Autós hírek: Svéd rali: Finn uralom Svédországban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 A második helyen ismét a legjobb privát induló, Sebastien Loeb ért célba a Kronos
Citroënnel, miközben a bronzérmes helyet hazai versenyén Daniel Carlsson
szerezte meg a Mitsubishivel.

 'Nem is történhetett volna jobban. Ez egy igazán jó indulás az idei
raliszezonban számunkra.' - nyilatkozta a kék ovális színében versenyzõ
pilóta. Talán az idei szezon gyári foghíjasságának eredménye, hogy az elmúlt
években Peugeot színekben versenyzõ és kevésbé eredményes pilóta idén
gyõzelmet gyõzelemre halmoz. A Kronos Racinggel rajthoz álló Loeb nem tudta
felvenni a versenyt privát autójával, s csalódottan vette tudomásul, hogy
ismét a második hellyel kell beérnie, de nagy tisztelettel beszélt
vetélytársáról: 'Szerettem volna megszerezni a gyõzelmet, de nem tudtunk
Marcus nyomába érni. Mindenfajta abroncsot és szegecset kipróbáltunk ennek
érdekében, de nem tudtunk Marcussal felvenni a versenyt.'

[4]Ismét nagy harc folyt az elsõ helyért Marcus Grönholm és Sebastien Loeb
között, amit végül az döntött el, hogy a francia pilóta két hibát is vétett
a Kronos Racing csapat elsõ svédországi raliján, miközben a finn hatalmas
helyi tapasztalatával és autójának gyorsaságával nyert meg. Ennek ellenére
Grönholm sem volt hibátlan, hiszen majdnem eldobta gyõzelmét a vasárnapi
elsõ szakaszon, mikor az elsõ kanyart túl szélesen vette be és nagy
korrigálással tudta csak autóját visszavinni az útra.

A negyedik helyen Gigi Galli ért célba, majd õt az 1994-es Svéd rali-gyõztes
Thomas Radström (5.), Kosti Katajamaki (6.), Xavier Pons (7.), Henning
Solberg (8.), Jimmy Joge (9.) és Chris Atkinson követi a tizedik helyen.

A Subaru elfelejtheti ezt a versenyt is, így ez idáig igencsak alulmaradt a
másik gyári csapat, a Ford mögött. Élpilótája, Petter Solberg nem túl
fényesen teljesített és végül az utolsó napon az autója a 18. gyorsasági
szakaszon leállt, s miután az indítómotor meghibásodott, így nem tudott
elindulni az elõírt 20 másodperces idõtartam alatt. Bár célbaért, mégis
késõbb kizárták.

A következõ világbajnoki ralira egy hónapot kell várnunk, hiszen 2006.
március 3-5. között kerül megrendezésre a Mexikó Rali. A tavalyi és a
tavalyelõtti évhez hasonlóan ez lesz a szezon harmadik s egyben elsõ murvás
ralija. A verseny végkimenetel kérdéses, hiszen 2004-ben a Ford szerzett itt
kettõs gyõzelmet, míg 2005-ben az idei évben még eredménytelen Petter
Solberg nyert a Subaruval.

2006-os Svéd Rali végeredménye:

1. M Grönholm   Ford Focus                      3:09:01,9
2. S Loeb               Citroën Xsara           3:09:32,8
3. D Carlsson   Mitsubishi Lancer               3:11:58,7
4. G Galli              Mitsubishi Lancer               3:12:05,7
5. T Radström   Subaru Impreza          3:14:55,2
6. K Katajamaki Ford Focus                      3:16:36,7
7. X Pons               Citroën Xsara           3:17:37,5
8. H Solberg    Peugeot 307                     3:18:03,4
9. J Andersson  Peugeot 206                     3:18:19,1
10. C Atkinson  Subaru Impreza          3:20:35,4


A világbajnokság állása a Svéd rali után:
Pilóták

1. M Grönholm   20 pont
2. S Loeb               16 pont
3. T Gardemeister         6 pont
    D Carlsson    6 pont
5. M Stohl                5 pont
    G Galli               5 pont
7. S Sarrazin     4 pont
    T Radström    4 pont
9. C Atkinson     3 pont
     K Katajamaki         3 pont

Konstruktõrök

1. Ford                 26 pont
2. Kronos Citroën               24 pont
3. OMV Peugeot Norway   10 pont
4. Subaru                         8 pont
5. Stobart VK M-SP.       7 pont
6. Red Bull Skoda                 3 pont

(Forrás: Amber PR)