Autós hírek: F1-es Spanyol Nagydíj, Barcelona: Ismét a régi nyomvonalon


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Monaco után egy újabb jól ismert és nagyon kedvelt helyszínre, Barcelonába,
érkezik, meg a Forma-1-es cirkusz. Olyan szoros a határidő, hogy miközben
zajlott a monacói versenyhétvége, a katalán pályán már épültek a
motorhome-ok a spanyol futamra. Az imolai futam törlését követően ez lesz az
a versenypálya, ahol ténylegesen kiderül, hogy mit érnek az új fejlesztések
a Mercedesnél és a Ferrarinál.
Nagy kontrasztot jelent a csillogó-villogó Monacóból átrepülni Barcelonába.
Másrészt viszont a monacói nagy felhajtást és celebfelvonulást követően egy
kicsit megpihenhet mindenki és visszatérhet a komfortzónájába. Barcelonában
mindenki mindent jól ismer, s a fogadtatása a Forma-1-nek Spanyolországban
szintén várakozáson felüli, amit Fernando Alonso idei kitűnő szereplésének
is köszönhető.
A Red Bull dominancia Monacóban is folytatódott, igaz csak Max Verstappen
révén. Miközben a holland simán nyert a szűk utcákon tartott futamon, Sergio
Perez szombati vezetői hibája miatt vasárnap a mezőny végéről rajtolva ott
is ért célba.
2022-ben Barcelonában a bikások szerezték meg az első két helyezést. George
Russell csípte el az utolsó dobogós helyet. A szintén helyi Carlos Sainz a
negyedik helyre tudta célba gurítani a piros Ferrarit. Érdekes módon a
Ferrari utoljára 2013-ban szerezte meg az első helyet a katalán pályán, az
idei évben hasító Fernando Alonso révén. Ha viszont Alonso most nyerni tudta
hazai közönsége előtt, az Aston Martinnak szerezné meg első győzelmét és az
azzal járó dicsőséget.
A két futam között derült ki, hogy a domináns Red Bull három fontos
munkatársát veszíti el a közeljövőben. A legfontosabb közülük is Rob
Marshall, aki a McLarennél lesz technikai igazgató. Úgy tudni, hogy a
szakember dolgozott volna a bikások 2026-os autóján. Két másik szakember
pedig a Ferrarihoz távozik Milton Keynes-ből. Ez utóbbi miatt állítólag
Laurent Mekies azonnal távozhat a Ferraritól, hogy felkészüljön 2024-es
feladatára, az AlphaTauri csapatvezetőjeként.
Mivel várhatóan minden csapat elviszi az első nagy fejlesztéseket
Barcelonába, kiugróan más eredmény várhatóan nem fog születni a szezon
elejéhez képest.
A lapokat alaposan megkavarhatja az időjárás Barcelonában is. A különösen
esős európai tavasz itt Spanyolországban is belerondíthat a hétvége
eseményeibe. Jelenleg csak vasárnapra ígérnek elszórtan zivatarokat a pálya
környékén, de bármi megtörténhet.
Mi történt tavaly?
2016 után Max Verstappen ismét felállhatott a dobogó legfelső fokára
Barcelonában, miután nagy harcban elsőként ért célba a címvédő világbajnok.
A Red Bull dupla sikernek örülhetett, Sergio Perez lett a második. A dobogó
harmadik fokára George Russell léphetett fel. Míg a Ferrari domináns
teljesítményt tett le a szombati időmérő edzésen, vasárnapra már csak
árnyéka volt önmagának. Az első és harmadik helyről rajtoltak el pilótái, s
Charles Leclerc kiesett, míg Carlos Sainz a negyedik lett.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen
gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után
erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek
egyike, ahol előzni lehet a pályán.
Idénre újabb változtatást hajtottak végre a nyomvonalon, hiszen a sokak
által kritizált utolsó hajtűkanyar mellett a régi vonalvezetést is
visszaállították az eredeti formájára. Ezzel lehetőséget teremtettek arra,
hogy az adott verseny szervezői eldönthessék, hogy mely nyomvonalon rendezik
meg az adott viadalt. A régi nyomvonal kialakításával a szervezők
visszatértek a gyökerekhez és egy jóval ritmusosabb Forma-1-es futam várható
a hétvégére.
A 66-körös Spanyol Nagydíj június 4.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya
hossza: 4,657 km, a teljes versenytáv 307,236 km.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

Monaco után egy újabb jól ismert és nagyon kedvelt helyszínre, Barcelonába érkezik, meg a Forma-1-es cirkusz. Olyan szoros a határidő, hogy miközbe nzajlott a monacói versenyhétvége, a katalán pályán már épültek a motorhome-ok a spanyol futamra. Az imolai futam törlését követően ez lesz aza versenypálya, ahol ténylegesen kiderül, hogy mit érnek az új fejlesztések a Mercedesnél és a Ferrarinál.


Nagy kontrasztot jelent a csillogó-villogó Monacóból átrepülni Barcelonába. Másrészt viszont a monacói nagy felhajtást és celeb felvonulást követően egy kicsit megpihenhet mindenki és visszatérhet a komfortzónájába. Barcelonában mindenki mindent jól ismer, s a fogadtatása a Forma-1-nek Spanyolországban szintén várakozáson felüli, amit Fernando Alonso idei kitűnő szereplésének is köszönhető.


A Red Bull dominancia Monacóban is folytatódott, igaz csak Max Verstappen révén. Miközben a holland simán nyert a szűk utcákon tartott futamon, Sergio Perez szombati vezetői hibája miatt vasárnap a mezőny végéről rajtolva ott is ért célba.


2022-ben Barcelonában a bikások szerezték meg az első két helyezést. George Russell csípte el az utolsó dobogós helyet. A szintén helyi Carlos Sainz a negyedik helyre tudta célba gurítani a piros Ferrarit. Érdekes módon a Ferrari utoljára 2013-ban szerezte meg az első helyet a katalán pályán, az idei évben hasító Fernando Alonso révén. Ha viszont Alonso most nyerni tudna a hazai közönsége előtt, az Aston Martinnak szerezné meg első győzelmét és az azzal járó dicsőséget.


A két futam között derült ki, hogy a domináns Red Bull három fontos munkatársát veszíti el a közeljövőben. A legfontosabb közülük is Rob Marshall, aki a McLarennél lesz technikai igazgató. Úgy tudni, hogy a szakember dolgozott volna a bikások 2026-os autóján. Két másik szakember pedig a Ferrarihoz távozik Milton Keynes-ből. Ez utóbbi miatt állítólag Laurent Mekies azonnal távozhat a Ferraritól, hogy felkészüljön 2024-es feladatára, az Alpha Tauri csapatvezetőjeként.


Mivel várhatóan minden csapat elviszi az első nagy fejlesztéseket Barcelonába, kiugróan más eredmény várhatóan nem fog születni a szezon elejéhez képest.


A lapokat alaposan megkavarhatja az időjárás Barcelonában is. A különösen esős európai tavasz itt Spanyolországban is belerondíthat a hétvége eseményeibe. Jelenleg csak vasárnapra ígérnek elszórtan zivatarokat a pálya környékén, de bármi megtörténhet.


Mi történt tavaly?


2016 után Max Verstappen ismét felállhatott a dobogó legfelső fokára Barcelonában, miután nagy harcban elsőként ért célba a címvédő világbajnok. A Red Bull dupla sikernek örülhetett, Sergio Perez lett a második. A dobogó harmadik fokára George Russell léphetett fel. Míg a Ferrari domináns teljesítményt tett le a szombati időmérő edzésen, vasárnapra már csak árnyéka volt önmagának. Az első és harmadik helyről rajtoltak el pilótái, s Charles Leclerc kiesett, míg Carlos Sainz a negyedik lett.


A verseny és a pálya


Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán.
Idénre újabb változtatást hajtottak végre a nyomvonalon, hiszen a sok akáltal kritizált utolsó hajtűkanyar mellett a régi vonalvezetést is visszaállították az eredeti formájára. Ezzel lehetőséget teremtettek arra, hogy az adott verseny szervezői eldönthessék, hogy mely nyomvonalon rendezik meg az adott viadalt. A régi nyomvonal kialakításával a szervezők visszatértek a gyökerekhez és egy jóval ritmusosabb Forma-1-es futam várható a hétvégére.


A 66-körös Spanyol Nagydíj június 4.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pályahossza: 4,657 km, a teljes versenytáv 307,236 km.

Forrás: facebook.com/amberprkft/