Autós hírek: F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Brazíliában világbajnokot avathatunk


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Forma-1-es versenynaptárba 22 év után visszatérő, s a fiatalabb nemzedék számára újnak számító Mexikói Nagydíj után egy megszokott helyszínre, Brazíliába érkezik a Forma-1-es cirkusz. Egy rendkívül hosszú versenyszezon utolsó előtti fordulójánál tartunk, s miután az egyéni világbajnoki cím sorsa nem dőlt el, nagy csata várható a világbajnoki asprisánsok között. Örömmel látogatnak el ide a csapatok, ez egy mindenki által nagyon is kedvelt pálya és nagyszerű verseny várható az európainál kedvezőbb időjárási körülmények között.
A 2016-os szezon vége a tavalyi inverze. Akkor Lewis Hamilton tartott a világbajnoki címe felé, s Nico Rosberg nyerte a szezonzáró futamokat. Ezúttal Hamilton lendült formába a szezon végére és nyert az USA-ban és Mexikóban. Annyi a különbség, hogy most vérre megy a játék. Mindkét pilóta esélyes a világbajnoki címre, így nagyon fontos a két utolsó futam végkimenetele.
A hétvégi futam tétje a legnagyobb. Hamiltonnak ugyanis Brazíliában nyernie kell, ha ringben akar maradni a világbajnoki címért folyó küzdelemben. Nem lesz könnyű dolga, hiszen 2014-ben és 2015-ben is Nico Rosberg nyert Sao Paulóban, így érthető módon azon lesz, hogy meglegyen a triplázása a dél-amerikai pályán. Arról nem is beszélve, hogy ha Rosberg nyer, övé a világbajnoki cím, függetlenül Hamilton helyezésétől. Hamilton ezzel szemben még sosem nyert az Interlagoson, mi több nagyobb eredményeket sem ért el. Így érthető módon nagy nyomás lesz rajta, de elmondása szerinte mégsem foglalkozik ezzel.
„Nem koncentrálok a világbajnokságra most. Csak arra figyelek, hogy megnyerjem ezt a versenyt és a legtöbbet hozzam ki magamból. Ha a legjobb formámat nyújtom, általában nyerek. Ennyit kell tehát csak tennem. Még sosem nyertem Brazíliában, így ugyanúgy fogok ott rajthoz állni, mint ezen a hétvégén is tettem.” - szögezte le Hamilton Mexikó után. „Nem tudom az okát (a brazíliai nyeretlenségnek). A McLarennél talán egyszer lett volna alkalmam győzni, de akkor azt hiszem Hülkenberg miatt nem sikerült.” – tette hozzá.
2015-ben Rosberg és Hamilton mögött a helyi hős Felipe Massa kizárása után (Autójának jobb hátsó kereke a megengedettnél magasabb hőmérsékletű és nyomású volt.) Sebastian Vettel állhatott fel a dobogó harmadik fokára. Akkor szerencsére rossz idő nem hátráltatta a Forma-1-es résztvevőket, különösebb bonyodalom és sajnos izgalom nélkül telt el a verseny. A hétvége szombatja nagyobb szórakozást hozott a nézők számára, mint a verseny. Igaz, ehhez Alonso pálya széli napozása és a dobogón való fotózkodása is kellett Button társaságában.
Az időjárás sokszor döntő szerepet játszik a Brazil Nagydíjak történetében. 2012-ben például a hol esős, hol száraz időjárás alaposan megkeverte a kártyákat. Így még olyan is megtörténhetett, hogy a versenyt sokáig Nico Hülkenberg vezette. Az azóta eltelt három évben száraz időjárás fogadta a mezőnyt. 2014-ben a megjósolt esőzéssel ellentétben a magaslati levegő mellett forró hőmérséklet nehezítette a csapatok dolgát. Most is záporokat, zivatarokat jósolnak a versenyhétvégére, de hogy tényleg esni fog-e nem tudhatjuk előre.
Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak és autóiknak nem lesz könnyű dolga. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve, ráadásul az Interlagos egyike azon pályáknak, ahol az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért a verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.
A verseny és a pálya
A brazil betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is huplis maradt.
Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.
Az 71-körös Brazil Nagydíj november 13.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 17 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,473 másodperccel még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből.
(Forrás: Amber PR)

A Forma-1-es versenynaptárba 22 év után visszatérő, s a fiatalabb nemzedék számára újnak számító Mexikói Nagydíj után egy megszokott helyszínre, Brazíliába érkezik a Forma-1-es cirkusz. Egy rendkívül hosszú versenyszezon utolsó előtti fordulójánál tartunk, s miután az egyéni világbajnoki cím sorsa nem dőlt el, nagy csata várható a világbajnoki asprisánsok között. Örömmel látogatnak el ide a csapatok, ez egy mindenki által nagyon is kedvelt pálya és nagyszerű verseny várható az európainál kedvezőbb időjárási körülmények között. A 2016-os szezon vége a tavalyi inverze. Akkor Lewis Hamilton tartott a világbajnoki címe felé, s Nico Rosberg nyerte a szezonzáró futamokat.

Ezúttal Hamilton lendült formába a szezon végére és nyert az USA-ban és Mexikóban. Annyi a különbség, hogy most vérre megy a játék. Mindkét pilóta esélyes a világbajnoki címre, így nagyon fontos a két utolsó futam végkimenetele.  A hétvégi futam tétje a legnagyobb. Hamiltonnak ugyanis Brazíliában nyernie kell, ha ringben akar maradni a világbajnoki címért folyó küzdelemben. Nem lesz könnyű dolga, hiszen 2014-ben és 2015-ben is Nico Rosberg nyert Sao Paulóban, így érthető módon azon lesz, hogy meglegyen a triplázása a dél-amerikai pályán. Arról nem is beszélve, hogy ha Rosberg nyer, övé a világbajnoki cím, függetlenül Hamilton helyezésétől.

Hamilton ezzel szemben még sosem nyert az Interlagoson, mi több nagyobb eredményeket sem ért el. Így érthető módon nagy nyomás lesz rajta, de elmondása szerinte mégsem foglalkozik ezzel. „Nem koncentrálok a világbajnokságra most. Csak arra figyelek, hogy megnyerjem ezt a versenyt és a legtöbbet hozzam ki magamból. Ha a legjobb formámat nyújtom, általában nyerek. Ennyit kell tehát csak tennem. Még sosem nyertem Brazíliában, így ugyanúgy fogok ott rajthoz állni, mint ezen a hétvégén is tettem.” - szögezte le Hamilton Mexikó után. „Nem tudom az okát (a brazíliai nyeretlenségnek). A McLarennél talán egyszer lett volna alkalmam győzni, de akkor azt hiszem Hülkenberg miatt nem sikerült.” – tette hozzá.  2015-ben Rosberg és Hamilton mögött a helyi hős Felipe Massa kizárása után (Autójának jobb hátsó kereke a megengedettnél magasabb hőmérsékletű és nyomású volt.) Sebastian Vettel állhatott fel a dobogó harmadik fokára. Akkor szerencsére rossz idő nem hátráltatta a Forma-1-es résztvevőket, különösebb bonyodalom és sajnos izgalom nélkül telt el a verseny. A hétvége szombatja nagyobb szórakozást hozott a nézők számára, mint a verseny. Igaz, ehhez Alonso pálya széli napozása és a dobogón való fotózkodása is kellett Button társaságában. 

Az időjárás sokszor döntő szerepet játszik a Brazil Nagydíjak történetében. 2012-ben például a hol esős, hol száraz időjárás alaposan megkeverte a kártyákat. Így még olyan is megtörténhetett, hogy a versenyt sokáig Nico Hülkenberg vezette. Az azóta eltelt három évben száraz időjárás fogadta a mezőnyt. 2014-ben a megjósolt esőzéssel ellentétben a magaslati levegő mellett forró hőmérséklet nehezítette a csapatok dolgát. Most is záporokat, zivatarokat jósolnak a versenyhétvégére, de hogy tényleg esni fog-e nem tudhatjuk előre. B

ár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak és autóiknak nem lesz könnyű dolga. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve, ráadásul az Interlagos egyike azon pályáknak, ahol az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért a verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.  

A verseny és a pálya 

A brazil betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is huplis maradt.  Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás. Az 71-körös Brazil Nagydíj november 13.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 17 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,473 másodperccel még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből. 

(Forrás: Amber PR)