Autós hírek: Rali Világbajnokság, Mexikó Rali: Latvala, Ogier vagy más?


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Négy hét telt el a télies Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali következik a sorban. Bár nagy élmény volt a pilótáknak az első két havas futam, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel. A szezon eleje nem hozott nagy változást. Az ex-volkswagenes csapattársak, Ogier és Latvala, hozták az első helyeket Monacóban és Svédországban. Az M-Sport és a Toyota így villámrajttal kezdték meg a 2017-es szezont.
2013-2015 között háromszor is Sebastien Ogier hozta el Mexikóból a győztes trófeát. Tavaly azonban Latvala sikertelensége Dél-Amerikában tört meg és végre már ő is felállhatott a dobogó legfelső fokára, nem is akárhol, hanem Ogier „törzshelyén”, Mexikóban.
A hétvégi lesz a szezon első murvás versenye, s ez nagy kihívást jelent az elsőként rajtolók számára. Tavaly ez okozta Sebastien Ogier vesztét, hiszen Latvala később rajtolt, s ezt az előnyt kihasználva tudott a finn előnyre szert tenni, ami végül a győzelméhez vezetett. Köztudott, hogy a murvás utakon minél több autó megy végig, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. Idén megeshet, hogy egyikük számára sem terem itt babér, hiszen mind Latvala, mind Ogier az élmezőnyből rajtol, bár már más autókkal, mint az előző években.
A havas Monte-Carlo Rali és Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. A hétvégi murvás futam igencsak megviseli majd az abroncsokat. A magas hőmérséklet pedig az autók motorját és hajtóműjét teszi próbára. Az utak felviszik az autókat 2737 m-es magasságba, ahol a motorok kevesebb levegőhöz jutnak, így 20%-kal kevesebb erőkifejtésre lesznek képesek. Ez pedig kevesebb hibázási lehetőséget jelent.
A pénteki nap gyorsaságijai (beleértve a két maratoni szakaszt is) különösen kimerítőnek ígérkeznek. Miközben a rali útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralis csapatoknak, amelyek mindössze egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során. A szezon első murvás raliján eldől ki az úr az újgenerációs WRC-k közül!
Miközben az M-Sport és a Toyota nagyon szép eredményekkel kezdte a szezont, a Hyundai, amelyről sokan azt gondolták, hogy azonnal átveszi a világbajnokságból távozó VW szerepét, a harmadik helyen áll a gyártók között. Belga pilótája, Thierry Neuville kétszer is közel állt a győzelemhez, de eldobta azt. Így most nagyon készül, hogy a hétvégén harmadszorra ne történjen meg vele ez a csúfság.
„Nagyon csalódott vagyok, sajnálom az egész csapatot amiatt, hogy egy olyan kis vezetői hiba miatt elvesztettük az első helyet. A világbajnokság szempontjából nagy következményei lesznek ennek. Pozitívan kell tekintenünk előre.” – szögezte le Neuville, akit még spanyol csapattársa, Dani Sordo is jócskán megelőz a világbajnokságban.
A rali
A rali csütörtök este veszi kezdetét egy új helyszínen, Mexikó City központi terén, a Zócalón. Itt forgatták a James Bond sorozat Spectre című részének nyitójelenetét, a helikopteres harcot.
A pénteki gyorsasági szakaszok Guanajuato mellett haladnak el, s persze nem maradhat ki maga a város sem egyedülálló földalatti szakaszával, amely volt ezüstbányákon vezet keresztül. A Mexikó Ralit még 2015-ben úgy alakították ki a szervezők, hogy nagyon kompakt legyen, s ugyanakkor a világbajnokság lehető leghosszabb gyorsasági szakaszai legyenek benne. Így négy gyorsasági szakasz hossza is vagy meghaladja vagy majdnem eléri a 40 km-t. A négy maratoni hosszúságú gyorsasági egyike az 54,90 km (!) hosszúságú szakasz az El Chocolate, vagyis ’A Csokoládé’ névre hallgat. Ezen kétszer is végigmegy a mezőny a pénteki nap során.
A rali központja és a szervizpark ezúttal is az ország ötödik legnagyobb városában, Leónban lesz berendezve, amely 400 km-re észak-nyugatra található Mexico Citytől. A 19 gyorsasági szakasz együttesen 370,46 km-t tesz ki, miközben a rali teljes hossza 897,68 km.
A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták
1. Jari-Matti Latvala (FIN)                     Toyota Racing WRC                                 48 pont
2. Sebastien Ogier (FRA)                       M-Sport WRT                                            44 pont
3. Ott Tanak (EST)                                   M-Sport WRT                                            33 pont
4. Dani Sordo (ESP)                                Hyundai Motorsport                               25 pont
5. Craig Breen (IRL)                                 Citroen WRT                                             20 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                               M-Sport WRT                                            18 pont
7. Stephane Lefebvre (FRA)                  Citroen WRT                                             10 pont
8. Thierry Neuville (BEL)                       Hyundai Motorsport                                 8 pont
9. Hayden Paddon (NZL)                       Hyundai Motorsport                                 7 pont
10. Andreas Mikkelsen (NOR)             Skoda Motorsport                                     6 pont
Gyártók
11. M-Sport WRT                                    73 pont
2. Toyota Racing WRC                           53 pont
3. Hyundai Motorsport                         40 pont
4. Citroen WRT                                        26 pont
(Forrás: Amber PR)

Négy hét telt el a télies Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali következik a sorban. Bár nagy élmény volt a pilótáknak az első két havas futam, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel. A szezon eleje nem hozott nagy változást. Az ex-volkswagenes csapattársak, Ogier és Latvala, hozták az első helyeket Monacóban és Svédországban. Az M-Sport és a Toyota így villámrajttal kezdték meg a 2017-es szezont. 

2013-2015 között háromszor is Sebastien Ogier hozta el Mexikóból a győztes trófeát. Tavaly azonban Latvala sikertelensége Dél-Amerikában tört meg és végre már ő is felállhatott a dobogó legfelső fokára, nem is akárhol, hanem Ogier „törzshelyén”, Mexikóban. A hétvégi lesz a szezon első murvás versenye, s ez nagy kihívást jelent az elsőként rajtolók számára. Tavaly ez okozta Sebastien Ogier vesztét, hiszen Latvala később rajtolt, s ezt az előnyt kihasználva tudott a finn előnyre szert tenni, ami végül a győzelméhez vezetett. Köztudott, hogy a murvás utakon minél több autó megy végig, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet.

Idén megeshet, hogy egyikük számára sem terem itt babér, hiszen mind Latvala, mind Ogier az élmezőnyből rajtol, bár már más autókkal, mint az előző években. A havas Monte-Carlo Rali és Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. A hétvégi murvás futam igencsak megviseli majd az abroncsokat. A magas hőmérséklet pedig az autók motorját és hajtóműjét teszi próbára. Az utak felviszik az autókat 2737 m-es magasságba, ahol a motorok kevesebb levegőhöz jutnak, így 20%-kal kevesebb erőkifejtésre lesznek képesek. Ez pedig kevesebb hibázási lehetőséget jelent. A pénteki nap gyorsaságijai (beleértve a két maratoni szakaszt is) különösen kimerítőnek ígérkeznek. Miközben a rali útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralis csapatoknak, amelyek mindössze egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során.

A szezon első murvás raliján eldől ki az úr az újgenerációs WRC-k közül! Miközben az M-Sport és a Toyota nagyon szép eredményekkel kezdte a szezont, a Hyundai, amelyről sokan azt gondolták, hogy azonnal átveszi a világbajnokságból távozó VW szerepét, a harmadik helyen áll a gyártók között. Belga pilótája, Thierry Neuville kétszer is közel állt a győzelemhez, de eldobta azt. Így most nagyon készül, hogy a hétvégén harmadszorra ne történjen meg vele ez a csúfság. „Nagyon csalódott vagyok, sajnálom az egész csapatot amiatt, hogy egy olyan kis vezetői hiba miatt elvesztettük az első helyet. A világbajnokság szempontjából nagy következményei lesznek ennek. Pozitívan kell tekintenünk előre.” – szögezte le Neuville, akit még spanyol csapattársa, Dani Sordo is jócskán megelőz a világbajnokságban. 

A rali A rali csütörtök este veszi kezdetét egy új helyszínen, Mexikó City központi terén, a Zócalón. Itt forgatták a James Bond sorozat Spectre című részének nyitójelenetét, a helikopteres harcot. A pénteki gyorsasági szakaszok Guanajuato mellett haladnak el, s persze nem maradhat ki maga a város sem egyedülálló földalatti szakaszával, amely volt ezüstbányákon vezet keresztül. A Mexikó Ralit még 2015-ben úgy alakították ki a szervezők, hogy nagyon kompakt legyen, s ugyanakkor a világbajnokság lehető leghosszabb gyorsasági szakaszai legyenek benne. Így négy gyorsasági szakasz hossza is vagy meghaladja vagy majdnem eléri a 40 km-t. A négy maratoni hosszúságú gyorsasági egyike az 54,90 km (!) hosszúságú szakasz az El Chocolate, vagyis ’A Csokoládé’ névre hallgat. Ezen kétszer is végigmegy a mezőny a pénteki nap során. A rali központja és a szervizpark ezúttal is az ország ötödik legnagyobb városában, Leónban lesz berendezve, amely 400 km-re észak-nyugatra található Mexico Citytől. A 19 gyorsasági szakasz együttesen 370,46 km-t tesz ki, miközben a rali teljes hossza 897,68 km. 

A világbajnokság állása a Svéd Rali után:

Pilóták 

1. Jari-Matti Latvala (FIN)                     Toyota Racing WRC                           48pont
2. Sebastien Ogier (FRA)                       M-Sport WRT                                            44 pont
3. Ott Tanak (EST)                                   M-Sport WRT                                         33 pont
4. Dani Sordo (ESP)                                Hyundai Motorsport                               25 pont
5. Craig Breen (IRL)                                 Citroen WRT                                             20 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                               M-Sport WRT                                            18 pont
7. Stephane Lefebvre (FRA)                  Citroen WRT                                             10 pont
8. Thierry Neuville (BEL)                       Hyundai Motorsport                                 8 pont
9. Hayden Paddon (NZL)                       Hyundai Motorsport                                 7 pont
10. Andreas Mikkelsen (NOR)             Skoda Motorsport                                     6 pont 

Gyártók

1. M-Sport WRT                                    73 pont
2. Toyota Racing WRC                           53 pont
3. Hyundai Motorsport                         40 pont
4. Citroen WRT                                        26 pont 

(Forrás: Amber PR)