Autós hírek: Rali Világbajnokság, Spanyol Rali: Finisében a Rali Világbajnokság


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Rali Világbajnokság a végéhez közeledik. A hétvégi Spanyol Ralival együtt még két európai futamot követően november végén rendhagyó módon Ausztráliában ér majd véget a versenysorozat. Sok idő telt el az augusztusi Német Rali óta, így a rajongók már tűkön ülve várják a katalán megmérettetést, amely egyedül álló módon vegyes útfelszínű rali lesz. A Spanyol Rali egy nehéz, gyors és nagyon egyedi ralinak ígérkezik.
A vegyes útfelszín igencsak megnehezíti majd a csapatok dolgát, hiszen közepesen gyors murvás utak váltakoznak egyenletes és gyors aszfaltos utakkal.
Nem sok módosítást végeztek a szervezők a 2016-os útvonalon. Idén Salouban rajtolnak el a csapatok, ez változás a tavalyihoz képest, amikor is Barcelonában rajtolt a mezőny. A pénteki nap főképp murvás lesz, de a hosszú Terra Alta szakaszon aszfalttal is találkozhatnak a résztvevők. Ez a verseny leghosszabb gyorsasági szakasza, amelyen aznap kétszer is végighajt a mezőny.
A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra. S ez nem csak az abroncsváltást jelent, annál komplexebb munkáról van szó, s érinti a felfüggesztést, a fékeket, a sebességváltót, a hátsó differenciálművet és még egy sor alkatrészt. Emellett a pilótáknak is át kell állniuk majd egy másik vezetési stílusra. Két új szakaszt iktattak be szombatra, amelyből egy valójában volt tavaly is, de most fordított irányban haladnak majd rajta az autók. A szombati versengést a csapatok a rajongók által is kedvelt Salou tengerparti oldalán zárják.
Vasárnap hat gyorsasági szakaszt kell szervizelési lehetőség nélkül megtenni. Mindegyik szakasz új, de az utak jól ismertek és a rali végül a Santa Marina Power Stage-el zárul.
A pénteki murvás kezdés nem tesz majd jót a világbajnokságban élen állók részére, hiszen ők takarítják majd az utat a mögöttük jövők számára, ami különösen nehéz lesz a versenyhétvége első napjára jósolt száraz időjárási körülmények között. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvégén temérdek napsütéssel és nulla esővel.
Rengeteg idő telt el a nyári Német Rali óta és sok új hír is szárnyra kapott ezalatt. Az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb Andreas Mikkelsen legigazolása volt a Hyundai csapatához. A norvég pilóta a hátralévő három ralin is rajthoz áll már gyári színekben, s a következő két évben is bebetonozott helye van a koreai csapatnál. Bár korábban már egy-egy ralin rajthoz állt más csapatokkal az idei világbajnokságban, Mikkelsen gyári pilótaként a hétvégén debütál Spanyolországban.
Nem lesz felkészületlen a 28 éves autóversenyző, hiszen tesztelte az i20 Coupét aszfalton és murván is. „Nagyon lenyűgözött az, amit tapasztaltam. Az autó nagyon sokoldalúnak mutatkozott, s nem is lehetne Spanyolországnál jobb helyszínt találni arra, hogy megmutassa a tudását.” – szögezte le az oslói. „Ez egy különleges rali számomra, mivel első győzelmemet Spanyolországban szereztem meg 2015-ben, így különleges emlékeim vannak róla. Ez egy nehéz, de nagyon élvezetes verseny, és remélem, hogy a mezőny elején végezhetek első világbajnoki ralimon ezzel a csapattal.” – tette hozzá.
A Hyundai a hétvégi versenyre nem hozza el negyedik pilótáját, Hayden Paddont, aki nagyon szomorúan konstatálta mellőzését és megígérte rajongóinak, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy bebizonyítsa, hogy őt még nem szabad leírni. „Nem adjuk fel, 2018 végéig szerződésünk van, s a hátralévő ralikon megmutathatom mit tudok. Ez a helyzet még jobban feltüzel, nem hagyom, hogy 20 év kemény munkáját feláldozzák néhány rossz verseny miatt.” – szögezte le az új-zélandi pilóta határozottan. Thierry Neuville és a helyi hős, Dani Sordo kap bizonyítási lehetőséget Katalóniában a Hyundai-al.
Törökország visszatér 2018-ban
Nyolc év kihagyás után jövőre visszatér a Rali Világbajnokság színhelyei közé Törökország. 2010-ben rendeztek ott utoljára versenyt, amit Sebastien Loeb nyert meg. Érdekesség, hogy azon a ralin Kimi Raikkönen is elindult és ötödik lett egy Citroen C4-es volánja mögött. A Török Rali a Lengyel Ralit váltja a 2018-as versenynaptárban.
A rali
A 2017-es Spanyol Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz távja 312,02 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1297,62 km.
A rali főhadiszállásának ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa ad otthont, amely nem messze a Port Aventura élményparktól található.
A világbajnokság állása a Német Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA)                     M-Sport WRT                                            177 pont
2. Thierry Neuville (BEL)                       Hyundai Motorsport                               160 pont
3. Ott Tanak (EST)                                   M-Sport WRT                                      144 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN)                     Toyota Racing WRC                                 123 pont
5. Dani Sordo (ESP)                                Hyundai Motorsport                                 89 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                               M-Sport WRT                                  87 pont
7. Craig Breen (IRL)                                 Citroen WRT                                      64 pont
8. Juho Hanninen (FIN)                          Toyota Racing WRC                                   58 pont
9. Hayden Paddon (NZL)                       Hyundai Motorsport                                 55 pont
10. Esapekka Lappi (FIN)                       Toyota Racing WRC                                   49 pont
Gyártók
1. M-Sport WRT                                       325 pont
2. Hyundai Motorsport                         261 pont
3. Toyota Racing WRC                           213 pont
4. Citroen WRT                                        163 pont
(Forrás: Amber PR)

A Rali Világbajnokság a végéhez közeledik. A hétvégi Spanyol Ralival együtt még két európai futamot követően november végén rendhagyó módon Ausztráliában ér majd véget a versenysorozat. Sok idő telt el az augusztusi Német Rali óta, így a rajongók már tűkön ülve várják a katalán megmérettetést, amely egyedül álló módon vegyes útfelszínű rali lesz. A Spanyol Rali egy nehéz, gyors és nagyon egyedi ralinak ígérkezik. 

A vegyes útfelszín igencsak megnehezíti majd a csapatok dolgát, hiszen közepesen gyors murvás utak váltakoznak egyenletes és gyors aszfaltos utakkal. 
Nem sok módosítást végeztek a szervezők a 2016-os útvonalon. Idén Salouban rajtolnak el a csapatok, ez változás a tavalyihoz képest, amikor is Barcelonában rajtolt a mezőny. A pénteki nap főképp murvás lesz, de a hosszú Terra Alta szakaszon aszfalttal is találkozhatnak a résztvevők. Ez a verseny leghosszabb gyorsasági szakasza, amelyen aznap kétszer is végighajt a mezőny. 

A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra. S ez nem csak az abroncsváltást jelent, annál komplexebb munkáról van szó, s érinti a felfüggesztést, a fékeket, a sebességváltót, a hátsó differenciálművet és még egy sor alkatrészt. Emellett a pilótáknak is át kell állniuk majd egy másik vezetési stílusra. Két új szakaszt iktattak be szombatra, amelyből egy valójában volt tavaly is, de most fordított irányban haladnak majd rajta az autók. A szombati versengést a csapatok a rajongók által is kedvelt Salou tengerparti oldalán zárják. 

Vasárnap hat gyorsasági szakaszt kell szervizelési lehetőség nélkül megtenni. Mindegyik szakasz új, de az utak jól ismertek és a rali végül a Santa Marina Power Stage-el zárul. 
A pénteki murvás kezdés nem tesz majd jót a világbajnokságban élen állók részére, hiszen ők takarítják majd az utat a mögöttük jövők számára, ami különösen nehéz lesz a versenyhétvége első napjára jósolt száraz időjárási körülmények között. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvégén temérdek napsütéssel és nulla esővel. 
Rengeteg idő telt el a nyári Német Rali óta és sok új hír is szárnyra kapott ezalatt. Az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb Andreas Mikkelsen legigazolása volt a Hyundai csapatához. A norvég pilóta a hátralévő három ralin is rajthoz áll már gyári színekben, s a következő két évben is bebetonozott helye van a koreai csapatnál. Bár korábban már egy-egy ralin rajthoz állt más csapatokkal az idei világbajnokságban, Mikkelsen gyári pilótaként a hétvégén debütál Spanyolországban. 

Nem lesz felkészületlen a 28 éves autóversenyző, hiszen tesztelte az i20 Coupét aszfalton és murván is. „Nagyon lenyűgözött az, amit tapasztaltam. Az autó nagyon sokoldalúnak mutatkozott, s nem is lehetne Spanyolországnál jobb helyszínt találni arra, hogy megmutassa a tudását.” – szögezte le az oslói. „Ez egy különleges rali számomra, mivel első győzelmemet Spanyolországban szereztem meg 2015-ben, így különleges emlékeim vannak róla. Ez egy nehéz, de nagyon élvezetes verseny, és remélem, hogy a mezőny elején végezhetek első világbajnoki ralimon ezzel a csapattal.” – tette hozzá. 
A Hyundai a hétvégi versenyre nem hozza el negyedik pilótáját, Hayden Paddont, aki nagyon szomorúan konstatálta mellőzését és megígérte rajongóinak, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy bebizonyítsa, hogy őt még nem szabad leírni. „Nem adjuk fel, 2018 végéig szerződésünk van, s a hátralévő ralikon megmutathatom mit tudok. Ez a helyzet még jobban feltüzel, nem hagyom, hogy 20 év kemény munkáját feláldozzák néhány rossz verseny miatt.” – szögezte le az új-zélandi pilóta határozottan. Thierry Neuville és a helyi hős, Dani Sordo kap bizonyítási lehetőséget Katalóniában a
Hyundai-al. 

Törökország visszatér 2018-ban 

Nyolc év kihagyás után jövőre visszatér a Rali Világbajnokság színhelyei közé Törökország. 2010-ben rendeztek ott utoljára versenyt, amit Sebastien Loeb nyert meg. Érdekesség, hogy azon a ralin Kimi Raikkönen is elindult és ötödik lett egy Citroen C4-es volánja mögött. A Török Rali a Lengyel Ralit váltja a 2018-as versenynaptárban. 

A rali 

A 2017-es Spanyol Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz távja 312,02 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1297,62 km. A rali főhadiszállásának ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa ad otthont, amely nem messze a Port Aventura élményparktól található.  A világbajnokság állása a Német Rali után:

Egyéni 

1. Sebastien Ogier (FRA)                     M-Sport WRT                                            177 pont

2. Thierry Neuville (BEL)                       Hyundai Motorsport                               160 pont

3. Ott Tanak (EST)                                   M-Sport WRT                                      144 pont

4. Jari-Matti Latvala (FIN)                     Toyota Racing WRC                                 123 pont

5. Dani Sordo (ESP)                                Hyundai Motorsport                                 89 pont

6. Elfyn Evans (GBR)                               M-Sport WRT                                  87 pont

7. Craig Breen (IRL)                                 Citroen WRT                                      64 pont

8. Juho Hanninen (FIN)                          Toyota Racing WRC                                   58 pont

9. Hayden Paddon (NZL)                       Hyundai Motorsport                                 55 pont

10. Esapekka Lappi (FIN)                       Toyota Racing WRC                                   49 pont
Gyártók 
1. M-Sport WRT                                       325 pont

2. Hyundai Motorsport                         261 pont

3. Toyota Racing WRC                           213 pont

4. Citroen WRT                                        163 pont 

(Forrás: Amber PR)