Autós hírek: Mexikó Rali: Meeke furcsa aranya Mexikóban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Kris Meeke lett a nevető harmadik a hétvégén Mexikóban, mert bár különös módon majdnem eldobta a biztos győzelmet, mégis sikerült felállnia a dobogó legfelső fokára. Sem Sebastien Ogier, sem a svédországi győztes Jari-Matti Latvala nem szerezte meg az első helyet ezen a mindkettőjük számára bejáratott terepen. Ehelyett átadták a stafétát a Citroennel versenyző fiatal észak-írnek. Ogier a második helyre hozta célba Fordját, miközben Thierry Neuville végre dobogóra vitte a Hyundait.
Kiegyenlítetten alakul eddig a 2017-es Rali Világbajnokság. Három rali után három különböző gyártó pilótái értek célba az első helyen. A szezon első murvás versenye más változást is hozott. Idén először ugyanis nem az első két versenyen megszokott Ogier-Latvala-Tanak trió állhatott fel a hőn áhított dobogóra. A tavalyi második Hyundaitól mindenki azt várta, hogy átveszi a WRC-ből távozó Volkswagen szerepét és győzelmet győzelemre halmoznak pilótái. Hát nem így lett. Most sikerült először dobogóra állnia egy Hyundai-t vezető pilótának, de a koreaiak reményei és a tavalyi eredményei szerint a soron következő Korzika Ralin még előkelőbb helyezést érhetnek el.
Ami pedig Kris Meekét illeti, bár nagyszerű győzelmet ért el, azért azt még gyakorolnia kell, hogy hogyan is kell nyomás alatt teljesíteni. A már nem oly tapasztalatan pilóta ugyanis azután, hogy majd végig vezetett a rali négy napja alatt, kevesebb, mint egy kilométerre a céltól hibázott, s így majdnem elvesztette a győzelmet. A nézői parkolón keresztül tért vissza az útra a Citroen pilótája, s gyűjtötte be végül a győzelmet. Ez annyira sokkolta a pilótát, hogy még a kocsija tetejére sem tudott felállni a szakasz végén, hogy ünnepeljen. Stílusosan egy üres wc papír gurigának a fotójával jelezte Meeke a Twitteren, hogy hogyan is érzett a verseny végén.
„A szerencse fia vagyok. Nagyon, nagyon szerencsés. Egy bukkanón megpattant a kocsim és letértem az útról. Próbáltam visszatalálni az útra a parkoló autók között. Pokolian végződött ez a rali, erre nem igazán volt szükségünk.” – nyilatkozta a verseny végén Meeke, akivel pályafutása negyedik győzelme feledtette az első két ralin nyújtott borzalmas teljesítményét. Első helyével az egyéni ponttábla hatodik helyére ugrott. A ponttáblán egyébiránt helyet cserélt Ogier és Latvala is. A francia visszavette az első helyet a Svédországban győzedelmeskedő Latvalától.
Thierry Neuville végre megkönnyebbülhetett. A belga pilóta a szezon első két futamán mindkétszer az élről esett ki önhibája miatt. Ezúttal harmadik lett, s ennek köszönhetően az egyéni ponttábla nyolcadik helyéről az ötödikre ugrott. Ráadásul megnyerte a Power Stage-et is és megkapta az ezért járó öt bonusz pontot. Ogier, Tanak, Latvala és Sordo vihették haza a maradék pontokat erről az utolsó szakaszról.
Sebastien Ogier bár közel állt ahhoz, hogy ismét az első helyen viheti célba Fordját, mégsem sikerült neki. Szombat délután, amikor a hátránya csak egy kicsivel volt több mint 20 másodperc, megpördült a francia, s ez a hiba újabb tíz másodpercébe került, s messze került a lehetőségtől, hogy megküzdjön az első helyezésért. Maradt számára a második hely és az egyéni ponttábla első helyezése. Az M-Sport jól áll, tovább növelte előnyét a gyártók között.
Tanak idén először nem állhatott dobogóra. Az észt pilóta negyedik lett, s őt Hayden Paddon követi a Hyundai-al. Latvala erőfeszítései ezúttal a hatodik helyre voltak elegendőek. Sok időt vesztett a toyotás a murvás utak tisztogatásával. Latvala mögött csapat- és honfitársa, a végig betegséggel küzdő Juho Hanninen ért célba hetedikként. Dani Sordo nem egyszerű hétvégén van túl. Küzdött autójával és még büntetést is kapott. A spanyol végül nyolcadik lett. Elfyn Evans és a WRC2 kategória győztes Pontus Tidemand zárja az első tizet.
A következő világbajnoki ralira ismét egy hónapot kell várnunk, hiszen 2017. április 6-9. között kerül megrendezésre a Korzika Rali. Az őszi időpontról tavaszra helyezett rali aszfaltos utakon zajlik majd, ahonnan tavaly Sebastien Ogier vihette haza a győztes trófeát.
2017-es Mexikó Rali eredménye
1. Kris Meeke (GBR)                   Citroën DS3                      3:22:04,6
2. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              3:22:18,4
3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                      3:23:04,3
4. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta WRC              3:24:22,9
5. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai I20                      3:25:37,5
6. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            3:26:44,9
7. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Yaris WRC            3:27:10,8
8. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                      3:27:27,3
9. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              3:25:46,4
10. Pontus Tidemand (SWE)       Skoda Fabia                     3:32:46,5
A világbajnokság eredménye a Mexikó Rali után:
1. Sebastien Ogier (FRA)            M-Sport WRT                                         66 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Racing WRC                               58 pont
3. Ott Tanak (EST)                      M-Sport WRT                                         48 pont
4. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                                30 pont
5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                28 pont
6. Kris Meeke (GBR)                   Citroen WRT                                          27 pont
7. Craig Breen (IRL)                    Citroen WRT                                          20 pont
8. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                         20 pont
9. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai Motorsport                                17 pont
10. Stephane Lefebvre (FRA)      Citroen WRT                                          10 pont
Gyártók
1. M-Sport WRT                          103 pont
2. Toyota Racing WRC                  67 pont
3. Hyundai Motorsport                   65 pont
4. Citroen WRT                             55 pont
(Forrás: Amber PR)

Kris Meeke lett a nevető harmadik a hétvégén Mexikóban, mert bár különös módon majdnem eldobta a biztos győzelmet, mégis sikerült felállnia a dobogó legfelső fokára. Sem Sebastien Ogier, sem a svédországi győztes Jari-Matti Latvala nem szerezte meg az első helyet ezen a mindkettőjük számára bejáratott terepen. Ehelyett átadták a stafétát a Citroennel versenyző fiatal észak-írnek. Ogier a második helyre hozta célba Fordját, miközben Thierry Neuville végre dobogóra vitte a Hyundait.

Kiegyenlítetten alakul eddig a 2017-es Rali Világbajnokság. Három rali után három különböző gyártó pilótái értek célba az első helyen. A szezon első murvás versenye más változást is hozott. Idén először ugyanis nem az első két versenyen megszokott Ogier-Latvala-Tanak trió állhatott fel a hőn áhított dobogóra. A tavalyi második Hyundaitól mindenki azt várta, hogy átveszi a WRC-ből távozó Volkswagen szerepét és győzelmet győzelemre halmoznak pilótái. Hát nem így lett. Most sikerült először dobogóra állnia egy Hyundai-t vezető pilótának, de a koreaiak reményei és a tavalyi eredményei szerint a soron következő Korzika Ralin még előkelőbb helyezést érhetnek el.

Ami pedig Kris Meekét illeti, bár nagyszerű győzelmet ért el, azért azt még gyakorolnia kell, hogy hogyan is kell nyomás alatt teljesíteni. A már nem oly tapasztalatan pilóta ugyanis azután, hogy majd végig vezetett a rali négy napja alatt, kevesebb, mint egy kilométerre a céltól hibázott, s így majdnem elvesztette a győzelmet. A nézői parkolón keresztül tért vissza az útra a Citroen pilótája, s gyűjtötte be végül a győzelmet. Ez annyira sokkolta a pilótát, hogy még a kocsija tetejére sem tudott felállni a szakasz végén, hogy ünnepeljen. Stílusosan egy üres wc papír gurigának a fotójával jelezte Meeke a Twitteren, hogy hogyan is érzett a verseny végén.

„A szerencse fia vagyok. Nagyon, nagyon szerencsés. Egy bukkanón megpattant a kocsim és letértem az útról. Próbáltam visszatalálni az útra a parkoló autók között. Pokolian végződött ez a rali, erre nem igazán volt szükségünk.” – nyilatkozta a verseny végén Meeke, akivel pályafutása negyedik győzelme feledtette az első két ralin nyújtott borzalmas teljesítményét. Első helyével az egyéni ponttábla hatodik helyére ugrott. A ponttáblán egyébiránt helyet cserélt Ogier és Latvala is. A francia visszavette az első helyet a Svédországban győzedelmeskedő Latvalától.

Thierry Neuville végre megkönnyebbülhetett. A belga pilóta a szezon első két futamán mindkétszer az élről esett ki önhibája miatt. Ezúttal harmadik lett, s ennek köszönhetően az egyéni ponttábla nyolcadik helyéről az ötödikre ugrott. Ráadásul megnyerte a Power Stage-et is és megkapta az ezért járó öt bonusz pontot. Ogier, Tanak, Latvala és Sordo vihették haza a maradék pontokat erről az utolsó szakaszról.

Sebastien Ogier bár közel állt ahhoz, hogy ismét az első helyen viheti célba Fordját, mégsem sikerült neki. Szombat délután, amikor a hátránya csak egy kicsivel volt több mint 20 másodperc, megpördült a francia, s ez a hiba újabb tíz másodpercébe került, s messze került a lehetőségtől, hogy megküzdjön az első helyezésért. Maradt számára a második hely és az egyéni ponttábla első helyezése. Az M-Sport jól áll, tovább növelte előnyét a gyártók között.

Tanak idén először nem állhatott dobogóra. Az észt pilóta negyedik lett, s őt Hayden Paddon követi a Hyundai-al. Latvala erőfeszítései ezúttal a hatodik helyre voltak elegendőek. Sok időt vesztett a toyotás a murvás utak tisztogatásával. Latvala mögött csapat- és honfitársa, a végig betegséggel küzdő Juho Hanninen ért célba hetedikként. Dani Sordo nem egyszerű hétvégén van túl. Küzdött autójával és még büntetést is kapott. A spanyol végül nyolcadik lett. Elfyn Evans és a WRC2 kategória győztes Pontus Tidemand zárja az első tizet.

A következő világbajnoki ralira ismét egy hónapot kell várnunk, hiszen 2017. április 6-9. között kerül megrendezésre a Korzika Rali. Az őszi időpontról tavaszra helyezett rali aszfaltos utakon zajlik majd, ahonnan tavaly Sebastien Ogier vihette haza a győztes trófeát.  

2017-es Mexikó Rali eredménye 

1. Kris Meeke (GBR)                   Citroën DS3                      3:22:04,6
2. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              3:22:18,4
3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                      3:23:04,3
4. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta WRC              3:24:22,9
5. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai I20                      3:25:37,5
6. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            3:26:44,9
7. Juho Hanninen (FIN)               Toyota Yaris WRC            3:27:10,8
8. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                      3:27:27,3
9. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              3:25:46,4
10. Pontus Tidemand (SWE)       Skoda Fabia                     3:32:46,5 

A világbajnokság eredménye a Mexikó Rali után: 

1. Sebastien Ogier (FRA)            M-Sport WRT                                         66 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Racing WRC                               58 pont
3. Ott Tanak (EST)                      M-Sport WRT                                         48 pont
4. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                                30 pont
5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                28 pont
6. Kris Meeke (GBR)                   Citroen WRT                                          27 pont
7. Craig Breen (IRL)                    Citroen WRT                                          20 pont
8. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                         20 pont
9. Hayden Paddon (NZL)             Hyundai Motorsport                                17 pont
10. Stephane Lefebvre (FRA)      Citroen WRT                                          10 pont 

Gyártók 

1. M-Sport WRT                          103 pont
2. Toyota Racing WRC                  67 pont
3. Hyundai Motorsport                   65 pont
4. Citroen WRT                             55 pont   
(Forrás: Amber PR)