Autós hírek: F1-es Mexikói Nagydíj, Mexikóváros: vajon ezúttal ki nyeri a csatát?


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Forma-1-es csapatok nem pihenhetnek az austini nagydíj hétvégéjét követően. Azonnal utaznak tovább, bár nem messzire. A mezőny ugyanis marad az amerikai kontinensen, hiszen a nem túl távoli Mexikóvárosba utazik egy új Forma-1-es versenyhelyszínre. Tavaly debütált az átépített mexikói pálya, amelyen azelőtt 1992-ben rendeztek utoljára Forma-1-es Nagydíjat. Az új versenyhelyszín egyedi, 2200 m-es tengerszint feletti magaságával komoly kihívások elé helyezi a mérnököket.
Nagyon nagy sikernek örvendett a mexikóvárosi pálya, annak ellenére, hogy a debütáló futam nem hozott mozgalmas versenyt. A problémamentes lebonyolításnak persze a szervezők örülhettek, s az újdonság varázsának hatása alatt a rajongók sem maradtak élmények nélkül. Sokak véleménye az volt, hogy nagyon jó, hogy Mexikóváros ismét felkerült a Forma-1-es térképre.
Bár a 2015-ös év nem Nico Rosberg éve volt, azért egy-két győzelmet sikerült elcsennie világbajnok csapattársa orra elől. Ez így volt Mexikóban is. Az első győzelmet a Mercedes német pilótájának sikerült behúznia. A Forma-1-es versenynaptárba 23 év után visszatérő futam dobogójának tetejére ő állhatott, s Hamiltonnak csak a második hely jutott. A két Ferrari kiesett, a bronzérmes helyezés Valtteri Bottasé lett. Mindhárman két bokszbeállásos stratégiára váltva állhattak dobogóra.
A szokatlanul magasan elhelyezkedő magaslati pályán nehéz megjósolni az időjárást. Idén esőmentes, tiszta időt jósolnak a hétvégére, de vasárnap eshet némi eső. A pálya különleges helyzete miatt nem lehet 100 %-ban tudni, hogy milyen idő várható. Tavaly esős időt jósoltak, de a várt viharos-esős időjárás végül elkerülte Mexikóvárost, és az Autodromo Hermanos Rodriguez pályát, így akadálytalanul lezajlott a versenyhétvége.
Lewis Hamilton számára kedvezően alakult az észak-amerikai versenyhétvége és emiatt nagyon pozitívan áll hozzá a hátralévő versenyekhez. Elmondása szerint – amit azért Toto Wolff csapatfőnök cáfolt – a COTA pályán letekert motorral hajtott, miközben Nico Rosberg motorja érintetlen volt. Nagy magabiztosságot ad a britnek, hogy még ilyen körülmények között is nyerni tudott legnagyobb riválisával szemben. „Úgy fejezem be a szezont, hogy így fogok vezetni, így fogom érezni magam és akkor a téli tesztek elé egy nagy mosollyal nézek.” – szögezte le Hamilton. Nico Rosberg közben ismét bosszúsan hagyta el az austini pályát, s rögtön a mexikói futamra kezdett koncentrálni.
Mexikó az a helyszín, amely már nagyon régen hiányzott a versenynaptárból. Az amerikai kontinensen amúgy sem túl sok Forma-1-es versenyt rendeznek, és az utóbbi időben megsokasodott mexikói Forma-1-es résztvevő (pilóta, szponzor...) által Mexikó kihagyhatatlan helyszín lett a Forma-1-es versenynaptárban. A jelenlegi mezőnyben két mexikói pilóta található, s míg Sergio Perez október elején szerződést hosszabbított a Force Indiával, addig Esteban Gutierrez sorsa bizonytalan a Haas-nál. A jelenleg a GP3 versenysorozatot vezető Charles Leclerc neve merült fel Gutierrez cseréjeként az amerikai csapatnál. Gutierrez csapattársa, a folyton panaszkodó Romain Grosjean biztosan marad a csapatnál.
A Pirelli a közepes, lágy és a szuperlágy abroncsait viszi el Mexikóba. Az előre nem látható időjárás miatt akár esőgumik használata is elképzelhető. A motorok nagy kihívásnak néznek elébe a magaslati levegő miatt. A levegő oxigéntartalma 78%-os lesz, emiatt a turbónak többet kell dolgoznia ahhoz, hogy ellensúlyozza az oxigénhiányt.
Japánban a Mercedes megvédte konstruktőri világbajnoki címét, de az egyéni világbajnoki cím sorsa még nem dőlt el. Tavaly mindhárom szezonzáró futamot (Mexikó, Brazília és Abu Dzabi) Nico Rosberg nyerte. Ha ezek a pályák idén is ennyire fekszenek a németnek és nem jön közben semmilyen technikai malőr, várható, hogy megnyeri első világbajnoki címét. Már amennyiben Hamilton az amerikai győzelem hatására nem kap szárnyakra.
A verseny és a pálya
Mexikóvárosban rendeztek korábban is futamot, de teljesen át kellett építeni ezt a pályát, hogy a jelenlegi biztonsági előírásoknak megfeleljen. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályáji közé tartozik.
A 71-körös Mexikói Nagydíj október 30.-án helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 20 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot Nico Rosberg tartja 2015-ből, ideje 1 perc 20,521 másodperc.
2015-ben Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A német pilóta győztes ideje: 1:42:35.038 volt. A második helyen csapattársa, Lewis Hamilton ért célba. A bronzérmes helyezés Valtteri Bottasé (Williams) lett.
(Forrás: Amber PR)

A Forma-1-es csapatok nem pihenhetnek az austini nagydíj hétvégéjét követően. Azonnal utaznak tovább, bár nem messzire. A mezőny ugyanis marad az amerikai kontinensen, hiszen a nem túl távoli Mexikóvárosba utazik egy új Forma-1-es versenyhelyszínre. Tavaly debütált az átépített mexikói pálya, amelyen azelőtt 1992-ben rendeztek utoljára Forma-1-es Nagydíjat. Az új versenyhelyszín egyedi, 2200 m-es tengerszint feletti magaságával komoly kihívások elé helyezi a mérnököket.  Nagyon nagy sikernek örvendett a mexikóvárosi pálya, annak ellenére, hogy a debütáló futam nem hozott mozgalmas versenyt. A problémamentes lebonyolításnak persze a szervezők örülhettek, s az újdonság varázsának hatása alatt a rajongók sem maradtak élmények nélkül. Sokak véleménye az volt, hogy nagyon jó, hogy Mexikóváros ismét felkerült a Forma-1-es térképre. Bár a 2015-ös év nem Nico Rosberg éve volt, azért egy-két győzelmet sikerült elcsennie világbajnok csapattársa orra elől. Ez így volt Mexikóban is. Az első győzelmet a Mercedes német pilótájának sikerült behúznia. A Forma-1-es versenynaptárba 23 év után visszatérő futam dobogójának tetejére ő állhatott, s Hamiltonnak csak a második hely jutott. A két Ferrari kiesett, a bronzérmes helyezés Valtteri Bottasé lett. Mindhárman két bokszbeállásos stratégiára váltva állhattak dobogóra. A szokatlanul magasan elhelyezkedő magaslati pályán nehéz megjósolni az időjárást. Idén esőmentes, tiszta időt jósolnak a hétvégére, de vasárnap eshet némi eső. A pálya különleges helyzete miatt nem lehet 100 %-ban tudni, hogy milyen idő várható. Tavaly esős időt jósoltak, de a várt viharos-esős időjárás végül elkerülte Mexikóvárost, és az Autodromo Hermanos Rodriguez pályát, így akadálytalanul lezajlott a versenyhétvége. Lewis Hamilton számára kedvezően alakult az észak-amerikai versenyhétvége és emiatt nagyon pozitívan áll hozzá a hátralévő versenyekhez. Elmondása szerint – amit azért Toto Wolff csapatfőnök cáfolt – a COTA pályán letekert motorral hajtott, miközben Nico Rosberg motorja érintetlen volt. Nagy magabiztosságot ad a britnek, hogy még ilyen körülmények között is nyerni tudott legnagyobb riválisával szemben. „Úgy fejezem be a szezont, hogy így fogok vezetni, így fogom érezni magam és akkor a téli tesztek elé egy nagy mosollyal nézek.” – szögezte le Hamilton. Nico Rosberg közben ismét bosszúsan hagyta el az austini pályát, s rögtön a mexikói futamra kezdett koncentrálni. 

Mexikó az a helyszín, amely már nagyon régen hiányzott a versenynaptárból. Az amerikai kontinensen amúgy sem túl sok Forma-1-es versenyt rendeznek, és az utóbbi időben megsokasodott mexikói Forma-1-es résztvevő (pilóta, szponzor...) által Mexikó kihagyhatatlan helyszín lett a Forma-1-es versenynaptárban. A jelenlegi mezőnyben két mexikói pilóta található, s míg Sergio Perez október elején szerződést hosszabbított a Force Indiával, addig Esteban Gutierrez sorsa bizonytalan a Haas-nál. A jelenleg a GP3 versenysorozatot vezető Charles Leclerc neve merült fel Gutierrez cseréjeként az amerikai csapatnál. Gutierrez csapattársa, a folyton panaszkodó Romain Grosjean biztosan marad a csapatnál. 

A Pirelli a közepes, lágy és a szuperlágy abroncsait viszi el Mexikóba. Az előre nem látható időjárás miatt akár esőgumik használata is elképzelhető. A motorok nagy kihívásnak néznek elébe a magaslati levegő miatt. A levegő oxigéntartalma 78%-os lesz, emiatt a turbónak többet kell dolgoznia ahhoz, hogy ellensúlyozza az oxigénhiányt. Japánban a Mercedes megvédte konstruktőri világbajnoki címét, de az egyéni világbajnoki cím sorsa még nem dőlt el. Tavaly mindhárom szezonzáró futamot (Mexikó, Brazília és Abu Dzabi) Nico Rosberg nyerte. Ha ezek a pályák idén is ennyire fekszenek a németnek és nem jön közben semmilyen technikai malőr, várható, hogy megnyeri első világbajnoki címét. Már amennyiben Hamilton az amerikai győzelem hatására nem kap szárnyakra. 

A verseny és a pálya

Mexikóvárosban rendeztek korábban is futamot, de teljesen át kellett építeni ezt a pályát, hogy a jelenlegi biztonsági előírásoknak megfeleljen. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályáji közé tartozik. A 71-körös Mexikói Nagydíj október 30.-án helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 20 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot Nico Rosberg tartja 2015-ből, ideje 1 perc 20,521 másodperc. 2015-ben Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A német pilóta győztes ideje: 1:42:35.038 volt. A második helyen csapattársa, Lewis Hamilton ért célba. A bronzérmes helyezés Valtteri Bottasé (Williams) lett.

(Forrás: Amber PR)