Autós hírek: Brazil F1-es Nagydíj, Sao Paulo: Hamilton úszott legjobban az árral


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Lewis Hamilton nagyszerűen versenyzett a borzalmas időjárási körülmények között rendezett Brazil Nagydíjon és győzelmével megakadályozta, hogy legnagyobb riválisa, Nico Rosberg megszerezze a világbajnoki címet. Rosberg csak második lett, s a szezonzáró Abu-Dzabi lesz az utolsó bokszmenet a koronáért. A bronzérmes helyet a brillírozó Max Verstappen szerezte meg.
„Örülök, hogy mindenkit megelőztem. Örülök, hogy ugyanolyan autóval megvertem Nicót. Miközben Nico a legjobb formáját nyújtja, semmit nem tud velem kezdeni. Boldog vagyok, hogy csapatként ismét történelmet írtunk és érzem, hogy a szerelők által összerakott autó milyen jól egyben van, hiszen fantasztikus munkát végeztek. Nico mindent belead, minden versenyen célba ér, és nincsenek gondjai. Hátrányos helyzetben vagyok az utolsó verseny előtt….De nem adom fel, mert sose lehet tudni, hogy mi történik.” – szögezte le Hamilton.
Míg a mezőny küszködött az esővel és annak következményeivel, így a balesetekkel, a biztonsági autós fázisokkal és a leállásokkal, addig Lewis Hamilton nagyon lazán vett mindent és elmondása szerint egy nagyon könnyű futamon tudott célba érni az első helyen. Nico Rosberg nehezen viseli a rá nehezedő nyomást, így, ha meg szeretné szerezni Forma-1-es pályafutása első egyéni világbajnoki címét, akkor össze kell szednie magát az utolsó futamra.
Esőt jósoltak az időjósok a hétvégre és ezúttal be is jöttek a jóslatok. Azt azonban senki nem gondolta volna, hogy ekkora eső szakad az Interlagos pályára. Már a versenyt is a biztonsági autó mögött kezdte meg a mezőny a nagyon vizes pályára való tekintettel. A versenyt többször is meg kellett állítani. Hol a balesetek, hol a heves esőzések miatt. Esős és közepes gumik kerültek az autókra, de utóbbi túl merész vállalásnak tűnt, így azzal gyakorlatilag hátrányban volt, aki azt választotta.
Hamilton az élen nem küzdött más autók felvert vizével, s az autója is elég stabil maradt a pályán, így ő élvezte a versenyt. Nico Rosberg ezzel szemben Max Verstappennel küzdött többször is, s alulmaradva többször is a harmadik helyen kötött ki. Nyilván világbajnoki aspiránsként nagyobb baj lett volna kiesni, mint a második helyen célbaérni, így az óvatosságot választotta a csata helyett. Abu-Dzabiban már elég lesz a harmadik helyen célba érnie ahhoz, hogy ő legyen a világbajnok.
Rosberg véglegesen akkor szabadult meg Verstappentől, amikor a Red Bull stratégiai hibát vétett és a fiatal holland autójára közepes gumikat raktak, amivel visszaesett a mezőnyben. A tehetséges pilóta azonban később ismét esős gumikon visszavágott és sorra előzve riválisait, felverekedte magát a dobogóra. Mindenki álla leesett Verstappen mutatványán, utólag Ayrton Senna tehetségéhez mérték az övét. Nem véletlenül őt választották meg a „Nap pilótájává – Driver of the day” a rajongók.
Többen áldozatul estek a vizes-csúszós pályának. Elsőként mindjárt az a Romain Grosjean, aki az időmérő edzésen szerzett hetedik helyét a versenyen már nem tudta kamatoztatni. A rajtrács felé autózva törte össze autóját. Sebastian Vettel volt az első, aki már a versenyen elvesztette uralmát autója felett és visszaesett a mezőnyben. Marcus Ericsson karambolját követően biztonsági autós fázis következett. Alig indították útjára a versenyt, amikor ismét megállították Kimi Raikkönen vízen való felúszásos balesetét követően. Raikkönen szerencsére nem sérült meg ebben a csúnya balesetben, de azonnal piros zászlót kapott a futam.
Az eső meg csak esett és esett. Bár újraindították a futamot, de nyolc lassú kört követően ismét megállították a rázendülő eső miatt. Ekkor már a nézők sem bírták szó nélkül, hangot adtak nemtetszésüknek, éppúgy, ahogy a versenyzők sem, akik szerint már rég mehetett volna a verseny, akár ilyen körülmények között is. A 28. körtől indult újra aztán a futam a biztonsági autó mögött. A 31. körtől kezdve pedig ismét elindult a verseny.
A Forma-1-es pályafutását idén befejező Felipe Massa utoljára versenyzett hazai közönsége előtt Forma-1-es autóban. Ez a búcsú azonban nem sikerült olyan szépre, mint kellett volna. A Williams brazil pilótája ugyanis a 48. körben karambolozott, s ismét kijött a biztonsági autó a pályára. Felipe Massa hatalmas könnyekkel az arcán a rajongóit üdvözölve sétált vissza a bokszba, hogy ott, miközben még a pályán verseny zajlott, nagy öleléssekkel búcsúztassák jelenlegi és volt csapata tagjai és ismerősei.
Eközben a két Red Bull pilóta visszament a bokszba vizes gumikért, s visszaestek a mezőnyben. Az 56. körben indult újra a verseny, s ekkor már szinte biztos volt, hogy Lewis Hamilton senkitől sem zavartatva az élen fog célbaérni. Az élen álló két Mercedes pilóta sorsa megpecsételődött, így a reflektorfény a szupertehetséges Max Verstappenre vetődött. Körönként majd egy autót előzve került egyre előrébb és bukkant fel végül a harmadik helyen. Hatalmas munka és zseniális versenyzési technika kettőse jellemezte Verstappent, aki ezzel a tehetségében eddig kétkedőket is meggyőzte arról, hogy ő lehet a Forma-1- következő nagy neve.
Sergio Perez, aki még a harmadik helyen is autózott a verseny során, végül a negyedik lett. Így bebiztosította a mexikói pilóta a Force India negyedik helyét a konstruktőrök között (a Williams előtt). Sebastian Vettel lett az ötödik. A németet Carlos Sainz követi a hatodikon, ami szintén nagy dolog, hiszen a spanyol az 5. helyről rajtolt. Nico Hülkenberg is szépen vette az esős pálya kihívásait. A német pilóta még Perez előtt is körözött a verseny elején, de végül a hetedik helyen kötött ki. Daniel Ricciardo nem tudott csapattársához hasonló teljesítményt nyújtani, az ausztrál pilóta a nyolcadik helyre hozta célba autóját.
A másik helyi pilóta, Felipe Nasr még ötödikként is körözött, de aztán a kilencedik helyre esett vissza, viszont megszerezte a Sauber első idei pontjait, ami nagyon fontos fegyvertény a svájci csapatnak, s komoly pénzeket hoz a jövő szezonra. Az első tizet Fernando Alonso zárja a McLarennel.
Jolyon Palmer Danyiil Kvjattal ütközött és esett ki, miközben Esteban Gutierrez autójának meghibásodása miatt nem tudta folytatni a versenyzést. Fontos lett volna, hogy megmutassa, mit tud, még a szezon vége előtt, hiszen nincs még helye a jövő évre. Csalódottságát nem tudta leplezni, csúnyán beintett csapatfőnökének a televízió kamerái előtt.
A Forma-1-es cirkusz halad tovább, két hét múlva a szezonzáró futam következik a Yas Marina pályán. Az Abu-Dzabi Nagydíj 2016. november 27.- én ad otthont az utolsó, az egyéni világbajnoki címet eldöntő futamnak.
2016-os Brazil Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Lewis Hamilton             Mercedes                          3:01:01.335
2. Nico Rosberg                Mercedes                          + 11.455
3. Max Verstappen            Red Bull                            + 21.481
4. Sergio Perez                 Force India                        + 25.346
5. Sebastian Vettel            Ferrari                                         + 26.334
6. Carlos Sainz                 Toro Rosso                       + 29.160
7. Nico Hülkenberg           Force India                        + 29.827
8. Daniel Ricciardo            Red Bull                            + 30.486
9. Felipe Nasr                   Sauber                              + 42.620
10. Fernando Alonso         McLaren                            + 44.432
A világbajnokság eredménye a Brazil Nagydíj után
Pilóták:
1. Nico Rosberg                          367 pont
2. Lewis Hamilton                        355 pont
3. Daniel Ricciardo                      246 pont
4. Sebastian Vettel                      197 pont
5. Max Verstappen                      192 pont
6. Kimi Raikkönen                       178 pont
7. Sergio Perez                             97 pont
8. Valtteri Bottas                           85 pont
9. Nico Hülkenberg                        66 pont
10. Fernando Alonso                     53 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes                                722 pont
2. Red Bull                                  446 pont
3. Ferrari                                      375 pont
4. Force India                              163 pont
5. Williams                                   136 pont
6. McLaren                                    75 pont
7. Toro Rosso                                63 pont
8. Haas                                          29 pont
9. Renault                                        8 pont
10. Sauber                                      2 pont
11. Manor                                       1 pont
(Forrás: Amber PR)

Lewis Hamilton nagyszerűen versenyzett a borzalmas időjárási körülmények között rendezett Brazil Nagydíjon és győzelmével megakadályozta, hogy legnagyobb riválisa, Nico Rosberg megszerezze a világbajnoki címet. Rosberg csak második lett, s a szezonzáró Abu-Dzabi lesz az utolsó bokszmenet a koronáért. A bronzérmes helyet a brillírozó Max Verstappen szerezte meg. „Örülök, hogy mindenkit megelőztem. Örülök, hogy ugyanolyan autóval megvertem Nicót. Miközben Nico a legjobb formáját nyújtja, semmit nem tud velem kezdeni. Boldog vagyok, hogy csapatként ismét történelmet írtunk és érzem, hogy a szerelők által összerakott autó milyen jól egyben van, hiszen fantasztikus munkát végeztek. Nico mindent belead, minden versenyen célba ér, és nincsenek gondjai. Hátrányos helyzetben vagyok az utolsó verseny előtt….De nem adom fel, mert sose lehet tudni, hogy mi történik.” – szögezte le Hamilton. 

Míg a mezőny küszködött az esővel és annak következményeivel, így a balesetekkel, a biztonsági autós fázisokkal és a leállásokkal, addig Lewis Hamilton nagyon lazán vett mindent és elmondása szerint egy nagyon könnyű futamon tudott célba érni az első helyen. Nico Rosberg nehezen viseli a rá nehezedő nyomást, így, ha meg szeretné szerezni Forma-1-es pályafutása első egyéni világbajnoki címét, akkor össze kell szednie magát az utolsó futamra.  

Esőt jósoltak az időjósok a hétvégre és ezúttal be is jöttek a jóslatok. Azt azonban senki nem gondolta volna, hogy ekkora eső szakad az Interlagos pályára. Már a versenyt is a biztonsági autó mögött kezdte meg a mezőny a nagyon vizes pályára való tekintettel. A versenyt többször is meg kellett állítani. Hol a balesetek, hol a heves esőzések miatt. Esős és közepes gumik kerültek az autókra, de utóbbi túl merész vállalásnak tűnt, így azzal gyakorlatilag hátrányban volt, aki azt választotta.  Hamilton az élen nem küzdött más autók felvert vizével, s az autója is elég stabil maradt a pályán, így ő élvezte a versenyt.

Nico Rosberg ezzel szemben Max Verstappennel küzdött többször is, s alulmaradva többször is a harmadik helyen kötött ki. Nyilván világbajnoki aspiránsként nagyobb baj lett volna kiesni, mint a második helyen célbaérni, így az óvatosságot választotta a csata helyett. Abu-Dzabiban már elég lesz a harmadik helyen célba érnie ahhoz, hogy ő legyen a világbajnok. Rosberg véglegesen akkor szabadult meg Verstappentől, amikor a Red Bull stratégiai hibát vétett és a fiatal holland autójára közepes gumikat raktak, amivel visszaesett a mezőnyben. A tehetséges pilóta azonban később ismét esős gumikon visszavágott és sorra előzve riválisait, felverekedte magát a dobogóra. Mindenki álla leesett Verstappen mutatványán, utólag Ayrton Senna tehetségéhez mérték az övét. Nem véletlenül őt választották meg a „Nap pilótájává – Driver of the day” a rajongók. 

Többen áldozatul estek a vizes-csúszós pályának. Elsőként mindjárt az a Romain Grosjean, aki az időmérő edzésen szerzett hetedik helyét a versenyen már nem tudta kamatoztatni. A rajtrács felé autózva törte össze autóját. Sebastian Vettel volt az első, aki már a versenyen elvesztette uralmát autója felett és visszaesett a mezőnyben. Marcus Ericsson karambolját követően biztonsági autós fázis következett. Alig indították útjára a versenyt, amikor ismét megállították Kimi Raikkönen vízen való felúszásos balesetét követően. Raikkönen szerencsére nem sérült meg ebben a csúnya balesetben, de azonnal piros zászlót kapott a futam. Az eső meg csak esett és esett. Bár újraindították a futamot, de nyolc lassú kört követően ismét megállították a rázendülő eső miatt. Ekkor már a nézők sem bírták szó nélkül, hangot adtak nemtetszésüknek, éppúgy, ahogy a versenyzők sem, akik szerint már rég mehetett volna a verseny, akár ilyen körülmények között is. A 28. körtől indult újra aztán a futam a biztonsági autó mögött.

A 31. körtől kezdve pedig ismét elindult a verseny.  A Forma-1-es pályafutását idén befejező Felipe Massa utoljára versenyzett hazai közönsége előtt Forma-1-es autóban. Ez a búcsú azonban nem sikerült olyan szépre, mint kellett volna. A Williams brazil pilótája ugyanis a 48. körben karambolozott, s ismét kijött a biztonsági autó a pályára. Felipe Massa hatalmas könnyekkel az arcán a rajongóit üdvözölve sétált vissza a bokszba, hogy ott, miközben még a pályán verseny zajlott, nagy öleléssekkel búcsúztassák jelenlegi és volt csapata tagjai és ismerősei.  

Eközben a két Red Bull pilóta visszament a bokszba vizes gumikért, s visszaestek a mezőnyben. Az 56. körben indult újra a verseny, s ekkor már szinte biztos volt, hogy Lewis Hamilton senkitől sem zavartatva az élen fog célbaérni. Az élen álló két Mercedes pilóta sorsa megpecsételődött, így a reflektorfény a szupertehetséges Max Verstappenre vetődött. Körönként majd egy autót előzve került egyre előrébb és bukkant fel végül a harmadik helyen. Hatalmas munka és zseniális versenyzési technika kettőse jellemezte Verstappent, aki ezzel a tehetségében eddig kétkedőket is meggyőzte arról, hogy ő lehet a Forma-1- következő nagy neve. Sergio Perez, aki még a harmadik helyen is autózott a verseny során, végül a negyedik lett. Így bebiztosította a mexikói pilóta a Force India negyedik helyét a konstruktőrök között (a Williams előtt). Sebastian Vettel lett az ötödik.

A németet Carlos Sainz követi a hatodikon, ami szintén nagy dolog, hiszen a spanyol az 5. helyről rajtolt. Nico Hülkenberg is szépen vette az esős pálya kihívásait. A német pilóta még Perez előtt is körözött a verseny elején, de végül a hetedik helyen kötött ki. Daniel Ricciardo nem tudott csapattársához hasonló teljesítményt nyújtani, az ausztrál pilóta a nyolcadik helyre hozta célba autóját.  A másik helyi pilóta, Felipe Nasr még ötödikként is körözött, de aztán a kilencedik helyre esett vissza, viszont megszerezte a Sauber első idei pontjait, ami nagyon fontos fegyvertény a svájci csapatnak, s komoly pénzeket hoz a jövő szezonra. Az első tizet Fernando Alonso zárja a McLarennel. Jolyon Palmer Danyiil Kvjattal ütközött és esett ki, miközben Esteban Gutierrez autójának meghibásodása miatt nem tudta folytatni a versenyzést. Fontos lett volna, hogy megmutassa, mit tud, még a szezon vége előtt, hiszen nincs még helye a jövő évre. Csalódottságát nem tudta leplezni, csúnyán beintett csapatfőnökének a televízió kamerái előtt.  

A Forma-1-es cirkusz halad tovább, két hét múlva a szezonzáró futam következik a Yas Marina pályán. Az Abu-Dzabi Nagydíj 2016. november 27.- én ad otthont az utolsó, az egyéni világbajnoki címet eldöntő futamnak. 

2016-os Brazil Forma-1-es Nagydíj eredménye 
1. Lewis Hamilton             Mercedes                          3:01:01.335
2. Nico Rosberg                Mercedes                          + 11.455
3. Max Verstappen            Red Bull                            + 21.481
4. Sergio Perez                 Force India                        + 25.346
5. Sebastian Vettel            Ferrari                              + 26.334
6. Carlos Sainz                 Toro Rosso                       + 29.160
7. Nico Hülkenberg           Force India                        + 29.827
8. Daniel Ricciardo            Red Bull                            + 30.486
9. Felipe Nasr                   Sauber                              + 42.620
10. Fernando Alonso         McLaren                            + 44.432

A világbajnokság eredménye a Brazil Nagydíj után

Pilóták: 

1. Nico Rosberg                          367 pont
2. Lewis Hamilton                        355 pont
3. Daniel Ricciardo                      246 pont
4. Sebastian Vettel                      197 pont
5. Max Verstappen                      192 pont
6. Kimi Raikkönen                       178 pont
7. Sergio Perez                             97 pont
8. Valtteri Bottas                           85 pont
9. Nico Hülkenberg                        66 pont
10. Fernando Alonso                     53 pont 

Konstruktőrök: 

1. Mercedes                                722 pont
2. Red Bull                                  446 pont
3. Ferrari                                      375 pont
4. Force India                              163 pont
5. Williams                                   136 pont
6. McLaren                                    75 pont
7. Toro Rosso                                63 pont
8. Haas                                          29 pont
9. Renault                                        8 pont
10. Sauber                                      2 pont
11. Manor                                       1 pont 

(Forrás: Amber PR)