Autós hírek: F1-es Osztrák Nagydíj, Spielberg: A Forma-1 már a sógoroknál jár


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Forma-1-es cirkusz közelít hazánk felé. Előbb azonban a hétvégén a magyar rajongók számára is könnyen megközelíthető helyszínre, Ausztriába, az ultramodern Red Bull Ringre látogat el a Forma-1-es mezőny. 2014-ben több mint egy évtizednyi kihagyást követően rendeztek ismét Osztrák Nagydíjat a pálya, és egyben a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nyomására. Azóta több év eltelt, s nagy sikernek örvend ez a futam az Alpok domborulatai között.
Idén a Német Nagydíj elmaradása miatt velünk magyarokkal együtt bizakodnak az osztrák szervezők is, hogy a német rajongók átlátogatnak a közeli országok pályáira, így Ausztriába és a Hungaroringre július végén. A hipemodern, de vidéki osztrák pálya, és a régebbi, de a főváros közeli Hungaroring is annyira kedvelt, hogy biztosan jutnak rajongók ide is és oda is.
Bár a pálya a Red Bullé, komolyabb eredményt még nem tudtak pilótái letenni az asztalra hazai terepen. Daniel Ricciardo 2014-ben nyolcadik lett, 2015-ben pedig körhátrányban ért csak célba a tizedik helyen. Max Verstappené a legjobb helyezés. Tavaly második lett Hamilton mögött. Idén Ricciardo ér el jobb helyezéseket kettejük közül, s egy azerbajdzsáni győzelemmel a zsebében érkezik meg a csapat pályájára. Ez a győzelem jót tehetett a jegyeladásoknak, s a még hezitáló Red Bull szurkolók is megvehették a jegyüket a versenyre. Az energiaitalosok nagy mosolyú pilótája cipőből pezsgőzős mutatványával mostanra mindenki nagy kedvence lett.
„Tavaly egy jó második helyezést értem el Ausztriában. A verseny előtt bizonytalan volt, hogy hogyan fognak az abroncsok működni, így azon voltam, hogy egyben tartsam őket. Ennek segítségével működött az egy bokszbeállásos stratégia, ami elég kockázatos volt, de a végén nagyon jól bejött. Idén biztosra kell mennünk, hogy az autó a kanyarokban is jól menjen majd, hogy az élmezőnyben maradjunk. Ezután már csak az egyenesekben kell versenyképesnek lennünk, ami azért kompromisszumot kíván (az autóbeállításban).” – szögezte le Verstappen.
A 2016-os Osztrák Nagydíj nagyon izgalmasan alakult, s nem a hagyományosan ingatag spielbergi időjárás miatt. Lewis Hamilton ugyanis a futam utolsó körében kaparintotta meg a vezetést az addig vezető Nico Rosberg elől és megnyerte a futamot. A második helyre bravúros versenyzést követően Max Verstappen állhatott fel, a bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené lett.
Ez a verseny is beírta magát a Hamilton és Rosberg ádáz párharcait megörökítő oldalakra. Nico Rosberg a bokszbeállások során kielőzte csapattársát, s sokáig úgy tűnt, hogy Baku után ismét ő érhet be elsőként a célba. De nem így történt. A verseny végén Lewis Hamilton felzárkózott csapattársára, s az utolsó körben Rosberg hibázását követően a brit előzésbe kezdett, s a két Mercedes összeért. Rosberg próbálta Hamiltont a pálya szélére kitolni, autójának első szárnyából azonban egy darab letört és beszorult az autó alá. Ekkor Hamilton simán az élre állt, miközben a német próbált bebicegni a célba szikrázó autója volánja mögött.
A két héttel ezelőtti bakui futam után, ahol megtört a McLaren átka és végre első idei pontjait szerezte, magabiztosan áll a csapat és spanyol sztárpilótája az ausztriai hétvége előtt. „Több oka is van annak, hogy optimistán érkezünk meg Ausztriába. Ez az a pálya, amelyen nem olyan fontos a motorerő, mint az elmúlt helyszíneken és az autónknak nagyon is feküdni fog a kanyargós spielbergi pálya. Hiszem, hogy keményen nyomhatjuk majd a gázt. Ezen kívül kapunk egy sor hasznos újítást a kocsiba így, reményeim szerint, a Honda megújított spec. hármas egységét, amelyet már Azerbajdzsánban kipróbáltam pénteken. Minden változtatás fontos, így nagyon optimistán várom a hétvégét, ahol ismét mindent kihozhatunk az autóból.”
A Red Bull Ring igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat. Kevés kanyar és egy sor egyenes nehezíti a megfelelő autóbeállítást. Rövid a pálya, ahol sokat kell fékezni, s ahol nagy az üzemanyag felhasználás, így ez utóbbi hatékonyságának nagyon fontos itt a szerepe, ami a Mercedes kezére játszik. A Pirelli a három leglágyabb abroncsát szállítja a hétvégére. Mivel a múltban már okozott meglepetéseket a pálya, így majd ott derül ki, hogy egy vagy két bokszbeállásos stratégiával versenyeznek a csapatok.
Ha ránézünk az időjárás jelentésekre, akkor szinte biztosan elmondható, hogy az ezúttal nem fogadja kegyeibe a Forma-1-es mezőnyt. Egész hétvégén záporok-zivatarok várhatók.
Vettelt nem büntették
Nagy érdeklődés övezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hétfői párizsi ülését, ahol arról határoztak, hogy Sebastian Vettel kap-e további büntetést (10 másodperces büntit már kapott a futam alatt) a bakui összeakaszkodása miatt Lewis Hamiltonnal. Mint ismeretes egy biztonsági autós időszakban Lewis Hamilton ment elől és a mögötte haladó Sebastian Vettel úgy érzékelte, hogy a brit pilóta szándékosan végzett hirtelen féktesztet, ami miatt összeütköztek. Nagyon felpaprikázta magát a német, s ráhúzta a Ferrarit Hamilton autójára, amikor ismét koccantak. Vettel beismerését és bocsánatkérését követően a FIA úgy határozott, hogy további szankciókat nem mér a Ferrari pilótájára. Ezzel gyorsan pontot tettek egy mindenkit rendkívül foglalkoztató eset végére.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken. Érdekes lesz megfigyelni, hogyan reagálnak erre a csapatok. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át.
A 71-körös Osztrák Nagydíj július 9.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,318 km, a teljes versenytáv 306,452 km. A körrekordot Michael Schumacher tartja 2003-ból 1'08.337-es időeredménnyel.
2016-ban Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg az Osztrák Nagydíjat. A brit pilóta ideje 1:27:38.107 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba, míg a bronzérmes helyezést Kimi Raikkönen (Ferrari) szerezte meg.
(Forrás: Amber PR)

A Forma-1-es cirkusz közelít hazánk felé. Előbb azonban a hétvégén a magyar rajongók számára is könnyen megközelíthető helyszínre, Ausztriába, az ultramodern Red Bull Ringre látogat el a Forma-1-es mezőny. 2014-ben több mint egy évtizednyi kihagyást követően rendeztek ismét Osztrák Nagydíjat a pálya, és egyben a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nyomására. Azóta több év eltelt, s nagy sikernek örvend ez a futam az Alpok domborulatai között. Idén a Német Nagydíj elmaradása miatt velünk magyarokkal együtt bizakodnak az osztrák szervezők is, hogy a német rajongók átlátogatnak a közeli országok pályáira, így Ausztriába és a Hungaroringre július végén. A hipemodern, de vidéki osztrák pálya, és a régebbi, de a főváros közeli Hungaroring is annyira kedvelt, hogy biztosan jutnak rajongók ide is és oda is. Bár a pálya a Red Bullé, komolyabb eredményt még nem tudtak pilótái letenni az asztalra hazai terepen. Daniel Ricciardo 2014-ben nyolcadik lett, 2015-ben pedig körhátrányban ért csak célba a tizedik helyen. Max Verstappené a legjobb helyezés. Tavaly második lett Hamilton mögött. Idén Ricciardo ér el jobb helyezéseket kettejük közül, s egy azerbajdzsáni győzelemmel a zsebében érkezik meg a csapat pályájára. Ez a győzelem jót tehetett a jegyeladásoknak, s a még hezitáló Red Bull szurkolók is megvehették a jegyüket a versenyre.

Az energiaitalosok nagy mosolyú pilótája cipőből pezsgőzős mutatványával mostanra mindenki nagy kedvence lett. „Tavaly egy jó második helyezést értem el Ausztriában. A verseny előtt bizonytalan volt, hogy hogyan fognak az abroncsok működni, így azon voltam, hogy egyben tartsam őket. Ennek segítségével működött az egy bokszbeállásos stratégia, ami elég kockázatos volt, de a végén nagyon jól bejött. Idén biztosra kell mennünk, hogy az autó a kanyarokban is jól menjen majd, hogy az élmezőnyben maradjunk. Ezután már csak az egyenesekben kell versenyképesnek lennünk, ami azért kompromisszumot kíván (az autóbeállításban).” – szögezte le Verstappen. A 2016-os Osztrák Nagydíj nagyon izgalmasan alakult, s nem a hagyományosan ingatag spielbergi időjárás miatt. Lewis Hamilton ugyanis a futam utolsó körében kaparintotta meg a vezetést az addig vezető Nico Rosberg elől és megnyerte a futamot. A második helyre bravúros versenyzést követően Max Verstappen állhatott fel, a bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené lett. 

Ez a verseny is beírta magát a Hamilton és Rosberg ádáz párharcait megörökítő oldalakra. Nico Rosberg a bokszbeállások során kielőzte csapattársát, s sokáig úgy tűnt, hogy Baku után ismét ő érhet be elsőként a célba. De nem így történt. A verseny végén Lewis Hamilton felzárkózott csapattársára, s az utolsó körben Rosberg hibázását követően a brit előzésbe kezdett, s a két Mercedes összeért. Rosberg próbálta Hamiltont a pálya szélére kitolni, autójának első szárnyából azonban egy darab letört és beszorult az autó alá. Ekkor Hamilton simán az élre állt, miközben a német próbált bebicegni a célba szikrázó autója volánja mögött. A két héttel ezelőtti bakui futam után, ahol megtört a McLaren átka és végre első idei pontjait szerezte, magabiztosan áll a csapat és spanyol sztárpilótája az ausztriai hétvége előtt. „Több oka is van annak, hogy optimistán érkezünk meg Ausztriába. Ez az a pálya, amelyen nem olyan fontos a motorerő, mint az elmúlt helyszíneken és az autónknak nagyon is feküdni fog a kanyargós spielbergi pálya. Hiszem, hogy keményen nyomhatjuk majd a gázt. Ezen kívül kapunk egy sor hasznos újítást a kocsiba így, reményeim szerint, a Honda megújított spec. hármas egységét, amelyet már Azerbajdzsánban kipróbáltam pénteken. Minden változtatás fontos, így nagyon optimistán várom a hétvégét, ahol ismét mindent kihozhatunk az autóból.” 

A Red Bull Ring igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat. Kevés kanyar és egy sor egyenes nehezíti a megfelelő autóbeállítást. Rövid a pálya, ahol sokat kell fékezni, s ahol nagy az üzemanyag felhasználás, így ez utóbbi hatékonyságának nagyon fontos itt a szerepe, ami a Mercedes kezére játszik. A Pirelli a három leglágyabb abroncsát szállítja a hétvégére. Mivel a múltban már okozott meglepetéseket a pálya, így majd ott derül ki, hogy egy vagy két bokszbeállásos stratégiával versenyeznek a csapatok. Ha ránézünk az időjárás jelentésekre, akkor szinte biztosan elmondható, hogy az ezúttal nem fogadja kegyeibe a Forma-1-es mezőnyt. Egész hétvégén záporok-zivatarok várhatók. 

Vettelt nem büntették

Nagy érdeklődés övezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hétfői párizsi ülését, ahol arról határoztak, hogy Sebastian Vettel kap-e további büntetést (10 másodperces büntit már kapott a futam alatt) a bakui összeakaszkodása miatt Lewis Hamiltonnal. Mint ismeretes egy biztonsági autós időszakban Lewis Hamilton ment elől és a mögötte haladó Sebastian Vettel úgy érzékelte, hogy a brit pilóta szándékosan végzett hirtelen féktesztet, ami miatt összeütköztek. Nagyon felpaprikázta magát a német, s ráhúzta a Ferrarit Hamilton autójára, amikor ismét koccantak. Vettel beismerését és bocsánatkérését követően a FIA úgy határozott, hogy további szankciókat nem mér a Ferrari pilótájára. Ezzel gyorsan pontot tettek egy mindenkit rendkívül foglalkoztató eset végére. 

A verseny és a pálya 

Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken. Érdekes lesz megfigyelni, hogyan reagálnak erre a csapatok. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át. A 71-körös Osztrák Nagydíj július 9.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,318 km, a teljes versenytáv 306,452 km. A körrekordot Michael Schumacher tartja 2003-ból 1'08.337-es időeredménnyel. 2016-ban Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg az Osztrák Nagydíjat. A brit pilóta ideje 1:27:38.107 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba, míg a bronzérmes helyezést Kimi Raikkönen (Ferrari) szerezte meg. 

(Forrás: Amber PR)