Autós hírek: F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: Izgalmakra várva


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

2020 és 2021 után tavaly végre megrendezésre került az Ausztrál Nagydíj. A
koronavírus járvány nagy vesztese volt a távoli ország, hiszen 2020-ban már
minden készen állt a futam lebonyolítására, mikor világszerte kirobbant a
járvány és le kellett fújni a hétvégét. Ezután már a szezonkezdő helye is
ugrott. Így tavaly után idén is áprilisban a szezon harmadik futamaként
kerül megrendezésre. Egy az eddigieknél érdekesebb futam reményében
kelhetünk majd korán reggel a hétvégén.
Bár nagyon sokat kell érte utazni, az Ausztrál Nagydíjat a mezőnyben
mindenki nagyon szereti. Mivel a szezon már márciusban útjára indult, a
pilóták egy kicsit lazábban érkeznek meg a kenguruk földjére. A Melbourne-i
egy nehéz utcai pálya, amelynek eddig nem volt igazán jó a tapadása. A
kétéves kihagyás során felújították a Melbourne-i aszfaltcsíkot és durva
összetételű, koptató aszfaltot raktak le. Mivel egy hónappal a szokásos
időpont után rendezik meg a futamot, a szezonkezdő versenyek forróságát
Ausztráliában hűvösebb, változékony idő váltja.
Tavaly az ideihez képest máshogyan kezdődött az új éra első idénye. A
Ferrari dicsőségesen érkezett meg Ausztráliába, pilótái vezették az egyéni
ponttáblát, a csapat pedig első volt a konstruktőrök között. Idén az évet
nagyon dominánsan indító Red Bull és pilótái vezetik a ponttáblákat.
Miközben a Ferrari jelenleg a negyedik a konstruktőrök között, pilótái az
egyéni ponttábla negyedik és nyolcadik helyén csücsülnek. Hosszú még az
évad, sok minden történhet ez alatt, de a Red Bulltól úgy tűnik senki nem
veheti el az újabb világbajnoki címeket.
Mindenki azon tanakodik, hogy vajon Fernando Alonso meg tudja-e tartani
remek formáját a szezon harmadik futamán is. Kérdés, hogy a Ferrari vagy a
Mercedes pilótáktól kell-e jobban tartania az Aston Martin spanyoljának. A
maranellóiak autójának úgy tűnik fekszik majd az ausztrál pálya, a Mercedes
pedig egyre jobb formáját mutatja.
Az első komoly fejlesztések ismét az első európai versenyek idejére
várhatók. Az ausztráliai futam és az azt követő bakui verseny között
ráadásul majd egy hónap is eltelik, így bőven lesz ideje a csapatoknak a
vélt vagy valós problémák orvoslására.
Miközben a szaúdi futam környékén még arról lehetett hallani, hogy milyen
sok személyi változás várható a Ferrarinál, most kiderült, hogy a küszködő
McLarennél is fejek hulltak. James Key technikai igazgató hátára útilaput
kötöttek. David Sanchez pedig egy évtized után visszatér a Ferraritól a
wokingi csapathoz.
Az ausztrál közönség ismét nem marad helyi hős nélkül. Oscar Piastri talán
még jobban megtáltosodik hazai rajongói előtt, bár ezt egy McLarennel nem
lesz egyszerű teljesíteni. Bár nem áll rajthoz, de a Red Bullt erősíti a
helyszínen mindenki nagy kedvence, Daniel Ricciardo is.
S mi történt az Ausztrál Nagydíjon tavaly? Charles Leclerc az élen autózva
szezonbeli második győzelmét szerezte meg. A második helyen Sergio Perez
enyhítette a károkat a Red Bull számára, amely elvesztette elsőszámú
pilótáját. Max Verstappen autója meghibásodása miatt távozott a versenyből.
A bronzérmes helyen George Russell ért célba és gyűjtötte be első dobogós
helyezését a Mercedes színeiben.
A verseny és a pálya
Idén a 37. Ausztrál Nagydíjat rendezik meg, Ebből a 37-ből ez lesz a 26.
futam Melbourne-ben. Ausztráliában rendeztek futamot Adelaide-ben is, de
1996-tól kezdve az Albert Park ad otthont az Ausztrál Nagydíjnak, s ez így
is marad 2035-ig. Eddig van ugyanis szerződése a helyszínnek Forma-1-es
verseny rendezésére. Ráadásul idéntől már az F2 és F3-as szériák is
versenyeznek ezen a pályán. Bár ez a futam tradicionálisan a Forma-1-es
versenyszezon nyitó versenye, de idén is a szezon harmadik futamaként kerül
megrendezésre. Változékony, őszies időjárás és 17-18 fok körüli hőmérséklet
várja a Forma-1-es cirkuszt Melbourne-ben.
Az 58-körös Ausztrál Nagydíj április 2.-án helyi idő szerint 15.00 órakor
(nálunk reggel 7-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,278 km, a teljes
versenytáv 306,124 km. A pályarekordot Charles Leclerc tartja 2022-ből,
ideje 1 perc 20,260 másodperc. Leclerc Michael Schumacher 2004-ben (!)
futott rekordját adta át a múltnak.
Az Ausztrál Nagydíj szervezői nem tétlenkedtek a pandémiás időkben. A pályán
jobb előzési lehetőségeket alakítottak ki, több kanyart is kiszélesítettek
és két lassú kanyart átvágtak. 1995 óta először az egész pályát teljesen
újraaszfaltozták. Az eddigi szűk bokszutcát jelentősen kiszélesítették, így
az ottani sebességkorlátot 20 km/órával meg lehetett emelni.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

2020 és 2021 után tavaly végre megrendezésre került az Ausztrál Nagydíj. A koronavírus járvány nagy vesztese volt a távoli ország, hiszen 2020-ban már minden készen állt a futam lebonyolítására, mikor világszerte kirobbant a járvány és le kellett fújni a hétvégét. Ezután már a szezonkezdő helye is ugrott. Így tavaly után idén is áprilisban a szezon harmadik futamaként kerül megrendezésre. Egy az eddigieknél érdekesebb futam reményében kelhetünk majd korán reggel a hétvégén.


Bár nagyon sokat kell érte utazni, az Ausztrál Nagydíjat a mezőnyben mindenki nagyon szereti. Mivel a szezon már márciusban útjára indult, a pilóták egy kicsit lazábban érkeznek meg a kenguruk földjére. A Melbourne-i egy nehéz utcai pálya, amelynek eddig nem volt igazán jó a tapadása. A kétéves kihagyás során felújították a Melbourne-i aszfaltcsíkot és durva összetételű, koptató aszfaltot raktak le. Mivel egy hónappal a szokásos időpont után rendezik meg a futamot, a szezonkezdő versenyek forróságát Ausztráliában hűvösebb, változékony idő váltja.


Tavaly az ideihez képest máshogyan kezdődött az új éra első idénye. A Ferrari dicsőségesen érkezett meg Ausztráliába, pilótái vezették az egyéni ponttáblát, a csapat pedig első volt a konstruktőrök között. Idén az évet nagyon dominánsan indító Red Bull és pilótái vezetik a ponttáblákat. Miközben a Ferrari jelenleg a negyedik a konstruktőrök között, pilótái az egyéni ponttábla negyedik és nyolcadik helyén csücsülnek. Hosszú még az évad, sok minden történhet ez alatt, de a Red Bulltól úgy tűnik senki nem veheti el az újabb világbajnoki címeket.


Mindenki azon tanakodik, hogy vajon Fernando Alonso meg tudja-e tartani remek formáját a szezon harmadik futamán is. Kérdés, hogy a Ferrari vagy a Mercedes pilótáktól kell-e jobban tartania az Aston Martin spanyoljának. A maranellóiak autójának úgy tűnik fekszik majd az ausztrál pálya, a Mercedes pedig egyre jobb formáját mutatja.


Az első komoly fejlesztések ismét az első európai versenyek idejére várhatók. Az ausztráliai futam és az azt követő bakui verseny között ráadásul majd egy hónap is eltelik, így bőven lesz ideje a csapatoknak a vélt vagy valós problémák orvoslására.


Miközben a szaúdi futam környékén még arról lehetett hallani, hogy milyen sok személyi változás várható a Ferrarinál, most kiderült, hogy a küszködő McLarennél is fejek hulltak. James Key technikai igazgató lábára útilaput kötöttek. David Sanchez pedig egy évtized után visszatér a Ferraritól a wokingi csapathoz.


Az ausztrál közönség ismét nem marad helyi hős nélkül. Oscar Piastri talán még jobban megtáltosodik hazai rajongói előtt, bár ezt egy McLarennel nem lesz egyszerű teljesíteni. Bár nem áll rajthoz, de a Red Bullt erősíti a helyszínen mindenki nagy kedvence, Daniel Ricciardo is.


S mi történt az Ausztrál Nagydíjon tavaly? Charles Leclerc az élen autózva szezonbeli második győzelmét szerezte meg. A második helyen Sergio Perezen yhítette a károkat a Red Bull számára, amely elvesztette elsőszámú pilótáját. Max Verstappen autója meghibásodása miatt távozott a versenyből. A bronzérmes helyen George Russell ért célba és gyűjtötte be első dobogós helyezését a Mercedes színeiben.


A verseny és a pálya


Idén a 37. Ausztrál Nagydíjat rendezik meg, Ebből a 37-ből ez lesz a 26.futam Melbourne-ben. Ausztráliában rendeztek futamot Adelaide-ben is, de 1996-tól kezdve az Albert Park ad otthont az Ausztrál Nagydíjnak, s ez így is marad 2035-ig. Eddig van ugyanis szerződése a helyszínnek Forma-1-es verseny rendezésére. Ráadásul idéntől már az F2 és F3-as szériák is versenyeznek ezen a pályán. Bár ez a futam tradicionálisan a Forma-1-es versenyszezon nyitó versenye, de idén is a szezon harmadik futamaként kerül megrendezésre. Változékony, őszies időjárás és 17-18 fok körüli hőmérsék letvárja a Forma-1-es cirkuszt Melbourne-ben.


Az 58-körös Ausztrál Nagydíj április 2.-án helyi idő szerint 15.00 órakor (nálunk reggel 7-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,278 km, a teljesversenytáv 306,124 km. A pályarekordot Charles Leclerc tartja 2022-ből,ideje 1 perc 20,260 másodperc. Leclerc Michael Schumacher 2004-ben (!) futott rekordját adta át a múltnak.


Az Ausztrál Nagydíj szervezői nem tétlenkedtek a pandémiás időkben. A pályán jobb előzési lehetőségeket alakítottak ki, több kanyart is kiszélesítettekés két lassú kanyart átvágtak. 1995 óta először az egész pályát teljesen újraaszfaltozták. Az eddigi szűk bokszutcát jelentősen kiszélesítették, így az ottani sebességkorlátot 20 km/órával meg lehetett emelni.

Forrás: facebook.com/amberprkft/