradt.


Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres'Senna S' kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.


Az 71-körös Sao Paulói Nagydíj november 5.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 18 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza:4,309 km, a teljes versenytáv 305,879 km. A pálya rekordot még mindig Valtteri Bottas tartja 2018-ból, 1 perc 10,540 másodperccel.


2022-ben George Russell (Mercedes) nyerte meg a Sao Paulói Nagydíjat. A brit pilóta győztes ideje: 1:38:34.044 volt. A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Carlos Sainzé (Ferrari) lett.


Forrás: facebook.com/amberprkft/