Autós hírek: Argentin Rali: Szoros befutóval Neuville nyerte az aranyérmet!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Thierry Neuville jó formában kezdte a tavaszt. A Korzika Ralin megszerzett győzelmét követően a távoli Argentínában is behúzta az első helyezést. Igaz, nem ment könnyedén, hiszen az utolsó gyorsasági szakaszon sikerült csak utolérnie és megelőznie a fordos Evanst és mindössze 0,7 másodperces előnnyel győzött. Evans így kénytelen volt beérni a fájdalmas második helyezéssel. A dobogóra még Evans csapattársa, Ott Tanak fért fel.
Elfyn Evans kevésbé szerencsés hétvégén van túl. A walesi pilóta az első naptól kezdve vezetett a ralin, s már a kezében érezhette a győztes trófeát. A rali elején a szerencse is mellé állt. A rali egy pontján több, mint egy perces előnyre is szert tett köszönhetően tartós gumijainak és kedvező rajtpozíciójának.
Később Evansen kifogott a technika ördöge. Apró-cseprő gondjai mellett törött hátsó diffúzora miatt is aggódhatott. Thierry Neuville kezdte ledolgozni hátrányát és már alig volt lemaradva az utolsó nap megkezdésekor. Evans próbált távolabb kerülni, de ekkor fékgondjai akadtak, s az utolsó Power Stage-en a Hyundai pilótájának sikerült is megelőznie őt és begyűjtenie a végső győzelmet.
„Rossz, hogy ilyen kevés különbséggel vesztettem annyi történés után. Nekimentem egy hídnak és ez okozta a különbséget. Nehéz, hogy egy akkora nagy előny után vesztettem, de ezt részben magamnak köszönhetem és erősebben kell kijönnöm ebből, hogy nyerhessek a jövőben.” – nyilatkozta letörten Evans.
Bár végül csak az ezüstérmes helyen futott célba, Evans teljesítménye kiemelkedőnek mondható. Eddig mindössze kétszer tudott ugyanis dobogós helyezést elérni a Rali Világbajnokságban. Neuville teljesítménye sem lekicsinylendő. Egy nehéz első napot követően a hatodik helyről verekedte fel magát az élbolyba, s végül szerezte meg a győzelmet, idén zsinórban másodszor. A szezon első két raliján elszenvedett bakik után összeszedte magát, s jelenleg harmadik az egyéni ponttáblán két ponttal lemaradva a második Latvala mögött.
A világbajnokságban továbbra is Sebastien Ogier vezet, de ezúttal csak a negyedik helyre tudta célba kormányozni Fordját. Elsőként rajtolva neki jutott az útsepregető szerepe, ami visszavetette erőfeszítéseit. Észt csapattársa, Ott Tanak mögött sikerült célbaérnie.
Jari-Matti Latvala ötödik lett, így további értékes pontokat gyűjtött a Toyotának, s megerősítette második helyét a pilóták között. Hayden Paddon és Juho Hanninen a hatodik és hetedik helyeket foglalták el. Dani Sordo nyolcadik lett, bár ezt Lorenzo Bertellinek köszönheti, aki legjobb rali világbajnokságbeli szereplését kiesése miatt vesztette el.
A dobogóért harcolva egy sziklának csapódott és kiesett Mads Östberg. A norvég pilóta visszatért a versenybe és végül kilencedik lett Pontus Tidemand előtt. Östberg a rali során még a rajongók segítségét is igénybe vette egy Facebook posztban, mivel az egyik gyorsaságin elhagyta a diffúzorát. Tidemand egyébként tizedik helyével begyűjtötte a WRC2 győzelmet.
Ismét hosszú – három hetes - kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2017. május 18-21. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. 2016-ban Kris Meeke meglepetésgyőzelmet szerzett Portugáliában. A második helyen Andreas Mikkelsen ért célba úgy, hogy az utolsó nap során lepipálta csapattársát, a címvédő Sebastien Ogier-ét.
2017-es Argentin Rali eredménye
1. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                      3:38:10,6
2. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              3:38:11,3
3. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta WRC              3:38:40,5
4. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              3:39:35,3
5. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            3:39:58,7
6. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai I20                      3:45:53,3
7. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Yaris WRC            3:49:27,5
8. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                      3:52:54,7
9. Mads Östberg (NOR)               Ford Fiesta                       3:53:21,9
10. Pontus Tidemand (SWE)       Skoda Fabia                     3:55:42,7
A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:
1. Sebastien Ogier (FRA)            M-Sport WRT                                         102 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Racing WRC                                 86 pont
3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                  84 pont
4. Ott Tanak (EST)                      M-Sport WRT                                           66 pont
5. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                                  51 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                           42 pont
7. Craig Breen (IRL)                    Citroen WRT                                            33 pont
8. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai Motorsport                                  33 pont
9. Kris Meeke (GBR)                   Citroen WRT                                            27 pont
10. Juho Hanninen (FIN)             Toyota Racing WRC                                 15 pont
Gyártók
1. M-Sport WRT                          162 pont
2. Hyundai Motorsport                 140 pont
3. Toyota Racing WRC                  99 pont
4. Citroen WRT                             71 pont
(Forrás: Amber PR)

Thierry Neuville jó formában kezdte a tavaszt. A Korzika Ralin megszerzett győzelmét követően a távoli Argentínában is behúzta az első helyezést. Igaz, nem ment könnyedén, hiszen az utolsó gyorsasági szakaszon sikerült csak utolérnie és megelőznie a fordos Evanst és mindössze 0,7 másodperces előnnyel győzött. Evans így kénytelen volt beérni a fájdalmas második helyezéssel. A dobogóra még Evans csapattársa, Ott Tanak fért fel.

Elfyn Evans kevésbé szerencsés hétvégén van túl. A walesi pilóta az első naptól kezdve vezetett a ralin, s már a kezében érezhette a győztes trófeát. A rali elején a szerencse is mellé állt. A rali egy pontján több, mint egy perces előnyre is szert tett köszönhetően tartós gumijainak és kedvező rajtpozíciójának.

Később Evansen kifogott a technika ördöge. Apró-cseprő gondjai mellett törött hátsó diffúzora miatt is aggódhatott. Thierry Neuville kezdte ledolgozni hátrányát és már alig volt lemaradva az utolsó nap megkezdésekor. Evans próbált távolabb kerülni, de ekkor fékgondjai akadtak, s az utolsó Power Stage-en a Hyundai pilótájának sikerült is megelőznie őt és begyűjtenie a végső győzelmet.

„Rossz, hogy ilyen kevés különbséggel vesztettem annyi történés után. Nekimentem egy hídnak és ez okozta a különbséget. Nehéz, hogy egy akkora nagy előny után vesztettem, de ezt részben magamnak köszönhetem és erősebben kell kijönnöm ebből, hogy nyerhessek a jövőben.” – nyilatkozta letörten Evans.

Bár végül csak az ezüstérmes helyen futott célba, Evans teljesítménye kiemelkedőnek mondható. Eddig mindössze kétszer tudott ugyanis dobogós helyezést elérni a Rali Világbajnokságban. Neuville teljesítménye sem lekicsinylendő. Egy nehéz első napot követően a hatodik helyről verekedte fel magát az élbolyba, s végül szerezte meg a győzelmet, idén zsinórban másodszor. A szezon első két raliján elszenvedett bakik után összeszedte magát, s jelenleg harmadik az egyéni ponttáblán két ponttal lemaradva a második Latvala mögött.

A világbajnokságban továbbra is Sebastien Ogier vezet, de ezúttal csak a negyedik helyre tudta célba kormányozni Fordját. Elsőként rajtolva neki jutott az útsepregető szerepe, ami visszavetette erőfeszítéseit. Észt csapattársa, Ott Tanak mögött sikerült célbaérnie.

Jari-Matti Latvala ötödik lett, így további értékes pontokat gyűjtött a Toyotának, s megerősítette második helyét a pilóták között. Hayden Paddon és Juho Hanninen a hatodik és hetedik helyeket foglalták el. Dani Sordo nyolcadik lett, bár ezt Lorenzo Bertellinek köszönheti, aki legjobb rali világbajnokságbeli szereplését kiesése miatt vesztette el.

A dobogóért harcolva egy sziklának csapódott és kiesett Mads Östberg. A norvég pilóta visszatért a versenybe és végül kilencedik lett Pontus Tidemand előtt. Östberg a rali során még a rajongók segítségét is igénybe vette egy Facebook posztban, mivel az egyik gyorsaságin elhagyta a diffúzorát. Tidemand egyébként tizedik helyével begyűjtötte a WRC2 győzelmet.

Ismét hosszú – három hetes - kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2017. május 18-21. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. 2016-ban Kris Meeke meglepetésgyőzelmet szerzett Portugáliában. A második helyen Andreas Mikkelsen ért célba úgy, hogy az utolsó nap során lepipálta csapattársát, a címvédő Sebastien Ogier-ét. 

2017-es Argentin Rali eredménye 

1. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                      3:38:10,6
2. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              3:38:11,3
3. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta WRC              3:38:40,5
4. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              3:39:35,3
5. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            3:39:58,7
6. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai I20                      3:45:53,3
7. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Yaris WRC            3:49:27,5
8. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                      3:52:54,7
9. Mads Östberg (NOR)               Ford Fiesta                       3:53:21,9
10. Pontus Tidemand (SWE)       Skoda Fabia                     3:55:42,7 

A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után: 

1. Sebastien Ogier (FRA)            M-Sport WRT                                         102 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Racing WRC                                 86 pont
3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                  84 pont
4. Ott Tanak (EST)                      M-Sport WRT                                           66 pont
5. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                                  51 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                           42 pont
7. Craig Breen (IRL)                    Citroen WRT                                            33 pont
8. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai Motorsport                                  33 pont
9. Kris Meeke (GBR)                   Citroen WRT                                            27 pont
10. Juho Hanninen (FIN)             Toyota Racing WRC                                 15 pont 

Gyártók 

1. M-Sport WRT                          162 pont
2. Hyundai Motorsport                 140 pont
3. Toyota Racing WRC                  99 pont
4. Citroen WRT                             71 pont  

(Forrás: Amber PR)