Autós hírek: F1-es Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina: Csata a második helyért


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

2021-ben az egyéni világbajnoki címet eldöntő futam színhelye volt a
szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj. Max Verstappen idén már Japánban megvédte
világbajnoki címét, így most a második hely sorsa fog kiderülni. Charles
Leclerc és Sergio Perez és csapataik vívják majd meg harcukat.
Már az előző hétvégi Sao Paulói Nagydíjon is ment a lélektani hadviselés.
Charles Leclerc többszöri kérésének nem tett eleget a Ferrari, s nem cserélt
helyet a két pilóta. Így Carlos Sainz érkezett a célba harmadiknak, míg a
monacói csak negyediknek. A Red Bullnál annyiban volt más a helyzet, hogy
ott a csapat kifejezetten kérte a hatodik helyen köröző Max Verstappent,
hogy engedje át a helyét az utána jövő Sergio Pereznek. A már címvédő
világbajnok nem volt hajlandó erre. Állítólag itt, a mindent eldöntő
szezonzárón már teljes erejével támogatja mexikói csapattársát. Perez tőle
szokatlan módon keserűen rádiózott csapatának Verstappen önzőségéről, ami
úgy néz ki egy monacói időmérős esettel hozható kapcsolatba. Leclerc és
Perez a második helyen osztozik 290-290 ponttal.
A két csapat és pilótáik így akarva akaratlanul ahhoz járultak hozzá, hogy
ismét egy izgalmas finálé szemtanúi legyünk. Jó-jó, ez nem a világbajnoki
címért folyó csata lesz, de valószínűleg két csapat négy pilótájának nagy
csatája, amibe még jócskán beleszólhat a Brazíliában nagyon erős formát
nyújtó Mercedes és két versenyzője.
A Haas nagy bejelentése
Sajtóhírek szerint a héten kiderül, hogy Mick Schumacher helyét a Haasnál
Hico Hülkenberg kapja meg a 2023-as szezonra. A német Kevin Magnussen
mellett versenyez majd jövőre az amerikai csapatnál. A 35 éves Hülkenberg
nagy tapasztalatára szükség is lesz, bár eléggé berozsdásodott az utóbbi
időben. Utoljára 2019-ben versenyzett egy teljes Forma-1-es szezonban, a
Renault-val. A 2020-as koronavírusos szezonban ő volt a szuperbeugró. Idén
az Aston Martin tartalékpilótájaként Sebastian Vettelt helyettesítette két
futamon, amikor honfitársa koronavírusos lett. Hülkenberg arról híres, hogy
hosszú Forma-1-es karrierje során egyszer sem állt dobogón. A Hulk becenévre
hallgató pilóta minden bizonnyal azon lesz, hogy ezen változtasson, ami
valljuk be a Haas-szal nagy kihívás lesz.
A verseny és a pálya
A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát finom homokréteg
takarja, ami az abroncsok szemcsésedéséhez vezet, de ahogy közeledünk a
verseny napjához, a betoncsík egyre tisztább lesz. Elég nehéz a pálya,
amelyet átépítettek 2021-re. 21 kanyar helyett már csak 16 található. A
verseny nappali fénynél kezdődik és sötétben fejeződik be, s ez hatással van
a beton hőmérsékletére, amely legalább 7-8 fokot eshet napnyugta után.
Ezáltal a gumik viselkedése is megváltozik, így a lágy abroncsokon később,
napnyugta után, hosszabb ideig lehet a pályán kint maradni, mint korábban,
mikor még teljes erejével süt a nap.
A pálya különlegessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 %-át
látja. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a
bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút.
Az 58-körös Abu-Dzabi Nagydíj november 20.-án helyi idő szerint 17 órakor
(nálunk 14 órakor) veszi kezdetét a Yas Marina pályán. A pálya hossza: 5,281
km, a teljes versenytáv 306,183 km. A pályarekordot Max Verstappen tartja
2021-ből. A holland pilóta ideje 1 perc 26.103 másodperc volt.
2021-ben Max Verstappen (Red Bull) állhatott a dobogó tetejére, ideje
1:30:17.345 volt. A második helyen Lewis Hamilton ért célba, míg
bronzérmesként Carlos Sainzt (Ferrari) ünnepelhettük.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

2021-ben az egyéni világbajnoki címet eldöntő futam színhelye volt a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj. Max Verstappen idén már Japánban megvédte a világbajnoki címét, így most a második hely sorsa fog kiderülni. Charles Leclerc és Sergio Perez és csapataik vívják majd meg harcukat.


Már az előző hétvégi Sao Paulói Nagydíjon is ment a lélektani hadviselés. Charles Leclerc többszöri kérésének nem tett eleget a Ferrari, s nem cserélt helyet a két pilóta. Így Carlos Sainz érkezett a célba harmadiknak, míg a monacói csak negyediknek. A Red Bullnál annyiban volt más a helyzet, hogyott a csapat kifejezetten kérte a hatodik helyen köröző Max Verstappent, hogy engedje át a helyét az utána jövő Sergio Pereznek. A már címvédő világbajnok nem volt hajlandó erre. Állítólag itt, a mindent eldöntő szezonzárón már teljes erejével támogatja mexikói csapattársát. Perez tőle szokatlan módon keserűen rádiózott csapatának Verstappen önzőségéről, amiúgy néz ki egy monacói időmérős esettel hozható kapcsolatba. Leclerc és Perez a második helyen osztozik 290-290 ponttal.


A két csapat és pilótáik így akarva akaratlanul ahhoz járultak hozzá, hogy ismét egy izgalmas finálé szemtanúi legyünk. Jó-jó, ez nem a világbajnoki címért folyó csata lesz, de valószínűleg két csapat négy pilótájának nagy csatája, amibe még jócskán beleszólhat a Brazíliában nagyon erős formát nyújtó Mercedes és két versenyzője.


A Haas nagy bejelentése


Sajtóhírek szerint a héten kiderül, hogy Mick Schumacher helyét a Haasnál Nico Hülkenberg kapja meg a 2023-as szezonra. A német Kevin Magnussen mellett versenyez majd jövőre az amerikai csapatnál. A 35 éves Hülkenberg nagy tapasztalatára szükség is lesz, bár eléggé berozsdásodott az utóbbi időben. Utoljára 2019-ben versenyzett egy teljes Forma-1-es szezonban, a Renault-val. A 2020-as koronavírusos szezonban ő volt a szuper beugró. Idén az Aston Martin tartalék pilótájaként Sebastian Vettelt helyettesítette két futamon, amikor honfitársa koronavírusos lett. Hülkenberg arról híres, hogy hosszú Forma-1-es karrierje során egyszer sem állt dobogón. A Hulk becenévre hallgató pilóta minden bizonnyal azon lesz, hogy ezen változtasson, ami valljuk be a Haas-szal nagy kihívás lesz.


A verseny és a pálya

A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát finom homokréteg takarja, ami az abroncsok szemcsésedéséhez vezet, de ahogy közeledünk a verseny napjához, a betoncsík egyre tisztább lesz. Elég nehéz a pálya, amelyet átépítettek 2021-re. 21 kanyar helyett már csak 16 található. A verseny nappali fénynél kezdődik és sötétben fejeződik be, s ez hatással vana beton hőmérsékletére, amely legalább 7-8 fokot eshet napnyugta után. Ezáltal a gumik viselkedése is megváltozik, így a lágy abroncsokon később, napnyugta után, hosszabb ideig lehet a pályán kint maradni, mint korábban,mikor még teljes erejével süt a nap.

A pálya különlegessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 %-átlátja. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút.

Az 58-körös Abu-Dzabi Nagydíj november 20.-án helyi idő szerint 17 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét a Yas Marina pályán. A pálya hossza: 5,281km, a teljes versenytáv 306,183 km. A pályarekordot Max Verstappen tartja 2021-ből. A holland pilóta ideje 1 perc 26.103 másodperc volt.


2021-ben Max Verstappen (Red Bull) állhatott a dobogó tetejére, ideje1:30:17.345 volt. A második helyen Lewis Hamilton ért célba, míg bronzérmesként Carlos Sainzt (Ferrari) ünnepelhettük.


Forrás: facebook.com/amberprkft/