Autós hírek: F1-es Magyar Nagydíj: Nemsokára nyári szünet


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Pihenés nélkül érkezik meg a Forma-1-es cirkusz mezőnye a hétvégén a
Hungaroringen tartandó 37. Forma-1-es Magyar Nagydíj helyszínére. Egy
kevésbé kedvelt pálya után a magyar pálya és helyszín következik, amit
válogatás nélkül mindenki szeret. Immár teljesen nyitott kapuknál, megtelt
lelátókkal várja a közönség a Forma-1-es résztvevőket Mogyoródon. A Magyar
Nagydíj leintését követően néhány csapat marad tesztelni a magyar
aszfaltcsíkon, de a többiek elmennek jól megérdemelt nyári vakációjukra.
Világszerte nagy népszerűségre tett szert az elmúlt pár évben a Forma-1-es
világbajnokság. Ez magyarázható egyrészt a koronavírus járvány alatti
bezártság és korlátozások okozta ingerszegény környezettel. Másrészt azzal,
hogy a Netflix Forma-1-es dokusorozata közel hozta a világbajnokságot a
mindennapi emberekhez. Ennek jóvoltából szinte minden idei pályán ki lehet
tenni a megtelt táblát. Mi több azokon a helyszíneken - így a Hungaroringen
is -, ahol lehetőség volt rá, több új lelátót húztak fel a szervezők. A
Hungaroringen öt további tribünre volt szükség a nagy érdeklődés miatt. A
szervezők számítása szerint százezer ember még biztonsággal meg tudja
közelíteni a Hungaroringet és színvonalas szórakozásban lehet része. A 37.
Magyar Nagydíjra vasárnapra már hónapokkal ezelőtt elfogyott minden jegy,
péntekre és szombatra maradtak még elérhető jegyek.
Az utóbbi évek csúcs nézőszáma a 2019-es volt, akkor négy nap alatt 230 ezer
ember látogatott ki a mogyoródi versenypályára. Ez idén minden bizonnyal
megdől.
2021-ben igen fordulatos futamot láthattunk a magyar aszfaltcsíkon, amelyet
meglepő módon az Alpine pilótája, Esteban Ocon nyert. A francia pilóta
érthető módon nagyon várja a hétvégi megmérettetést, első Forma-1-es
győzelme helyszínét. Az időjárás gondoskodott arról, hogy a 36. Forma-1-es
Magyar Nagydíj az év addig

Pihenés nélkül érkezik meg a Forma-1-es cirkusz mezőnye a hétvégén a

Hungaroringen tartandó 37. Forma-1-es Magyar Nagydíj helyszínére. Egy

kevésbé kedvelt pálya után a magyar pálya és helyszín következik, amit

válogatás nélkül mindenki szeret. Immár teljesen nyitott kapuknál, megtelt

lelátókkal várja a közönség a Forma-1-es résztvevőket Mogyoródon. A Magyar

Nagydíj leintését követően néhány csapat marad tesztelni a magyar

aszfaltcsíkon, de a többiek elmennek jól megérdemelt nyári vakációjukra.

 

Világszerte nagy népszerűségre tett szert az elmúlt pár évben a Forma-1-es

világbajnokság. Ez magyarázható egyrészt a koronavírus járvány alatti

bezártság és korlátozások okozta ingerszegény környezettel. Másrészt azzal,

hogy a Netflix Forma-1-es dokusorozata közel hozta a világbajnokságot a

mindennapi emberekhez. Ennek jóvoltából szinte minden idei pályán ki lehet

tenni a megtelt táblát. Mi több azokon a helyszíneken - így a Hungaroringen

is -, ahol lehetőség volt rá, több új lelátót húztak fel a szervezők. A

Hungaroringen öt további tribünre volt szükség a nagy érdeklődés miatt. A

szervezők számítása szerint százezer ember még biztonsággal meg tudja

közelíteni a Hungaroringet és színvonalas szórakozásban lehet része. A 37.

Magyar Nagydíjra vasárnapra már hónapokkal ezelőtt elfogyott minden jegy,

péntekre és szombatra maradtak még elérhető jegyek.

 

Az utóbbi évek csúcs nézőszáma a 2019-es volt, akkor négy nap alatt 230 ezer

ember látogatott ki a mogyoródi versenypályára. Ez idén minden bizonnyal

megdől.

 

2021-ben igen fordulatos futamot láthattunk a magyar aszfaltcsíkon, amelyet

meglepő módon az Alpine pilótája, Esteban Ocon nyert. A francia pilóta

érthető módon nagyon várja a hétvégi megmérettetést, első Forma-1-es

győzelme helyszínét. Az időjárás gondoskodott arról, hogy a 36. Forma-1-es

Magyar Nagydíj az év addigi legjobb, legfordulatosabb futama legyen. Azután,

hogy egész hétvégén iszonyatos forrósággal küzdöttek a Hungaroringen a

csapatok, a vasárnap a pályára érkező esőzés nagyon megkavarta a lapokat.

Esteban Ocon nyert, a francia pilótát az Aston Martinnal versenyző Sebastian

Vettel követte, aki átvehette az egyik általa nagyra tartott Herendi

porcelántrófeát (amit a második helyével együtt később autója

szabálytalansága miatt elvettek). Így Lewis Hamilton lett a második, a

bronzérmesnek járó trófeát pedig Carlos Sainz kapta meg utólag.

 

Meglepetés, hogy a Haas csapata nagyon sok idő után először hoz fejlesztést,

s azt a hétvégi Magyar Nagydíjon veti be. Bár kétszer egymás után is

pontszerző helyen értek célba pilótái (Angliában és Ausztriában), a sorozat

Franciaországban megszakadt. Mivel Kevin Magnussen áll az előkelőbb helyen

az egyéni ponttáblán, az újítást csak ő kapja meg a Hungaroringre. Mick

Schumachernek várnia kell a fejlesztésre a nyári szünet utáni első futamig,

a Belga Nagydíjig.

 

'Várhatóan erősek leszünk. Tavaly is erősek voltunk, s várom már, hogy

odamenjünk. A pálya kellemes, az időjárás meleg, és szerintem ez kedvező

lesz az autóink számára.' - szögezte le Mick Schumacher, aki 15. lett a múlt

hétvégén a Francia Nagydíjon.

 

A magyar pályát mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni.

Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik

kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes - a célegyenes - található a

pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a

jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az

a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró

autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.

 

Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvelt, s ahová mindig

szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez,

a jó hangulathoz és Budapest, mint nyüzsgő főváros, közelségéhez. Bár nem

tartozik a modern pályák közé, sokan épp emiatt kedvelik. Az elavult

területek (főépület, bokszok, versenyirányítás) rekonstrukciója a

Hungaroring elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt, szerint a 2022-es futam

után, várhatóan ősszel kezdődik el. Az elnök-vezérigazgató elmondása szerint

a fejlesztés és bővítés elengedhetetlen, s a nézőszámra is hatással lehetne,

hiszen ezáltal több szurkolót lehetne fogadni.

 

A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez

várhatóan idén sem lesz másként. Ha esne, márpedig jelen állás szerint

várható eső a hétvégére, különösen vasárnapra, az, ahogy korábban is,

alaposan megkeveri majd a lapokat. A 2020-as és 2021-es futamokat is eső

zavarta meg, amely felborította a várt sorrendet, és feszültséggel teli

nagydíjakat produkált.

 

A program csütörtökön kezdődik majd a nagyközönség számára a bokszutca

látogatással. Pénteken szabadedzések lesznek, míg szombaton tartják az

időmérő edzést. A versenyhétvége fináléja a vasárnapi futam lesz 3 órakor


A verseny és a pálya

A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen

való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de

nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az

aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a

motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a

lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból.

 

Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen. A már nem annyira

új, sötét aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így

gyorsabb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén

nagyon felmelegedik, és ezáltal jobban kopnak majd az abroncsok, fontos lesz

a gumimenedzsment.

 

 

 

A 70-körös Magyar Nagydíj július 31.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya

hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. A pályarekordot sokáig

Michael Schumacher tartotta 2004-ből, de az megdőlt. Jelenleg Lewis

Hamiltoné a pályarekord. A brit pilóta ideje 1 perc 16,627 másodperc volt

2020-ban.

Forrás: Amber PR, Hungaroring

Facebook.com/amberprkft