Autós hírek: F1-es USA Nagydíj, Austin: A levezetés elindult


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

USA Nagydíj, Austin: A levezetés elindult
Május után immár másodszor utazik el a hétvégén a Forma-1-es mezőny az
Egyesült Államokba. Az idén debütáló Miami Nagydíj után a versenynaptárban
már tizenegy éve szereplő helyszín, a texasi Austin következik. Japánban
eldőlt az egyéni világbajnoki cím sorsa, s várhatóan a Red Bull is megszerzi
ötödik konstruktőri világbajnoki címét a hétvégén. A szezon levezetésében a
hátrébb lévő helyekért megy még remélhetőleg ölre menő csata.
A második és harmadik hely például még korántsem lefutott történet, hiszen
alig egy pont választja el egymástól a második helyen álló Sergio Perezt és
a harmadik Charles Leclerc-t. Nyilván ennek a második helyezésnek már nincs
akkora értéke, mint a világbajnoki címnek, de talán még ér annyit, hogy egy
pár szép manővert lássuk az érte folyó küzdelemben.
Megkedvelték az amerikaiak az európai gyökerű, főként európai központú
Forma-1-et. 2021-ben hatalmas tömegek látogattak ki az austini
versenypályára. Nagyon furcsa volt a látkép, hiszen a világjárvány előtt sem
láthattunk ennyi nézőt itt. A verseny végén a pályára özönlő tömeg
fantasztikus látvány nyújtott az ettől elszokott szemeknek. Több híresség is
feltűnt az austini pályán, s ezt egy nagyon izgalmas verseny végi csatával
hálálták meg a világbajnoki aspiránsok.
Nagy harc folyt 2021-ben a világbajnoki elsőségért küzdő Max Verstappen és
Lewis Hamilton között az 56-körös futam végén, amelyből végül a holland
került ki győztesen. A Mercedes hibrid korszakbeli dominanciája a COTA
pályán megdőlt, a brit kénytelen volt beérni a második hellyel. A dobogóra a
másik Red Bullal versenyző Sergio Perez állhatott fel.
Az elmúlt tíz évben öt USA Nagydíjat Lewis Hamilton nyert meg, korábban a
Mercedesnek igencsak feküdt ez a pálya. Lewis Hamilton egyik nagy kedvence,
de idén nem igazán versenyképes sem a brit, sem az autója. A Red Bullnak
ezzel szemben nem ez, hanem a következő két futam, a magaslati pályákon
rendezett Mexikói és a Brazil Nagydíj helyszíne kedvez majd.
Nagy népszerűségre tett szert a Forma-1 az USA-ban, s ennek köszönhető, hogy
jövőre egy újabb észak-amerikai helyszín, Las Vegas egy szokatlan
időpontban, szombaton rendezett versennyel debütál a versenynaptárban.
Várhatóan itt is megtölti a lelátókat a Forma-1 egyre bővülő rajongótábora.
Már-már spártainak tűnhet majd Texas a két csillogó-villogó amerikai
helyszínhez képest.
Pillanatnyilag nincs amerikai pilóta a Forma-1-ben, de ezen a hétvégén a
Formula 2-es bajnokság jelenleg harmadik helyezettje, Logan Sargeant,
lehetőséget kap a Williamsnél. A 21 éves amerikai az első szabadedzés
idejére megkapja Nicholas Latifi FW44-esét. Ezzel az elmúlt 30 év mérlegét
tekintve ő lesz a negyedik amerikai pilóta, aki részt vesz egy Forma-1-es
versenyhétvégén.
A 2020-as - koronavírusos - kihagyást követően az amerikai kontinensre
tavaly már ellátogatott a Forma-1, s idén már Ázsia is sorra került. Japán
megnyitotta kapuit a Forma-1 és a turisták előtt. Mexikó és Brazília után
november 20.-án - a Labdarúgó Világbajnokság kezdetére időzítve -
Abu-Dzabiban zárul a 2022-es Forma-1-es versenyszezon.
Volt már esős és tiszta, valamint napos időben tartott USA Nagydíj is. Idén
kellemesen enyhe, tiszta, de vasárnap helyenként felhős idő várja a Forma-1
mezőnyét a COTA versenypályán.
A Ferrarinak kis matematikai esélye van a világbajnoki címre, de valójában
mindenki azt várja, hogy a hétvégén a Red Bull megszerzi a konstruktőri
koronát.
A verseny és a pálya
Texas fővárosa, Austin, Tavo Hellmundnak, egy helybéli pilótának köszönheti
a Forma-1-es versenye létrejöttét. Hellmund ugyanis szoros barátságot ápolt
az F1 egykori teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal. Miután Hellmund
elintézte, hogy hazájában legyen Forma-1-es futam, a továbbiakban nem vett
részt a szervezésben. A verseny szervezőinek sokáig főtt is a feje, hogy el
tud-e a pálya készülni időben. Végül azonban tető alá hozták a projektet és
Austin azóta, de már nem egyeduralkodóként rendez Forma-1-es futamot az
USA-ban. Érdekessége a 20 kanyaros austini pályának az az igencsak meredek
emelkedője, amely találóan 'Az a rendkívüli út a mennyekbe' elnevezést
kapta.
Az 56-körös USA Nagydíj október 23.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk
21 órakor) veszi kezdetét Austinban (Texas), a Circuit of The Americas
(COTA) pályán. A pálya hossza: 5,513 km, a teljes versenytáv 308,405 km. A
körrekordot Charles Leclerc tartja 2019-ből, ideje 1 perc 36,169 másodperc.
Forrás: facebook.com/amberprkft/Május után immár másodszor utazik el a hétvégén a Forma-1-es mezőny azEgyesült Államokba. Az idén debütáló Miami Nagydíj után a versenynaptárbanmár tizenegy éve szereplő helyszín, a texasi Austin következik. Japánbaneldőlt az egyéni világbajnoki cím sorsa, s várhatóan a Red Bull is megszerziötödik konstruktőri világbajnoki címét a hétvégén. A szezon levezetésében ahátrébb lévő helyekért megy még remélhetőleg ölre menő csata.

A második és harmadik hely például még korántsem lefutott történet, hiszen alig egy pont választja el egymástól a második helyen álló Sergio Perezt és a harmadik Charles Leclerc-t. Nyilván ennek a második helyezésnek már nincs akkora értéke, mint a világbajnoki címnek, de talán még ér annyit, hogy egy pár szép manővert lássuk az érte folyó küzdelemben.

Megkedvelték az amerikaiak az európai gyökerű, főként európai központú Forma-1-et. 2021-ben hatalmas tömegek látogattak ki az austini versenypályára. Nagyon furcsa volt a látkép, hiszen a világjárvány előtt sem láthattunk ennyi nézőt itt. A verseny végén a pályára özönlő tömeg fantasztikus látvány nyújtott az ettől elszokott szemeknek. Több híresség is feltűnt az austini pályán, s ezt egy nagyon izgalmas verseny végi csatával hálálták meg a világbajnoki aspiránsok.

Nagy harc folyt 2021-ben a világbajnoki elsőségért küzdő Max Verstappen és Lewis Hamilton között az 56-körös futam végén, amelyből végül a holland került ki győztesen. A Mercedes hibrid korszakbeli dominanciája a COTA pályán megdőlt, a brit kénytelen volt beérni a második hellyel. A dobogóra a másik Red Bullal versenyző Sergio Perez állhatott fel.

Az elmúlt tíz évben öt USA Nagydíjat Lewis Hamilton nyert meg, korábban a Mercedesnek igencsak feküdt ez a pálya. Lewis Hamilton egyik nagy kedvence, de idén nem igazán versenyképes sem a brit, sem az autója. A Red Bullnak ezzel szemben nem ez, hanem a következő két futam, a magaslati pályákon rendezett Mexikói és a Brazil Nagydíj helyszíne kedvez majd.

Nagy népszerűségre tett szert a Forma-1 az USA-ban, s ennek köszönhető, hogy jövőre egy újabb észak-amerikai helyszín, Las Vegas egy szokatlan időpontban, szombaton rendezett versennyel debütál a versenynaptárban. Várhatóan itt is megtölti a lelátókat a Forma-1 egyre bővülő rajongótábora. Már-már spártainak tűnhet majd Texas a két csillogó-villogó amerikai helyszínhez képest.

Pillanatnyilag nincs amerikai pilóta a Forma-1-ben, de ezen a hétvégén a Formula 2-es bajnokság jelenleg harmadik helyezettje, Logan Sargeant, lehetőséget kap a Williamsnél. A 21 éves amerikai az első szabadedzés idejére megkapja Nicholas Latifi FW44-esét. Ezzel az elmúlt 30 év mérlegét tekintve ő lesz a negyedik amerikai pilóta, aki részt vesz egy Forma-1-es verseny hétvégén.

A 2020-as - koronavírusos - kihagyást követően az amerikai kontinensre tavaly már ellátogatott a Forma-1, s idén már Ázsia is sorra került. Japán megnyitotta kapuit a Forma-1 és a turisták előtt. Mexikó és Brazília után november 20.-án - a Labdarúgó Világbajnokság kezdetére időzítve -Abu-Dzabiban zárul a 2022-es Forma-1-es verseny szezon.

Volt már esős és tiszta, valamint napos időben tartott USA Nagydíj is. Idén kellemesen enyhe, tiszta, de vasárnap helyenként felhős idő várja a Forma-1 mezőnyét a COTA versenypályán.

A Ferrarinak kis matematikai esélye van a világbajnoki címre, de valójában mindenki azt várja, hogy a hétvégén a Red Bull megszerzi a konstruktőri koronát.

A verseny és a pálya

Texas fővárosa, Austin, Tavo Hellmundnak, egy helybéli pilótának köszönhetia Forma-1-es versenye létrejöttét. Hellmund ugyanis szoros barátságot ápoltaz F1 egykori teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal. Miután Hellmund elintézte, hogy hazájában legyen Forma-1-es futam, a továbbiakban nem vettr észt a szervezésben. A verseny szervezőinek sokáig főtt is a feje, hogy eltud-e a pálya készülni időben. Végül azonban tető alá hozták a projektet és Austin azóta, de már nem egyeduralkodóként rendez Forma-1-es futamot az USA-ban. Érdekessége a 20 kanyaros austini pályának az az igencsak meredek emelkedője, amely találóan 'Az a rendkívüli út a mennyekbe' elnevezést kapta.

Az 56-körös USA Nagydíj október 23.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Austinban (Texas), a Circuit of The Americas(COTA) pályán. A pálya hossza: 5,513 km, a teljes versenytáv 308,405 km. A körrekordot Charles Leclerc tartja 2019-ből, ideje 1 perc 36,169 másodperc.

Forrás: facebook.com/amberprkft/