Autós hírek: Monte-Carlo Rali: Ogier negyedik koronáját szerzi Monacóban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Sebastien Ogier 2017-es csapat- és autóváltása egyelőre nem hozott változást, hiszen bár már egy Ford volánja mögött, de a monacói győzelmet ismét behúzta. Ez volt a francia zsinórban negyedik győzelme a hercegségben. A Toyota is szépen mutatkozott be a nagyközönség előtt. Tapasztalt pilótája, Jari-Matti Latvala ért célba ugyanis a második helyen a Yaris volánja mögött. Ogier csapattársa, Ott Tanak bosszankodhat. Autója motormeghibásodása miatt az ezüst helyett a bronzérmes helyre tudta célba kormányozni autóját.

„Reménykedtem a győzelemben, de már az első ralin megszerezni azt, mindössze egy hónapos együttlét után oly kevés előkészület mellett, nagyszerű érzés. A körülmények nem könnyítették meg a dolgunkat a hétvégén, az első napon hóban rajtoltunk elsőként, és ezután még több és több hó következett.” – nyilatkozta Ogier.

Az M-Sport 2017-es szezonkezdete nagyszerűen alakult. A csapat utoljára 2012-ben tudott győzni, s Ogier átigazolása utáni első versenyén máris egy győzelemmel jutalmazta igazolását. Ogier tehetsége mellett a szerencse is segítette. A Hyundai-jal versenyző Thierry Neuville ugyanis sokkal gyorsabban kezdte meg a ralit, de a harmadik gyorsasági szakaszon hibázott, s emiatt Ogier ki tudta előzni.

Neuville később ismét gyors tempóra kapcsolt, de a harmadik nap utolsó gyorsaságiján ismét hibázott. Szélesen ment, jobb hátsó kerekével elkapta az útszegélyt, s eltört a Hyundai felfüggesztése a szakasz közepén. Több mint 30 másodpercet vesztett a belga pilóta, s a ralit végül csak a 15. helyen tudta befejezni. Ennek ellenére nem kell pontok nélkül elhagynia Monacót, hiszen a Power Stage győzelemmel és az azzal járó 5 ponttal (!) vigasztalódhat. Neuville mögött a következő sorrend alakult ki a Power Stage-en (az új szabályzat értelmében): Stephane Lefebvre (4 pont), Juho Hanninen (3 pont), Elfyn Evans (2 pont) és Dani Sordo (1 pont).

Sebastien Ogier-ét tovább segítette csapattársa, s legnagyobb riválisa, Ott Tanak balszerencséje. Az észt pilótát autója műszaki meghibásodása sújtotta. A 14. gyorsasági szakaszt végig küzdötte, majd javították autóját, s mivel így elkésett a következő szakasz rajtjáról, 50 másodperces büntetést kapott, s további 90 másodpercet vesztett az utolsó előtti szakaszon. Bár Tanak ezzel elvesztette a második helyezést, és a Ford a kettős győzelmet, azért még a harmadik helyet megcsípte. A Toyotával versenyző Jari-Matti Latvala mindjárt az első ralin dobogós helyezést ért el egy problémamentes hétvége és versenyképes teljesítményt követően.

A Hyundai pilótája, Dani Sordo éppen lemaradt a dobogóról. Negyedik lett, miután megnyerte a küzdelmet Craig Breennel szemben. Az ír és a spanyol folyamatosan helyeket cserélt verseny közben, de az utolsó napon a Hyundai pilótája végül felül tudott kerekedni a Citroennel hajtó autóversenyzőn.

Az M-Sport harmadik pilótája, Elfyn Evans hatodik lett, három szakaszgyőzelemmel. A fiatal brit pilótát a Skoda pilótái, Andreas Mikkelsen és Jan Kopecky, követik a hetedik és nyolcadik helyen. A WRC pilóták közül Stephane Lefebvre kilencedik lett, miután újra rajtolt az első nap az autójában felmerülő technikai meghibásodások miatt. Az első tizet Bryan Bouffier zárja egy privát Forddal.

A 17 után visszatérő Toyota bemutatkozása felemásra sikeredett. Miközben Latvala dobogón végzett, az ifjú Juho Hanninen a második nap során karambolozott, s csak 15. lett. Kris Meeke a Citroen 3 WRC-vel szintén dobogóra esélyes teljesítményt tett le, de két karambol és egy mechanikai probléma az autójában háromszoros kiállásra kényszerítette.

A szezon és a rali nem indult jól. Hayden Paddon ugyanis az első szakaszon balesetet szenvedett a Hyundai-al. Az autó a tetején állt meg, s bár sem a pilóta, sem a navigátora nem sérült meg, egy néző sajnos később a kórházban belehalt a baleset okozta sérüléseibe. Paddont és autóját azonnal visszaléptették a versenyből, a szervezők pedig törölték az első szakaszt.

A WRC2 kategóriában Andreas Mikkelsen a győztes a Skodával. A WRC2-es dobogón Jan Kopecky és Bryan Bouffier követik a volt VW-s pilótát.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2017. február 9-12. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak. 2015-2016-ban borult a papírforma. Sebastien Ogier olyan jó formában kezdte az évet, hogy Monte-Carlo után Svédországban is győzedelmeskedett. Zsinórban harmadszor is nyerhet a francia? Kiderül februárban…


2017-es Monte-Carlo Rali eredménye


1. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              4:00:03,6

2. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            4:02:18,6

3. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta WRC              4:03:01,4

4. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                      4:03:39,4

5. Craig Breen (IRL)                    Citroën DS3                      4:03:51,4

6. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              4:06:48,6

7. Andreas Mikkelsen (NOR)       Skoda Fabia                     4:09:36,3

8. Jan Kopecky (CZE)                 Skoda Fabia                     4:13:01,7

9. Stephane Lefebvre (FRA)        Citroën C3 WRC               4:14:47,4

10. Bryan Bouffier (FRA)             Ford Fiesta                       4:16:13,0


(Forrás: Amber PR)