Autós hírek: Német rali: Tanak nyert, Ogier ismét az élen


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A murvás Szardínia Rali után a hétvégi aszfaltos Német Ralin is Ott Tanak, az M-Sport pilótája győzedelmeskedett. Tanak végig nagyon jól versenyzett, a rali elejétől kezdve domináns versenyzést mutatott be, jól feküdt ez az úttípus is az észt tehetségnek. A Citroen ezúttal összeszedte magát, hiszen másodiknak nagy meglepetésre Andreas Mikkelsen ért célba a C3-as volánja mögött. Sebastien Ogier is nagyon igyekezett, s erőfeszítései a harmadik helyre voltak elegendőek, ráadásul a Power Stage-en is szerzett értékes pontokat. A francia ezzel a teljesítménnyel ismét vezeti az egyéni ponttáblát.
Dani Sordo számára ez a Német Rali nem a megszokott séma szerint alakult. A Hyundai pilótája még az első tíz között sem ért célba, pedig 2013-ban győzött és korábban hétszer is felállhatott a német dobogóra. A spanyol a Power Stage-győzelemmel és az érte járó öt bónusz ponttal vigasztalódhatott. Utána az alábbi négy pilóta következett és kapott további 4-3-2-1 pontot: Esapekka Lappi, Jari-Matti Latvala, Ogier és Craig Breen.
Thierry Neuville nagyon szép pozícióból kezdte meg a Német Ralit. Finnország után az egyéni ponttábla első helyén állt megosztva azt az addig egyeduralkodó Sebastien Ogier-val. A belga itt viszont nem bírta a rá nehezedő nyomást, s szombaton kiesett a versenyből. A Hyundai i20-as hátsó felfüggesztése törött el az első katonai gyorsasági szakaszon. Félig kitört hátsó kerékkel bicegett tovább a belga pilóta, s konstatálhatta, hogy a már közel érzett világbajnoki cím ismét távol került tőle. Kiesése miatt ugyanis hatalmas előnyre tett szert Ogier. Az M-Sport pilótája harmadik helyével és az értékes bónuszpontokkal tovább növelte előnyét a ponttáblán mindössze három versennyel a szezon vége előtt.
„Valószínűleg nagyon megütődött az abroncs. Ismertem jól azt a kanyart, és kis mozdulattal levágtam. Most el kell ezt fogadnom és előre tekintenem. Fontos, hogy motivált maradjak a következő ralikra, az egyéni világbajnoki címért folyó harc még nem dőlt el.” – szögezte le határozottan Neuville, aki egyébként a Rally2 szabályzat értelmében folytatta a versenyzést, de a Power Stage-en nem sikerült pontszerző helyen célba érnie.
A Citroen még a rali előtt felfogadta Sebastien Loeböt, hogy aszfalton tesztelje a Citroent és olyan segítséggel lássa el a csapatot, amivel pozitívan zárhatják ezt az egyáltalán nem kielégítő évet. Andreas Mikkelsent még korábban leigazolták a franciák, tőle remélve szebb eredményeket. A norvég pilóta nem szégyenkezhet, de eredményei még így is távol álltak az elvárttól. Mikkelsen Németországban azért még kimutatta a foga fehérjét és a nagyon szép második helyezést érte el. Ami nem is rossz, hiszen a francia gyártónak ez az első dobogós helyezése Kris Meeke mexikói győzelme óta.
Kitűnő finnországi teljesítményét követően a Toyota most nem jeleskedett. Legjobban helyezett pilótája Juho Hanninen volt, aki végül a negyedik helyre hozta célba az autót. Őt egy másik citroenes pilóta, Craig Breen követte ötödikként.
A fiatal walesi pilóta, Elfyn Evans hatodik lett, pedig korábban előkelőbb helyeken is autózott, de vasárnap Hanninen és később Breen is kielőzte. A hetedik helyezés Jari-Matti Latvaláé lett. A finn pilótát Hayden Paddon és az M-Sport helyi vendégpilótája, Armin Kremer követte a nyolcadik és kilencedik helyen. A tizedik helyezett Eric Camilli egyben a WRC2 kategória győztese is.
A Korzika Ralit követően nagyon hosszú szünet következik. A következő ralit ugyanis csak október elején (2017. október 5-8.) rendezik meg. Ez a vegyes (murvás-aszfaltos) útfelszínű Katalán Rali lesz. Spanyolországban várható nagy harc alakul majd ki a két világbajnoki aspiráns, Sebastien Ogier és Thierry Neuville között. 2016-ban előbbi az első, míg utóbbi a harmadik helyen ért célba. Ez a felállás idén Neuville-nek nem lesz elegendő, ha harcban szeretne maradni a végső győzelemért.
2017-es Német Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta WRC              2:57:31,7
2. Andreas Mikkelsen (NOR)       Citroën C3 WRC               2:57:48,1
3. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              2:58:02,1
4. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Yaris WRC            2:59:20,9
5. Craig Breen (IRL)                    Citroën C3 WRC               2:59:33,2
6. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              2:59:35,1
7. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            3:01:29,9
8. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai I20                      3:02:04,1
9. Armin Kremer (GER)               Ford Fiesta WRC              3:07:51,1
10. Eric Camilli (FRA)                  Ford Fiesta R5                  3:08:16,0
A világbajnokság állása a Német Rali után:
1. Sebastien Ogier (FRA)            M-Sport WRT                                         177 pont
2. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                160 pont
3. Ott Tanak (EST)                      M-Sport WRT                                         144 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Racing WRC                               123 pont
5. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                                  89 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                           87 pont
7. Craig Breen (IRL)                    Citroen WRT                                            64 pont
8. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Racing WRC                                 58 pont
9. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai Motorsport                                  55 pont
10. Esapekka Lappi (FIN)            Toyota Racing WRC                                 49 pont
(Forrás: Amber PR)

A murvás Szardínia Rali után a hétvégi aszfaltos Német Ralin is Ott Tanak, az M-Sport pilótája győzedelmeskedett. Tanak végig nagyon jól versenyzett, a rali elejétől kezdve domináns versenyzést mutatott be, jól feküdt ez az úttípus is az észt tehetségnek. A Citroen ezúttal összeszedte magát, hiszen másodiknak nagy meglepetésre Andreas Mikkelsen ért célba a C3-as volánja mögött. Sebastien Ogier is nagyon igyekezett, s erőfeszítései a harmadik helyre voltak elegendőek, ráadásul a Power Stage-en is szerzett értékes pontokat. A francia ezzel a teljesítménnyel ismét vezeti az egyéni ponttáblát.

Dani Sordo számára ez a Német Rali nem a megszokott séma szerint alakult. A Hyundai pilótája még az első tíz között sem ért célba, pedig 2013-ban győzött és korábban hétszer is felállhatott a német dobogóra. A spanyol a Power Stage-győzelemmel és az érte járó öt bónusz ponttal vigasztalódhatott. Utána az alábbi négy pilóta következett és kapott további 4-3-2-1 pontot: Esapekka Lappi, Jari-Matti Latvala, Ogier és Craig Breen.

Thierry Neuville nagyon szép pozícióból kezdte meg a Német Ralit. Finnország után az egyéni ponttábla első helyén állt megosztva azt az addig egyeduralkodó Sebastien Ogier-val. A belga itt viszont nem bírta a rá nehezedő nyomást, s szombaton kiesett a versenyből. A Hyundai i20-as hátsó felfüggesztése törött el az első katonai gyorsasági szakaszon. Félig kitört hátsó kerékkel bicegett tovább a belga pilóta, s konstatálhatta, hogy a már közel érzett világbajnoki cím ismét távol került tőle. Kiesése miatt ugyanis hatalmas előnyre tett szert Ogier. Az M-Sport pilótája harmadik helyével és az értékes bónuszpontokkal tovább növelte előnyét a ponttáblán mindössze három versennyel a szezon vége előtt.

„Valószínűleg nagyon megütődött az abroncs. Ismertem jól azt a kanyart, és kis mozdulattal levágtam. Most el kell ezt fogadnom és előre tekintenem. Fontos, hogy motivált maradjak a következő ralikra, az egyéni világbajnoki címért folyó harc még nem dőlt el.” – szögezte le határozottan Neuville, aki egyébként a Rally2 szabályzat értelmében folytatta a versenyzést, de a Power Stage-en nem sikerült pontszerző helyen célba érnie.

A Citroen még a rali előtt felfogadta Sebastien Loeböt, hogy aszfalton tesztelje a Citroent és olyan segítséggel lássa el a csapatot, amivel pozitívan zárhatják ezt az egyáltalán nem kielégítő évet. Andreas Mikkelsent még korábban leigazolták a franciák, tőle remélve szebb eredményeket. A norvég pilóta nem szégyenkezhet, de eredményei még így is távol álltak az elvárttól. Mikkelsen Németországban azért még kimutatta a foga fehérjét és a nagyon szép második helyezést érte el. Ami nem is rossz, hiszen a francia gyártónak ez az első dobogós helyezése Kris Meeke mexikói győzelme óta.

Kitűnő finnországi teljesítményét követően a Toyota most nem jeleskedett. Legjobban helyezett pilótája Juho Hanninen volt, aki végül a negyedik helyre hozta célba az autót. Őt egy másik citroenes pilóta, Craig Breen követte ötödikként.

A fiatal walesi pilóta, Elfyn Evans hatodik lett, pedig korábban előkelőbb helyeken is autózott, de vasárnap Hanninen és később Breen is kielőzte. A hetedik helyezés Jari-Matti Latvaláé lett. A finn pilótát Hayden Paddon és az M-Sport helyi vendégpilótája, Armin Kremer követte a nyolcadik és kilencedik helyen. A tizedik helyezett Eric Camilli egyben a WRC2 kategória győztese is.


A Korzika Ralit követően nagyon hosszú szünet következik. A következő ralit ugyanis csak október elején (2017. október 5-8.) rendezik meg. Ez a vegyes (murvás-aszfaltos) útfelszínű Katalán Rali lesz. Spanyolországban várható nagy harc alakul majd ki a két világbajnoki aspiráns, Sebastien Ogier és Thierry Neuville között. 2016-ban előbbi az első, míg utóbbi a harmadik helyen ért célba. Ez a felállás idén Neuville-nek nem lesz elegendő, ha harcban szeretne maradni a végső győzelemért.

2017-es Német Rali eredménye

1. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta WRC              2:57:31,7

2. Andreas Mikkelsen (NOR)       Citroën C3 WRC               2:57:48,1

3. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              2:58:02,1

4. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Yaris WRC            2:59:20,9

5. Craig Breen (IRL)                    Citroën C3 WRC               2:59:33,2

6. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              2:59:35,1

7. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            3:01:29,9

8. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai I20                      3:02:04,1

9. Armin Kremer (GER)               Ford Fiesta WRC              3:07:51,1

10. Eric Camilli (FRA)                  Ford Fiesta R5                  3:08:16,0

A világbajnokság állása a Német Rali után:

1. Sebastien Ogier (FRA)            M-Sport WRT                                         177 pont

2. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                160 pont

3. Ott Tanak (EST)                      M-Sport WRT                                         144 pont

4. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Racing WRC                               123 pont

5. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                                  89 pont

6. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                           87 pont

7. Craig Breen (IRL)                    Citroen WRT                                            64 pont

8. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Racing WRC                                 58 pont

9. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai Motorsport                                  55 pont

10. Esapekka Lappi (FIN)            Toyota Racing WRC                                 49 pont  

(Forrás: Amber PR)