Autós hírek: Nissan FCV Xtrail: Bérbe adható


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A legújabb üzemanyagcellás sportos többcélú autót a Nissan által kifejlesztett üzemanyagcella-köteg látja el energiával, amelynek mérete mintegy 60 %-kal kisebb a 2003-as modell üzemanyagcellájáénál. Kis mérete ellenére az új üzemanyagcella teljesítmény-leadó képessége 90 kW, ami több mint 40 %-os javulást jelent a 2003-as konstrukcióhoz képest, és 150 km/h sebesség elérésére teszi képessé az új FCV-t. A 2003-as modell végsebessége 145 km/h volt. Az új FCV-t egy kisméretû, nagynyomású (35 Mpa), henger alakú hidrogén-tároló tartállyal is felszerelték, melynek tároló kapacitása 15 %-kal kisebb a korábbinál. A továbbfejlesztett üzemanyagcellának köszönhetõen azonban az FCV hatósugara még így is több mint 370 km-re növekedett (a korábbi modellé 350 km volt). A Nissan ettõl függetlenül azt is nyilvánosságra hozta, hogy kifejlesztett egy olyan X-TRAIL FCV-t is, melynek hidrogéntároló hengere 70 Mpa nyomású, hatótávolsága pedig meghaladja az 500 km-t, ami több mint 1,4-szerese a 2003-as modellének. A Nissan azt tervezi, hogy ezt a jármûvet Kanada közhasználatú útjain fogja vizsgálatnak alávetni, továbbá más olyan helyeken is, ahol a rendszerrel kompatibilis hidrogéntöltõ állomások rendelkezésre állnak. A Nissan 1996 óta foglalkozik az üzemanyagcellás jármûvek (FCV) fejlesztésével. A Japánban végzett tervezés és technológiai fejlesztés mellett, kiterjedt tesztelési és fejlesztési munkát végez más piacokon is, mindenek elõtt az Egyesült Államokban, ahol a Nissan tagja a Kaliforniai Üzemanyagcella Társulásnak (CaFCP). A Nissan USA-beli FCV-tevékenysége 2000 óta a vizsgálatokra és bemutatókra összpontosul. /Autósoldalak.hu/