Autós hírek: F1-es Monacói Nagydíj: A Forma-1 ékköve


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A legpatinásabb helyszínére látogat el a hétvégén a Forma-1 azután, hogy az
egy héttel korábbra ütemezett imolai versenyt a katasztrofális özönvízszerű
esőzések és áradások miatt törölni kellett. A cirkusz nem pihenhet, s a
hétvégén már a Monacói Hercegségben a szokásos időpontban állnak rajthoz az
autóversenyzők, azaz 2022-től kezdve nem különbözik a hétvége lebonyolítási
rendje Monacóban sem. A versenynaptár legrövidebb és leglassabb futama
következik.
Monaco a Forma-1 koronaékszere. Így a csapatoknak és a pilótáknak nagy
presztízzsel bír egy monacói győzelem. A szokatlan és az új, nagyobb
versenyautók számára különösen szűknek ígérkező utcai versenypályán
nemegyszer borul a papírforma, s egészen váratlan győztesek is születhetnek.
Ezen a helyen tényleg a pilóták tudása a mérvadó, s nem annyira az autóik
teljesítménye.
Öt verseny telt el az idei versenyszezonból, s a Red Bull idén is
verhetetlen. Pilótái között bár elvileg nincs rivalizálás, de eddig az
összes idei futamot felváltva nyerték autóversenyzői. Max Verstappennek
egyel több győzelme van idén s mindkét pilóta nyert már futamot Monaco
utcáin. A tavalyi nagy konfliktus a két pilóta között az ezen a versenyen
történt incidenst követte és egészen a szezon végéig tartott a hatása. Mint
ismeretes Sergio Perez az időmérő edzésen megpörgött autójával és elállta az
utat, így az utána jövők, így Verstappen sem tudtak gyors kört futni. A
holland nagyon elégedetlen volt és annyira megbántódott, hogy nem tudta
elengedni azt a szezon végéig, s nem segítette csapattársát.
Fernando Alonso, az idei meglepetésember, áll az egyéni ponttábla harmadik
helyén. Az Aston Martinban nagyon jól versenyez a spanyol, s szeretne már
egy kicsit előkelőbb helyére állnia a dobogónak. A spanyol 2007-ben
állhatott utoljára a dobogó legfelső fokára itt, akkor a McLaren színeiben.
Az Aston csapatvezetője, Mike Krack szerint ez ilyen szűk és lassabb pályák,
mint Monaco, jobban fekszenek az Astonnak, mint az alacsony tapadású pályák.
Lássuk, mire megy vele sokak kedvenc spanyolja.
A Mercedesnek és a Ferrarinak nagyon nem megy jól idén. Bár mindkét csapat
az első komolyabb idei fejlesztéseit elvitte Imolába, de kipróbálni nem
tudták és a szűk utcai pálya sem lesz jó lakmuszpapír arra, hogy lássák,
bejöttek-e a számításaik. A Ferrari így egy héttel későbbre tolta a
fejlesztések bevetését, miközben a Mercedesnél úgy döntöttek, hogy már
Monacóban próbára teszik. A következő versenyen, a jövő hétvégén
megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon komolyabb rálátásaik lesznek a
fejlesztések hatására. Addig meg marad a lavírozás a monacói korlátok
között.
E két szebb napot is megélt csapattal kapcsolatosak a legszaftosabb
híresztelések. Eddig arról lehetett hallani, hogy a két Ferrari pilóta hova
próbál elmenekülni a sikertelen maranellói istállótól. A legutóbb felreppent
hírek pedig arról szólnak, hogy állítólag a Ferrari megpróbálja elcsábítani
Lewis Hamiltont a Mercedestől egy 50 millió dolláros ajánlattal. Bár nem
hangzik túl meggyőzőnek, a Forma-1-ben semmi sem vehető biztosra.
Újdonság lesz a hétvégén, hogy most már nem a helyi televízió fog
gondoskodni a verseny közvetítéséről, hanem ahogy a többi futam esetén is, a
Forma-1 megszokott stábja. A hároméves hosszabbításnak a szervezőkkel ez is
feltétele volt. Ezzel remélhetőleg kiiktatják az elmúlt évek néhány
közvetítési fiaskóját, mint például a 2021-es Vettel-Gasly előzésről való
elkapcsolást.
A verseny és a pálya
A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség,
ennek ellenére a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak
érni. Utcai pálya lévén, itt nincsenek kavicságyak és a szűk utcák miatt
nincs hely a hibázásra. Aki mégis megteszi, az nagy árat fizethet, akár azt,
hogy kiesik a versenyből. A motorerő nem játszik nagy szerepet, de fontos,
hogy az autóknak jó legyen a húzásuk a kanyarokból kijövet és ami még
fontosabb, hogy jól vezethetőek legyenek.
Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása.
A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny
leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták.
A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát
is elérheti.
A 78-körös Monacói Nagydíj május 28.-án 15 órakor veszi kezdetét. A pálya
hossza: 3,337 km, a teljes versenytáv 260,286 km.
2022-ben Sergio Perez (Red Bull) nyerte meg a futamot. Ideje 1:56:30.265
volt. A második helyen Carlos Sainz (Ferrari) ért célba, míg a bronzérmes
hely Max Verstappené (Red Bull) lett. A körrekordot Lewis Hamilton
(Mercedes) tartja 2021-ből. A brit pilóta ideje 1:12.909 volt.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

A legpatinásabb helyszínére látogat el a hétvégén a Forma-1 azután, hogy az egy héttel korábbra ütemezett imolai versenyt a katasztrofális özönvízszerű esőzések és áradások miatt törölni kellett. A cirkusz nem pihenhet, s a hétvégén már a Monacói Hercegségben a szokásos időpontban állnak rajthoz az autóversenyzők, azaz 2022-től kezdve nem különbözik a hétvége lebonyolítási rendje Monacóban sem. A versenynaptár legrövidebb és leglassabb futama következik.


Monaco a Forma-1 koronaékszere. Így a csapatoknak és a pilótáknak nagy presztízzsel bír egy monacói győzelem. A szokatlan és az új, nagyobb versenyautók számára különösen szűknek ígérkező utcai versenypályán nemegyszer borul a papírforma, s egészen váratlan győztesek is születhetnek. Ezen a helyen tényleg a pilóták tudása a mérvadó, s nem annyira az autóik teljesítménye.


Öt verseny telt el az idei versenyszezonból, s a Red Bull idén is verhetetlen. Pilótái között bár elvileg nincs rivalizálás, de eddig az összes idei futamot felváltva nyerték autóversenyzői. Max Verstappennek egyel több győzelme van idén s mindkét pilóta nyert már futamot Monaco utcáin. A tavalyi nagy konfliktus a két pilóta között az ezen a versenyen történt incidenst követte és egészen a szezon végéig tartott a hatása. Mint ismeretes Sergio Perez az időmérő edzésen megpörgött autójával és elállta azutat, így az utána jövők, így Verstappen sem tudtak gyors kört futni. A holland nagyon elégedetlen volt és annyira megbántódott, hogy nem tudta elengedni azt a szezon végéig, s nem segítette csapattársát.


Fernando Alonso, az idei meglepetésember, áll az egyéni ponttábla harmadik helyén. Az Aston Martinban nagyon jól versenyez a spanyol, s szeretne már egy kicsit előkelőbb helyére állnia a dobogónak. A spanyol 2007-benállhatott utoljára a dobogó legfelső fokára itt, akkor a McLaren színeiben. Az Aston csapatvezetője, Mike Krack szerint ez ilyen szűk és lassabb pályák, mint Monaco, jobban fekszenek az Astonnak, mint az alacsony tapadású pályák. Lássuk, mire megy vele sokak kedvenc spanyolja.


A Mercedesnek és a Ferrarinak nagyon nem megy jól idén. Bár mindkét csapataz első komolyabb idei fejlesztéseit elvitte Imolába, de kipróbálni nem tudták és a szűk utcai pálya sem lesz jó lakmuszpapír arra, hogy lássák, bejöttek-e a számításaik. A Ferrari így egy héttel későbbre tolta a fejlesztések bevetését, miközben a Mercedesnél úgy döntöttek, hogy már Monacóban próbára teszik. A következő versenyen, a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon komolyabb rálátásaik lesznek a fejlesztések hatására. Addig meg marad a lavírozás a monacói korlátok között.


E két szebb napot is megélt csapattal kapcsolatosak a legszaftosabb híresztelések. Eddig arról lehetett hallani, hogy a két Ferrari pilóta hova próbál elmenekülni a sikertelen maranellói istállótól. A legutóbb felreppenthírek pedig arról szólnak, hogy állítólag a Ferrari megpróbálja elcsábítani Lewis Hamiltont a Mercedestől egy 50 millió dolláros ajánlattal. Bár nem hangzik túl meggyőzőnek, a Forma-1-ben semmi sem vehető biztosra.


Újdonság lesz a hétvégén, hogy most már nem a helyi televízió fog gondoskodni a verseny közvetítéséről, hanem ahogy a többi futam esetén is, a Forma-1 megszokott stábja. A hároméves hosszabbításnak a szervezőkkel ez is feltétele volt. Ezzel remélhetőleg kiiktatják az elmúlt évek néhány közvetítési fiaskóját, mint például a 2021-es Vettel-Gasly előzésről való elkapcsolást.


A verseny és a pálya


A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség, ennek ellenére a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Utcai pálya lévén, itt nincsenek kavicságyak és a szűk utcák miatt nincs hely a hibázásra. Aki mégis megteszi, az nagy árat fizethet, akár azt, hogy kiesik a versenyből. A motorerő nem játszik nagy szerepet, de fontos,hogy az autóknak jó legyen a húzásuk a kanyarokból kijövet és ami még fontosabb, hogy jól vezethetőek legyenek.


Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása.A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták.A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órátis elérheti.


A 78-körös Monacói Nagydíj május 28.-án 15 órakor veszi kezdetét. A pályahossza: 3,337 km, a teljes versenytáv 260,286 km.


2022-ben Sergio Perez (Red Bull) nyerte meg a futamot. Ideje 1:56:30.265volt. A második helyen Carlos Sainz (Ferrari) ért célba, míg a bronzérmeshely Max Verstappené (Red Bull) lett. A körrekordot Lewis Hamilton(Mercedes) tartja 2021-ből. A brit pilóta ideje 1:12.909 volt.

Forrás: facebook.com/amberprkft/