Autós hírek: F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: A magaslaton is a Red Bull lesz az élen?


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Forma-1-es mezőny nem pihenhet, alig egy héttel az USA Nagydíjat követően
máris itt a Mexikóvárosi Nagydíj. 2015-ben debütált az átépített mexikói
pálya a Forma-1-es versenynaptárban, s nagy kedvencnek számít. A helyiek
legendás vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket
és a nézőket Mexikóvárosba. Várhatóan itt is rekordokat döntöget majd a
hétvégi összesített nézőszám. A Hermanos Rodriguez pálya 110.000 nézőt tud
egyszerre fogadni, s várhatóan a többi idei Forma-1-es pályához hasonlóan
itt is kirakják majd a megtelt táblát.
Jelenleg egy mexikói tagja van a Forma-1-es mezőnynek, de Sergio Perez neve
mellett az energiaitalos csapatánál nyújtott teljesítménye is nagy húzóerő
lesz a hétvégén. Sergio Perez 2021-ben történelmet írt. Ő volt ugyanis az
első mexikói pilóta, akinek sikerül hazai pályán dobogóra állnia. Ezt azzal
tudná felülírni, ha ezúttal elsőként futna célba, de a 32 éves pilóta
mostani formáját látva, ez nem túl valószínű.
Mexikó és Brazília két magaslati pálya, amely a Honda motorok erőssége miatt
kedvező a Red Bull autói számára. A hétvégi mexikói versenypálya a maga 2285
méteres magasságával valójában a versenynaptár legmagasabb helyszíne. A
levegő nagyon ritka, s bár az autók nagy leszorítóerővel hajtanak, azért,
hogy nagyobb legyen a tapadás a kanyarokban, ez a tapadóerő mégis eléggé
lecsökken a ritka levegő hatására, s ez csúszkáláshoz vezethet.
Mióta a Forma-1 visszatért Mexikóba - tehát 2015 óta - Ferrari-pilóta nem
tudott itt nyerni. S a hétvégén sem a pirosakat várják a dobogó tetejére.
Bár már eldőlt mindkét idei világbajnoki cím, a Red Bull és Max Verstappen
továbbra is a hétvégi futam fő esélyese.
A nagydíj hétvége előtt Mexikóban tárgyalják az Alpine fellebbezését az USA
Nagydíjon Fernando Alonsóra mért büntetés miatt. Mint ismeretes a spanyol
pilóta a hetedik helyen ért célba a múlt hétvégén Austinban, de utólagos 30
másodperces büntetése miatt végül csak a 15. lett. Ezt a büntetést a Haasnak
köszönheti Alonso. Az amerikai csapat ugyanis óvott, mivel az Alpine
veteránja körökön át laza tükörrel versenyzett és emiatt veszélyes helyzetet
teremtett. Az Alpine arra hivatkozik, hogy az óvásra rendelkezésre álló
határidőn túl nyújtotta be a Haas az óvását. Eközben egy bennfentes újságíró
tweetje szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselője
rábólintott a spanyol lötyögő tükörrel való körözésére, ennek ellenére
később mégis megbüntették a spanyolt.
A verseny és a pálya
Mexikóváros egyike azon Forma-1-es pályáknak, amely története a Forma-1
hőskorától íródik. 1992 után azonban kikerült a versenynaptárból. Később,
hogy 2015-ben visszatérhessen, Herman Tilke tervei alapján teljesen
átépítették ezt a pályát. Így már a modern kor biztonsági előírásainak is
megfelelt. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar
van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es
versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti
magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályái közé tartozik.
A 71-körös Mexikói Nagydíj október 30.-án helyi idő szerint 14 órakor
(nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km,
a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot Valtteri Bottas tartja
2021-ből, ideje 1 perc 17,774 másodperc. Érdekesség, hogy az előző rekordot
is a finn pilóta tartotta 2018-ból.
2021-ben Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A holland
pilóta győztes ideje: 1:38:39.086 volt. A második helyen Lewis Hamilton
(Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Sergio Perezé (Red Bull) lett.
Forrás: facebook.com/amberprkft/

A Forma-1-es mezőny nem pihenhet, alig egy héttel az USA Nagydíjat követően máris itt a Mexikóvárosi Nagydíj. 2015-ben debütált az átépített mexikóipálya a Forma-1-es versenynaptárban, s nagy kedvencnek számít. A helyiek legendás vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket és a nézőket Mexikóvárosba. Várhatóan itt is rekordokat döntöget majd a hétvégi összesített nézőszám. A Hermanos Rodriguez pálya 110.000 nézőt tud egyszerre fogadni, s várhatóan a többi idei Forma-1-es pályához hasonlóan itt is kirakják majd a megtelt táblát.


Jelenleg egy mexikói tagja van a Forma-1-es mezőnynek, de Sergio Perez neve mellett az energiaitalos csapatánál nyújtott teljesítménye is nagy húzóerő lesz a hétvégén. Sergio Perez 2021-ben történelmet írt. Ő volt ugyanis azelső mexikói pilóta, akinek sikerül hazai pályán dobogóra állnia. Ezt azzal tudná felülírni, ha ezúttal elsőként futna célba, de a 32 éves pilóta mostani formáját látva, ez nem túl valószínű.


Mexikó és Brazília két magaslati pálya, amely a Honda motorok erőssége miatt kedvező a Red Bull autói számára. A hétvégi mexikói versenypálya a maga 2285 méteres magasságával valójában a versenynaptár legmagasabb helyszíne. A levegő nagyon ritka, s bár az autók nagy leszorítóerővel hajtanak, azért,hogy nagyobb legyen a tapadás a kanyarokban, ez a tapadóerő mégis eléggé lecsökken a ritka levegő hatására, s ez csúszkáláshoz vezethet.


Mióta a Forma-1 visszatért Mexikóba - tehát 2015 óta - Ferrari-pilóta nemtudott itt nyerni. S a hétvégén sem a pirosakat várják a dobogó tetejére. Bár már eldőlt mindkét idei világbajnoki cím, a Red Bull és Max Verstappen továbbra is a hétvégi futam fő esélyese.


A nagydíj hétvége előtt Mexikóban tárgyalják az Alpine fellebbezését az USA Nagydíjon Fernando Alonsóra mért büntetés miatt. Mint ismeretes a spanyol pilóta a hetedik helyen ért célba a múlt hétvégén Austinban, de utólagos 30 másodperces büntetése miatt végül csak a 15. lett. Ezt a büntetést a Haasnak köszönheti Alonso. Az amerikai csapat ugyanis óvott, mivel az Alpine veteránja körökön át laza tükörrel versenyzett és emiatt veszélyes helyzetet teremtett. Az Alpine arra hivatkozik, hogy az óvásra rendelkezésre álló határidőn túl nyújtotta be a Haas az óvását. Eközben egy bennfentes újságíró tweetje szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőjerá bólintott a spanyol lötyögő tükörrel való körözésére, ennek ellenére később mégis megbüntették a spanyolt.


A verseny és a pálya


Mexikóváros egyike azon Forma-1-es pályáknak, amely története a Forma-1 hőskorától íródik. 1992 után azonban kikerült a versenynaptárból. Később, hogy 2015-ben visszatérhessen, Herman Tilke tervei alapján teljesen átépítették ezt a pályát. Így már a modern kor biztonsági előírásainak is megfelelt. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályái közé tartozik.


A 71-körös Mexikói Nagydíj október 30.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot Valtteri Bottas tartja 2021-ből, ideje 1 perc 17,774 másodperc. Érdekesség, hogy az előző rekordot is a finn pilóta tartotta 2018-ból.


2021-ben Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A holland pilóta győztes ideje: 1:38:39.086 volt. A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Sergio Perezé (Red Bull) lett.


Forrás: facebook.com/amberprkft/