Autós hírek: F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Szikrázó futam az éjszakában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

2019 után a pandémia és a vele járó utazási nehézségek miatt két év
kényszerszünet következett a Szingapúri Nagydíjak életében. 2022-ben azonban
ismét megnyíltak az ázsiai versenypályák és az éjszakai szingapúri futam is
helyet kapott a versenynaptárban. A hétvégi verseny a szezon egyik
legnehezebbje, amely extrém felkészülést követel meg a Forma-1-es
pilótáktól, akik elszoktak az ilyen kihívásoktól az elmúlt években.
Szeptember 11.-én Monzában befejeződött a Forma-1-es szezon európai része, s
a hétvégi futammal kezdődik az Európán kívüli futamok sora, hogy végül
Abu-Dzabiban záródjon a 2022-es Forma-1-es versenyszezon. Az idei szezonvég
sem ígérkezik könnyűnek, hiszen már szeptember végét írunk és ezzel együtt
még hat futam van hátra, melyből a brazil ráadásul egy sprintfutamos hétvége
lesz. A hűvös és esős Európából Ázsiába és Amerikába költözik a cirkusz.
Szingapúr az első sorban, ahol egy villanyfénynél rendezett nagyon
különleges esti futam következik az európai nézők számára megszokott
időpontban.
Ez az ázsiai helyszín 2008-ban került be a versenynaptárba, s a két
koronavírusos évtől eltekintve azóta rendeznek itt versenyeket. Sok új pálya
kapott azóta bemutatkozási lehetőséget, de ez az éjszakai, utcai futam még
most is a különlegesebbek közül való, amelyet ráadásul nagyon szeretnek a
pilóták. Haladtak a kor elvárásaival, vagyis azzal, hogy az európai nézők a
szokásos kora délutáni időben nézhessék meg a versenyt, így egy esti rajtos,
lámpafényes futamot álmodtak ide a szervezők. Ez egy teljesen éjszakai
futam, amely esti sötétségnél kezdődik és fejeződik be.
S miközben a Forma-1 törzsközönsége Európában kiélvezheti ennek az extra
versenyhétvégének minden előnyét, addig az utazó cirkusz résztvevői számára
igencsak megterhelő időszak zajlik. A pilóták már akklimatizálódnak a
helyszínen. Szükség is lesz erre, hiszen itt teljesen felborul a
bioritmusuk. Az esti kezdés miatt a nappal kell aludniuk, hogy este fitten
állhassanak rajthoz. Emellett extrém felkészülést kell választaniuk ahhoz,
hogy fel tudjanak készülni az időjárás kihívásaira. Carlos Sainz például a
párás szaunában való szobakerékpározást találta megfelelőnek a szingapúri
futamra való előkészülethez, de a súlyzós edzések sem maradtak el.
A Marina-öbölben kialakított utcai pályán nehezebb vezetni, mint egy épített
pályán. Helyenként elég buckás és Monacóhoz hasonlítva egy kör sokkal
hosszabb. A fizikális felkészültségnek nagy a szerepe, hiszen a forróság és
a magas páratartalom sokat kivesz az emberből. A pilóták akár három kilót is
fogyhatnak a verseny során. A legnagyobb félelmet a csapatok számára azonban
az erre a térségre jellemző hirtelen jövő viharos eső okozza. S esőt bizony
jósolnak a hétvégére, mindhárom napra. Ez alaposan megkeverheti a kártyákat.
A szingapúri futam nem csak az éjszakai fények miatt különleges, hanem
amiatt is, hogy a futam 12 éve alatt összesen négy pilótának sikerült
hazavinnie innen a győztes trófeát: Fernando Alonsónak, Lewis Hamiltonnak,
Nico Rosberg és Sebastian Vettelnek (övé volt a 2019-es utolsó győzelem is).
Ha megnézzük ezt a névsort, akkor elég egyértelműnek tűnik, hogy idén egy
ötödik név kerülhet erre a listára.
2023-as pilótakeringő és versenynaptár
Az Olasz Nagydíj óta eltelt időben további spekulációk kaptak szárnyra, hogy
azok a pilóták, akiknek év végén lejár a szerződésük, vagy akik sorsa
bizonytalan vajon hol kötnek ki végül. Az Alpine szeptember végén a
Hungaroringen tartott egy zártkörű tesztet a Fernando Alonso megüresedett
székére jelentkező pilótáknak. Az AlphaTauri bejelentette, hogy Juki Cunoda
még egy évet bizonyíthat a csapatnál. Franz Tost csapatfőnök szerint ugyanis
legalább három évre van szüksége jelenleg egy Forma-1-es pilótának ahhoz,
hogy megmutassa mire képes. Azért a hondás kapcsolat legalább ekkorát
nyomott a latban ebben a döntésben. A Szingapúri Nagydíj hetében jelentette
be az Alfa Romeo, hogy kínai pilótája marad Valtteri Bottas csapattársának
2023-ban is. Daniel Ricciardo és Mick Schumacher lehetőségei közben egyre
jobban szűkülnek.
A 2023-as versenynaptár is napvilágot látott. Extra hosszú, 24 állomásos
szezon elé nézünk, ahol a Magyar Nagydíj egy héttel hamarabbra, július
23.-ra kapott helyet. A szezon a szokásosnál korábban, március 5.-én rajtol,
s november 26.-án ér véget Abu-Dzabiban. A csapatok még éppen hazaérnek a
karácsonyi készülődésre. Jövőre a koronavírusos kihagyások után visszatér
Kína és egy új amerikai helyszín, Las Vegas, debütál egy szokatlan, szombati
versennyel. A Forma-1 közben még az eddiginél is nagyobb népszerűségnek
örvend. Messze a szezon vége, de a jövő évi jegyek több helyszínen, így
Magyarországon, is vészesen fogynak. A jobb helyek már gazdára találtak, s
recesszió ide, gazdasági válság oda, a Forma-1-es rajongók jövőre is
megtelítik világszerte a lelátókat.
A verseny és a pálya
A szingapúri pálya egy utcai pálya 23 kanyarral. Az óramutató járásával
ellenkező irányba halad a verseny. Mivel sok a második, harmadik és negyedik
sebességfokozatú kanyar, így az átlagsebesség csak 175 km/óra körül várható.
Ebből kifolyólag maximális aerodinamikai tapadással haladnak majd az autók.
Utcai pályához képest, ez egy széles, buckás és kacskaringós pálya, ahol bár
lehetséges az előzés, de nagyon nehéz.
A hétvégi futam helyszíne egyedi, hosszú a betoncsík, s változó az aszfalt
hőmérséklete. Embert-gépet egyaránt próbára tevő ez a verseny. Amint lemegy
a nap, a pálya hőmérséklete 30°C-on stagnál. Ez nem számít melegnek, mégis
általában túlmelegednek a gumik, ugyanis nagy igénybevételnek vannak kitéve
a kanyarokban. A kevés egyenes rész pedig nem teszi lehetővé az abroncsok
kellő hűtését.
A 61-körös Szingapúri Nagydíj október 2.-án helyi idő szerint 20 órakor
veszi kezdetét (nálunk 14 órakor!). A pálya hossza: 5.063 km, a teljes
versenytáv 308.706 km. A pályarekordot Kevin Magnussen tartja 2018-ból. A
dán pilóta ideje 1 perc 41,905 másodperc volt.
Forrás: Amber PR
Facebook.com/amberprkft

2019 után a pandémia és a vele járó utazási nehézségek miatt két év kényszerszünet következett a Szingapúri Nagydíjak életében. 2022-ben azonban ismét megnyíltak az ázsiai versenypályák és az éjszakai szingapúri futam is helyet kapott a versenynaptárban. A hétvégi verseny a szezon egyik legnehezebbje, amely extrém felkészülést követel meg a Forma-1-es pilótáktól, akik elszoktak az ilyen kihívásoktól az elmúlt években.


Szeptember 11.-én Monzában befejeződött a Forma-1-es szezon európai része, s a hétvégi futammal kezdődik az Európán kívüli futamok sora, hogy végül Abu-Dzabiban záródjon a 2022-es Forma-1-es verseny szezon. Az idei szezonvég sem ígérkezik könnyűnek, hiszen már szeptember végét írunk és ezzel együtt még hat futam van hátra, melyből a brazil ráadásul egy sprint futamos hétvége lesz. A hűvös és esős Európából Ázsiába és Amerikába költözik a cirkusz. Szingapúr az első sorban, ahol egy villanyfénynél rendezett nagyon különleges esti futam következik az európai nézők számára megszokott időpontban.


Ez az ázsiai helyszín 2008-ban került be a versenynaptárba, s a két koronavírusos évtől eltekintve azóta rendeznek itt versenyeket. Sok új pálya kapott azóta bemutatkozási lehetőséget, de ez az éjszakai, utcai futam még most is a különlegesebbek közül való, amelyet ráadásul nagyon szeretnek a pilóták. Haladtak a kor elvárásaival, vagyis azzal, hogy az európai nézők a szokásos kora délutáni időben nézhessék meg a versenyt, így egy esti rajtos, lámpafényes futamot álmodtak ide a szervezők. Ez egy teljesen éjszakai futam, amely esti sötétségnél kezdődik és fejeződik be.


S miközben a Forma-1 törzsközönsége Európában kiélvezheti ennek az extra versenyhétvégének minden előnyét, addig az utazó cirkusz résztvevői számára igencsak megterhelő időszak zajlik. A pilóták már akklimatizálódnak a helyszínen. Szükség is lesz erre, hiszen itt teljesen felborul a bioritmusuk. Az esti kezdés miatt a nappal kell aludniuk, hogy este fitten állhassanak rajthoz. Emellett extrém felkészülést kell választaniuk ahhoz,hogy fel tudjanak készülni az időjárás kihívásaira. Carlos Sainz például a párás szaunában való szobakerékpározást találta megfelelőnek a szingapúri futamra való előkészülethez, de a súlyzós edzések sem maradtak el.


A Marina-öbölben kialakított utcai pályán nehezebb vezetni, mint egy épített pályán. Helyenként elég buckás és Monacóhoz hasonlítva egy kör sokkal hosszabb. A fizikális felkészültségnek nagy a szerepe, hiszen a forróság és a magas páratartalom sokat kivesz az emberből. A pilóták akár három kilót is fogyhatnak a verseny során. A legnagyobb félelmet a csapatok számára azonban az erre a térségre jellemző hirtelen jövő viharos eső okozza. S esőt bizony jósolnak a hétvégére, mindhárom napra. Ez alaposan megkeverheti a kártyákat.


A szingapúri futam nem csak az éjszakai fények miatt különleges, hanem amiatt is, hogy a futam 12 éve alatt összesen négy pilótának sikerült hazavinnie innen a győztes trófeát: Fernando Alonsónak, Lewis Hamiltonnak, Nico Rosberg és Sebastian Vettelnek (övé volt a 2019-es utolsó győzelem is).Ha megnézzük ezt a névsort, akkor elég egyértelműnek tűnik, hogy idén egy ötödik név kerülhet erre a listára.


2023-as pilótakeringő és versenynaptár


Az Olasz Nagydíj óta eltelt időben további spekulációk kaptak szárnyra, hogy azok a pilóták, akiknek év végén lejár a szerződésük, vagy akik sorsa bizonytalan vajon hol kötnek ki végül. Az Alpine szeptember végén a Hungaroringen tartott egy zártkörű tesztet a Fernando Alonso megüresedett székére jelentkező pilótáknak. Az Alpha Tauri bejelentette, hogy Juki Cunoda még egy évet bizonyíthat a csapatnál. Franz Tost csapatfőnök szerint ugyanis legalább három évre van szüksége jelenleg egy Forma-1-es pilótának ahhoz,hogy megmutassa mire képes. Azért a hondás kapcsolat legalább ekkorát nyomott a latban ebben a döntésben. A Szingapúri Nagydíj hetében jelentettebe az Alfa Romeo, hogy kínai pilótája marad Valtteri Bottas csapattársának 2023-ban is. Daniel Ricciardo és Mick Schumacher lehetőségei közben egyrejobban szűkülnek.


A 2023-as versenynaptár is napvilágot látott. Extra hosszú, 24 állomásos szezon elé nézünk, ahol a Magyar Nagydíj egy héttel hamarabbra, július 23.-ra kapott helyet. A szezon a szokásosnál korábban, március 5.-én rajtol, s november 26.-án ér véget Abu-Dzabiban. A csapatok még éppen hazaérnek a karácsonyi készülődésre. Jövőre a koronavírusos kihagyások után visszatér Kína és egy új amerikai helyszín, Las Vegas, debütál egy szokatlan, szombati versennyel.
A Forma-1 közben még az eddiginél is nagyobb népszerűségnekörvend. Messze a szezon vége, de a jövő évi jegyek több helyszínen, így Magyarországon, is vészesen fogynak. A jobb helyek már gazdára találtak, s recesszió ide, gazdasági válság oda, a Forma-1-es rajongók jövőre is megtelítik világszerte a lelátókat.


A verseny és a pálya


A szingapúri pálya egy utcai pálya 23 kanyarral. Az óramutató járásával ellenkező irányba halad a verseny. Mivel sok a második, harmadik és negyedik sebességfokozatú kanyar, így az átlagsebesség csak 175 km/óra körül várható. Ebből kifolyólag maximális aerodinamikai tapadással haladnak majd az autók. Utcai pályához képest, ez egy széles, buckás és kacskaringós pálya, ahol bár lehetséges az előzés, de nagyon nehéz.


A hétvégi futam helyszíne egyedi, hosszú a betoncsík, s változó az aszfalt hőmérséklete. Embert-gépet egyaránt próbára tevő ez a verseny. Amint lemegy a nap, a pálya hőmérséklete 30°C-on stagnál. Ez nem számít melegnek, mégis általában túlmelegednek a gumik, ugyanis nagy igénybevételnek vannak kitéve a kanyarokban. A kevés egyenes rész pedig nem teszi lehetővé az abroncsok kellő hűtését.


A 61-körös Szingapúri Nagydíj október 2.-án helyi idő szerint 20 órakor veszi kezdetét (nálunk 14 órakor!). A pálya hossza: 5.063 km, a teljes versenytáv 308.706 km. A pályarekordot Kevin Magnussen tartja 2018-ból. Adán pilóta ideje 1 perc 41,905 másodperc volt.

Forrás: Amber PR

Facebook.com/amberprkft