Autós hírek: F1-es Magyar Nagydíj: Verseny, a megújuló Hungaroringen


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Két hét pihenőt követően érkezik meg idén a Forma-1-es cirkusz mezőnye a
Hungaroringen tartandó 38. Forma-1-es Magyar Nagydíjra. A magyar
versenypálya azon kevés helyszínek egyike, ahol megszakítás nélkül rendeznek
Forma-1-es futamot. Eltérünk a hagyománytól, az idei évben nem nálunk
kezdődik a nyári szünet. Az érdeklődés rendkívüli, a jobb jegyek már tavaly
elfogytak, maximális lesz a Hungaroring telítettsége.
A Forma-1-es világbajnokság népszerűsége töretlen. Ennek jóvoltából szinte
minden idei pályán ki lehet tenni a megtelt táblát. Mi több azokon a
helyszíneken - így a Hungaroringen is -, ahol lehetőség volt rá, több új
lelátót húztak fel a szervezők, idén is. Úgy volt sokáig, hogy a Lewis
Hamilton segédletével készülő új Forma-1-es film stábja és Brad Pitt is
feltűnik Mogyoródon. Kiderült, hogy a film készítői csatlakoznak a
hollywoodi előadóművészek szakszervezetének sztrájkjához. Várhatóan a magyar
rajongók után a belgák sem lehetnek szemtanúi az új Forma-1-es film
forgatásának.
A Hungaroringen elkezdődött egy hároméves felújítás, de a verseny
zökkenőmentes lebonyolítása garantált. A felújításra már régóta szükség
volt, így 2026-ra egy megújult pálya várja majd a Forma-1 mezőnyét. Monza
után Mogyoród a második helyszín, ahol zsinórban a legtöbb Forma-1-es
futamot rendezik. Tárgyalások folynak a szerződéshosszabbításról,
egyedülálló ideig, 2032 + 5 évig szeretnénk vendégül látni a cirkuszt a
ringen. Gyulay Zsolt, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója elmondása szerint
hosszú távon várhatóan hat európai helyszín marad a Forma-1-es
versenynaptárban és e hat egyike szeretne a magyar helyszín maradni. Ehhez
viszont rendkívül fontos volt elkezdeni a régóta húzódó változtatásokat.
Tavaly kettős arcát mutatta az időjárás Mogyoródon a verseny hetében.
Csütörtökön és pénteken forróság, a hétvégén pedig esős-hűvös időjárás
fogadta a Mogyoródra kilátogatókat. Bár a Ferrari sikerét jósolták a 37.
Forma-1-es Magyar Nagydíjon, egyik Ferrari-pilóta sem tudott dobogóra állni.
Max Verstappen a tizedik helyről rajtolva pályafutása első győzelmét
szerezte a Hungaroringen. A második és harmadik helyen a két Mercedes-pilóta
ért célba.
A Brit Nagydíj után robbant a hír, mely szerint az AlphaTaurinál versenyző
Nyck de Vriestől megvonják a bizalmat és az ülését Daniel Ricciardónak, a
Red Bull teszt- és tartalékpilótájának adják. Bár az ausztrál korábban
többször hangoztatta, hogy csak egy élvonalbeli csapattal térne vissza,
mégis örömmel elfogadta, hogy ismét a mezőny aktív tagja legyen. Sokan már
arról beszélnek, hogy ha a Méhészborz becenévre hallgató pilóta jól teljesít
a Red Bull fiókcsapatánál, akár visszatérhet Max Verstappen csapattársaként
a Red Bullhoz Sergio Perez helyére.
A magyar pályát mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni.
Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik
kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes - a célegyenes - található a
pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a
jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az
a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró
autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.
Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvelt, s ahová mindig
szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez,
a jó hangulathoz és Budapest, mint nyüzsgő főváros, közelségéhez.
A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez
várhatóan idén sem lesz másként. Helyenként zivatarok is előfordulhatnak a
hétvégén, de jelen állás szerint a vasárnapi versenyt nem zavarja majd meg
eső.
A program csütörtökön kezdődik majd a nagyközönség számára egy különleges
programmal. Néhány ezer F1-rajongó a Super Gold lelátóról megtekintheti a
biztonsági és orvosi autók nagy sebességű tesztjét, ami után lesétálhatnak a
bokszutcába, bokszutca látogatásra, hogy testközelből vegyék szemügyre a
versenyautókat.
A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen
való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de
nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az
aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a
motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a
lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból.
Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen. A már nem annyira
új, sötét aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így
gyorsabb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén
nagyon felmelegedik, és ezáltal jobban kopnak majd az abroncsok, fontos lesz
a gumimenedzsment. A Pirelli a tavalyinál egyel lágyabb abroncsokat hoz
Magyarországra és mivel a fenntarthatóság a cél a Forma-1-ben is, teszt
jelleggel kevesebb gumit kapnak a csapatok a hétvégére.
A 70-körös Magyar Nagydíj július 23.-án 15 órakor veszi kezdetét. A pálya
hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. A pályarekordot sokáig
Michael Schumacher tartotta 2004-ből, de az megdőlt. Jelenleg Lewis
Hamiltoné a pályarekord 2020-ból. A brit pilóta ideje 1 perc 16,627
másodperc volt.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Két hét pihenőt követően érkezik meg idén a Forma-1-es cirkusz mezőnye a Hungaroringen tartandó 38. Forma-1-es Magyar Nagydíjra. A magyar versenypálya azon kevés helyszínek egyike, ahol megszakítás nélkül rendeznek Forma-1-es futamot. Eltérünk a hagyománytól, az idei évben nem nálunk kezdődik a nyári szünet. Az érdeklődés rendkívüli, a jobb jegyek már tavaly elfogytak, maximális lesz a Hungaroring telítettsége.


A Forma-1-es világbajnokság népszerűsége töretlen. Ennek jóvoltából szinte minden idei pályán ki lehet tenni a megtelt táblát. Mi több azokon a helyszíneken - így a Hungaroringen is -, ahol lehetőség volt rá, több új lelátót húztak fel a szervezők, idén is. Úgy volt sokáig, hogy a Lewis Hamilton segédletével készülő új Forma-1-es film stábja és Brad Pitt is feltűnik Mogyoródon. Kiderült, hogy a film készítői csatlakoznak a hollywoodi előadóművészek szakszervezetének sztrájkjához. Várhatóan a magyar rajongók után a belgák sem lehetnek szemtanúi az új Forma-1-es filmforgatásának.


A Hungaroringen elkezdődött egy hároméves felújítás, de a verseny zökkenőmentes lebonyolítása garantált. A felújításra már régóta szükség volt, így 2026-ra egy megújult pálya várja majd a Forma-1 mezőnyét. Monza után Mogyoród a második helyszín, ahol zsinórban a legtöbb Forma-1-es futamot rendezik. Tárgyalások folynak a szerződés hosszabbításról, egyedülálló ideig, 2032 + 5 évig szeretnénk vendégül látni a cirkuszt a ringen. Gyulay Zsolt, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója elmondása szerint hosszú távon várhatóan hat európai helyszín marad a Forma-1-es versenynaptárban és e hat egyike szeretne a magyar helyszín maradni. Ehhez viszont rendkívül fontos volt elkezdeni a régóta húzódó változtatásokat.


Tavaly kettős arcát mutatta az időjárás Mogyoródon a verseny hetében. Csütörtökön és pénteken forróság, a hétvégén pedig esős-hűvös időjárás fogadta a Mogyoródra kilátogatókat. Bár a Ferrari sikerét jósolták a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjon, egyik Ferrari-pilóta sem tudott dobogóra állni. Max Verstappen a tizedik helyről rajtolva pályafutása első győzelmét szerezte a Hungaroringen. A második és harmadik helyen a két Mercedes-pilótaért célba.


A Brit Nagydíj után robbant a hír, mely szerint az Alpha Taurinál versenyzőNyck de Vriestől megvonják a bizalmat és az ülését Daniel Ricciardónak, a Red Bull teszt- és tartalékpilótájának adják. Bár az ausztrál korábban többször hangoztatta, hogy csak egy élvonalbeli csapattal térne vissza, mégis örömmel elfogadta, hogy ismét a mezőny aktív tagja legyen. Sokan már arról beszélnek, hogy ha a Méhészborz becenévre hallgató pilóta jól teljesíta Red Bull fiókcsapatánál, akár visszatérhet Max Verstappen csapattársaként a Red Bullhoz Sergio Perez helyére.


A magyar pályát mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni. Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes - a célegyenes - található a pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.


Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvelt, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest, mint nyüzsgő főváros, közelségéhez.


A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez várhatóan idén sem lesz másként. Helyenként zivatarok is előfordulhatnak a hétvégén, de jelen állás szerint a vasárnapi versenyt nem zavarja majd meg eső.


A program csütörtökön kezdődik majd a nagyközönség számára egy különleges programmal. Néhány ezer F1-rajongó a Super Gold lelátóról megtekintheti a biztonsági és orvosi autók nagy sebességű tesztjét, ami után lesétálhatnak a bokszutcába, bokszutca látogatásra, hogy testközelből vegyék szemügyre a versenyautókat.


A verseny és a pálya


A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból.


Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen. A már nem annyira új, sötét aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így gyorsabb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén nagyon felmelegedik, és ezáltal jobban kopnak majd az abroncsok, fontos lesz a gumimenedzsment. A Pirelli a tavalyinál egyel lágyabb abroncsokat hoz Magyarországra és mivel a fenntarthatóság a cél a Forma-1-ben is, teszt jelleggel kevesebb gumit kapnak a csapatok a hétvégére.


A 70-körös Magyar Nagydíj július 23.-án 15 órakor veszi kezdetét. A pályahossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. A pályarekordot sokáig Michael Schumacher tartotta 2004-ből, de az megdőlt. Jelenleg Lewis Hamiltoné a pályarekord 2020-ból. A brit pilóta ideje 1 perc 16,627másodperc volt.


Forrás: facebook.com/amberprkft/