Autós hírek: F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku: Ismét becsengettek a F1-eseknek


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A hol júniusban, hol áprilisban megrendezésre kerülő Azerbajdzsáni
Forma-1-es Nagydíj következik a hétvégén, ezúttal április végén. Hosszú
nyúlt a Forma-1-esek tavaszi szünete, hiszen a Kínai Nagydíj kiesésével egy
hónap pihenés után érkezik meg a Forma-1-es cirkusz az első idei európai
verseny helyszínére, Bakuba. Néhány csapat fejlesztéseket is hoz magával a
2017 óta saját név alatt futó nagydíjra.
Fontos a hétvégi helyszín sok rajongó számára, hiszen a már több, mint egy
év óta tartó orosz-ukrán háború miatt ez a legközelebbi lehetőség az oroszok
számára, hogy testközelből éljék meg a verseny izgalmait, s nyilván élnek is
vele. Minden bizonnyal itt is teltház lesz a hétvégén.
A csapatok első nagyobb fejlesztéseiket az első európai helyszíneken vetik
be, hiszen ekkor már eltelik pár futam és ekkor lehet tudni, hogy milyen
irányba kell elindulniuk. Van olyan istálló, amely már Bakura is így készül,
de többen csak Imolába hozzák a várva várt újításokat. A Red Bull az egyik
csapat, amely már a hétvégére fejlesztési csomaggal érkezik. Nem is tehet
mást a bajnokcsapat, folyamatosan dolgoznia kell, ha szeretné világbajnoki
címét megvédeni. Eddig jó úton halad.
A Mercedes és a Ferrari ráadásul két futammal későbbre, Imolára időzíti a
fejlesztései bevetését. A Mercedesnél személyi változás történt, James
Allison visszatért a technikai igazgató szerepkörébe, s a szakember
eltökélt, hogy visszavezeti a Mercedest a győztes útra. A McLaren hozza
talán a legnagyobb újításokat. Nem véletlenül, már az előszezoni teszt során
nyilvánvalóvá vált, hogy lemaradtak a munkával.
Az azeri pályán eddig két csapatnak termett babér. A Mercedes és a Red Bull
három-három győzelmet szerzett a Kaszpi-tenger partján fekvő városban. A
Mercedesnek kevésbé, a Red Bullnak annál jobban megy az idei év. 2022-ben az
első két helyezést a Red Bull pilótái, míg a harmadik és negyedik helyet a
Mercedes pilótái húzták be. Idén is nagyon domináns a Red Bull, így várható,
hogy a győzelmet ezúttal sem tudják elvenni tőlük.
Elérkeztünk az első idei sprinthétvégéhez. Mint ismeretes 2023-ban már hat
sprintfutamos hétvégét tartanak a Forma-1-es világbajnokságban. Baku idén
először rendezhet különleges F1-es hétvégét. A hétvége programja ez alapján
változik, vagyis péntek délután rendezik az időmérő edzést és szombaton a
sprintet, aminek az eredménye fogja meghatározni a rajtsorrendet.
Baku egy utcai versenypálya, de nagyon különböző, mint a legismertebb utcai
pálya, Monaco. Több előzési lehetőség van Bakuban, mint Monacóban, így
például a hosszú egyenesében. A verseny maga kiszámíthatatlanabb és a
biztonsági autós fázisok megtörik az egyhangúságot. Míg Monacóban nem nagyon
pihenhet a pilóta a verseny alatt, Bakuban erre több lehetősége adódik, így
a hosszú egyenesben is.
2022-ben az Azerbajdzsán fővárosában rendezett futamon Max Verstappennek
állt a zászló. A második helyen csapattársa, Sergio Perez ért célba,
miközben a bronzérmes helyezést George Russell gyűjtötte be. A Ferrari
számára emlékezetes futam volt a tavalyi, de negatív előjellel. A
maranellóiak mindkét autója műszaki meghibásodás miatt távozott a
versenyből.
A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur szerint csak azzal foglalkoznak,
hogy kihozzák a legtöbbet a saját lehetőségeikből, s nem törődnek a
vetélytársak dolgaival. Nem áll jól eddig a Ferrari szénája, hiszen az
elmúlt három futam egyikén sem tudtak dobogóra állni pilótái, s máris arról
cikkeznek, hogy mindkét pilótája keresi a helyét más csapatoknál. Charles
Leclerc-t a Mercedes-szel, Carlos Sainzt az Audival hozták kapcsolatba.
A verseny és a pálya
Az azeri aszfaltcsík egy ultramodern versenypálya, s a monacóihoz hasonlító
utcai pálya keveréke. Ez a nyomvonal is a híres mérnök, Hermann Tilke keze
munkáját dicséri. Sok a szűk rész, de sok a gyors egyenes is, amely
gyorsabbá teszi ezt a helyszínt Monacónál.
Az 51-körös Azeri Nagydíj április 30.-án helyi idő szerint 15 órakor (nálunk
13 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 6,003 km, a teljes versenytáv
306,049 km. A körrekordot Charles Leclerc (Ferrari) tartja 2019-ből
1:43.009-es időeredménnyel.
2022-ben Max Verstappen (Red Bull) lett az első helyezett. A holland pilóta
győztes ideje 1:34:05.941 volt. A második helyen Sergio Perez (Red Bull)
futott célba, míg a bronzérmes helyre George Russell vezette célba a
Mercedest.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

A hol júniusban, hol áprilisban megrendezésre kerülő Azerbajdzsáni Forma-1-es Nagydíj következik a hétvégén, ezúttal április végén. Hosszúra nyúlt a Forma-1-esek tavaszi szünete, hiszen a Kínai Nagydíj kiesésével egyhónap pihenés után érkezik meg a Forma-1-es cirkusz az első idei európai verseny helyszínére, Bakuba. Néhány csapat fejlesztéseket is hoz magával a 2017 óta saját név alatt futó nagydíjra.

Fontos a hétvégi helyszín sok rajongó számára, hiszen a már több, mint egyév óta tartó orosz-ukrán háború miatt ez a legközelebbi lehetőség az oroszok számára, hogy testközelből éljék meg a verseny izgalmait, s nyilván élnek is vele. Minden bizonnyal itt is teltház lesz a hétvégén.

A csapatok első nagyobb fejlesztéseiket az első európai helyszíneken vetikbe, hiszen ekkor már eltelik pár futam és ekkor lehet tudni, hogy milyen irányba kell elindulniuk. Van olyan istálló, amely már Bakura is így készül,de többen csak Imolába hozzák a várva várt újításokat. A Red Bull az egyik csapat, amely már a hétvégére fejlesztési csomaggal érkezik. Nem is tehet mást a bajnokcsapat, folyamatosan dolgoznia kell, ha szeretné világbajnoki címét megvédeni. Eddig jó úton halad.

A Mercedes és a Ferrari ráadásul két futammal későbbre, Imolára időzíti a fejlesztései bevetését. A Mercedesnél személyi változás történt, James Allison visszatért a technikai igazgató szerepkörébe, s a szakember eltökélt, hogy visszavezeti a Mercedest a győztes útra. A McLaren hozzatalán a legnagyobb újításokat. Nem véletlenül, már az előszezoni teszt során nyilvánvalóvá vált, hogy lemaradtak a munkával.

Az azeri pályán eddig két csapatnak termett babér. A Mercedes és a Red Bull három-három győzelmet szerzett a Kaszpi-tenger partján fekvő városban. A Mercedesnek kevésbé, a Red Bullnak annál jobban megy az idei év. 2022-ben az első két helyezést a Red Bull pilótái, míg a harmadik és negyedik helyet aMercedes pilótái húzták be. Idén is nagyon domináns a Red Bull, így várható,hogy a győzelmet ezúttal sem tudják elvenni tőlük.

Elérkeztünk az első idei sprinthétvégéhez. Mint ismeretes 2023-ban már hat sprintfutamos hétvégét tartanak a Forma-1-es világbajnokságban. Baku idén először rendezhet különleges F1-es hétvégét. A hétvége programja ez alapján változik, vagyis péntek délután rendezik az időmérő edzést és szombaton a sprintet, aminek az eredménye fogja meghatározni a rajtsorrendet.

Baku egy utcai versenypálya, de nagyon különböző, mint a legismertebb utcai pálya, Monaco. Több előzési lehetőség van Bakuban, mint Monacóban, így például a hosszú egyenesében. A verseny maga kiszámíthatatlanabb és a biztonsági autós fázisok megtörik az egyhangúságot. Míg Monacóban nem nagyon pihenhet a pilóta a verseny alatt, Bakuban erre több lehetősége adódik, így a hosszú egyenesben is.

2022-ben az Azerbajdzsán fővárosában rendezett futamon Max Verstappennek állt a zászló. A második helyen csapattársa, Sergio Perez ért célba, miközben a bronzérmes helyezést George Russell gyűjtötte be. A Ferrari számára emlékezetes futam volt a tavalyi, de negatív előjellel.

A maranellóiak mindkét autója műszaki meghibásodás miatt távozott aversenyből.
A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur szerint csak azzal foglalkoznak, hogy kihozzák a legtöbbet a saját lehetőségeikből, s nem törődnek a vetélytársak dolgaival. Nem áll jól eddig a Ferrari szénája, hiszen az elmúlt három futam egyikén sem tudtak dobogóra állni pilótái, s máris arról cikkeznek, hogy mindkét pilótája keresi a helyét más csapatoknál. Charles Leclerc-t a Mercedes-szel, Carlos Sainzt az Audival hozták kapcsolatba.

A verseny és a pálya

Az azeri aszfaltcsík egy ultramodern versenypálya, s a monacóihoz hasonlító utcai pálya keveréke. Ez a nyomvonal is a híres mérnök, Hermann Tilke keze munkáját dicséri. Sok a szűk rész, de sok a gyors egyenes is, amely gyorsabbá teszi ezt a helyszínt Monacónál.

Az 51-körös Azeri Nagydíj április 30.-án helyi idő szerint 15 órakor (nálunk 13 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 6,003 km, a teljes versenytáv306,049 km. A körrekordot Charles Leclerc (Ferrari) tartja 2019-ből1:43.009-es időeredménnyel.

2022-ben Max Verstappen (Red Bull) lett az első helyezett. A holland pilóta győztes ideje 1:34:05.941 volt. A második helyen Sergio Perez (Red Bull)futott célba, míg a bronzérmes helyre George Russell vezette célba aMercedest.

Forrás: facebook.com/amberprkft/