A második helyen ismét a legjobb privát induló, Sebastien Loeb ért célba a Kronos
Citroënnel, miközben a bronzérmes helyet hazai versenyén Daniel Carlsson
szerezte meg a Mitsubishivel.
'Nem is történhetett volna jobban. Ez egy igazán jó indulás az idei
raliszezonban számunkra.' - nyilatkozta a kék ovális színében versenyzõ
pilóta. Talán az idei szezon gyári foghíjasságának eredménye, hogy az elmúlt
években Peugeot színekben versenyzõ és kevésbé eredményes pilóta idén
gyõzelmet gyõzelemre halmoz. A Kronos Racinggel rajthoz álló Loeb nem tudta
felvenni a versenyt privát autójával, s csalódottan vette tudomásul, hogy
ismét a második hellyel kell beérnie, de nagy tisztelettel beszélt
vetélytársáról: 'Szerettem volna megszerezni a gyõzelmet, de nem tudtunk
Marcus nyomába érni. Mindenfajta abroncsot és szegecset kipróbáltunk ennek
érdekében, de nem tudtunk Marcussal felvenni a versenyt.'
[4]Ismét nagy harc folyt az elsõ helyért Marcus Grönholm és Sebastien Loeb
között, amit végül az döntött el, hogy a francia pilóta két hibát is vétett
a Kronos Racing csapat elsõ svédországi raliján, miközben a finn hatalmas
helyi tapasztalatával és autójának gyorsaságával nyert meg. Ennek ellenére
Grönholm sem volt hibátlan, hiszen majdnem eldobta gyõzelmét a vasárnapi
elsõ szakaszon, mikor az elsõ kanyart túl szélesen vette be és nagy
korrigálással tudta csak autóját visszavinni az útra.
A negyedik helyen Gigi Galli ért célba, majd õt az 1994-es Svéd rali-gyõztes
Thomas Radström (5.), Kosti Katajamaki (6.), Xavier Pons (7.), Henning
Solberg (8.), Jimmy Joge (9.) és Chris Atkinson követi a tizedik helyen.
A Subaru elfelejtheti ezt a versenyt is, így ez idáig igencsak alulmaradt a
másik gyári csapat, a Ford mögött. Élpilótája, Petter Solberg nem túl
fényesen teljesített és végül az utolsó napon az autója a 18. gyorsasági
szakaszon leállt, s miután az indítómotor meghibásodott, így nem tudott
elindulni az elõírt 20 másodperces idõtartam alatt. Bár célbaért, mégis
késõbb kizárták.
A következõ világbajnoki ralira egy hónapot kell várnunk, hiszen 2006.
március 3-5. között kerül megrendezésre a Mexikó Rali. A tavalyi és a
tavalyelõtti évhez hasonlóan ez lesz a szezon harmadik s egyben elsõ murvás
ralija. A verseny végkimenetel kérdéses, hiszen 2004-ben a Ford szerzett itt
kettõs gyõzelmet, míg 2005-ben az idei évben még eredménytelen Petter
Solberg nyert a Subaruval.
2006-os Svéd Rali végeredménye:
1. M Grönholm Ford Focus 3:09:01,9
2. S Loeb Citroën Xsara 3:09:32,8
3. D Carlsson Mitsubishi Lancer 3:11:58,7
4. G Galli Mitsubishi Lancer 3:12:05,7
5. T Radström Subaru Impreza 3:14:55,2
6. K Katajamaki Ford Focus 3:16:36,7
7. X Pons Citroën Xsara 3:17:37,5
8. H Solberg Peugeot 307 3:18:03,4
9. J Andersson Peugeot 206 3:18:19,1
10. C Atkinson Subaru Impreza 3:20:35,4
A világbajnokság állása a Svéd rali után:
Pilóták
1. M Grönholm 20 pont
2. S Loeb 16 pont
3. T Gardemeister 6 pont
D Carlsson 6 pont
5. M Stohl 5 pont
G Galli 5 pont
7. S Sarrazin 4 pont
T Radström 4 pont
9. C Atkinson 3 pont
K Katajamaki 3 pont
Konstruktõrök
1. Ford 26 pont
2. Kronos Citroën 24 pont
3. OMV Peugeot Norway 10 pont
4. Subaru 8 pont
5. Stobart VK M-SP. 7 pont
6. Red Bull Skoda 3 pont
(Forrás: Amber PR)
|