Autós hírek: Rali Világbajnokság, Szardínia Rali: Újabb murvás kihívás


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Egy kis amerikai kitérő után az út gladiátorai visszatértek a vén kontinensre, hogy a nyarat teljes egészében Európában töltsék. A három nyári hónapban négy, már megszokott helyre érkeznek meg a ralisok. A hétvégére először is Olaszországba utaznak, s Szardíniában kiderül majd, vissza tudnak-e ülni a trónra a Volkswagen pilótái. 2015-ben mind a négy nyári ralin győzedelmeskedtek pilótái, de idén már két másik pilótának is átengedték a győztes trófeát.
Sebastien Ogier és Andreas Mikkelsen azért megnyugodhat, mert még mindig az egyéni ponttábla élén állnak. Míg Ogiernek tetemes az előnye a ponttábla legtetején, addig Mikkelsen csak most tornázta vissza magát az elitbe, s előnye a második helyen nem behozhatatlan. Az argentin és portugál murvás pályákon Hayden Paddon és Kris Meeke kimutatta a foga fehérjét és elhappolta az első helyet.
Öt ralin van túl a mezőny, s látszik, hogy bár az erőviszonyok a tavalyinak megfelelően alakulnak, azért a Volkswagen pilóták nincsenek oly nagy fölényben, mint 2015-ben ilyenkor. Ogier a szezonnyitó két havas ralin, míg Latvala a forró mexikói murván állhatott a dobogó legfelső fokára. A tavalyi Olasz/Szardínia Ralit Sebastien Ogier nyerte meg, de nem sokon múlott, hogy a dicsőség Hayden Paddoné, a Hyundai új-zélandi pilótájáé legyen.
Ölre menő küzdelem folyt Paddon és Ogier között a 2015-ös Szardínia Ralin. Előbbi két napig vezette a ralit, de ereje nem tartott ki a rali végéig. Kénytelen volt beérni a második hellyel. A harmadik helyen Thierry Neuville ért célba, így a Hyundai duplán dobogós lett. Paddon autója viszont egy nagy baleset következtében kiégett a 2016-os Portugál Ralin, így azt teljesen újra kellett építeni. A fiatal tehetséggel ez azután történt, hogy a kettővel ezelőtti versenyt, az Argentin Ralit megnyerte.
„Nehéz versenyhétvégénk volt Portugáliában, de a baleset egyáltalán nem vette el az önbizalmunkat. Valójában mindennél eltökéltebbek vagyunk, hogy visszavágjunk Szardínián. Szeretném a csapattagoknak megköszönni azt, hogy elkészültek az autóval. Remélhetőleg meg tudjuk hálálni erőfeszítéseiket egy remek eredménnyel.” – szögezte le Paddon.
A Portugál Rali óta három hét telt el remélhetőleg elég volt arra, hogy a ralis csapatok felkészüljenek egy újabb murvás megpróbáltatásra. A durva olasz murvás utak alaposan próbára teszik a mezőnyt a rali három napja alatt. Szardínia a tesztelések helyszíne volt a múltban, s ez idén sincs másként. A kellemes környezet, az ideális időjárás és a nehéz pályák ideálissá teszik az olasz versenyhelyszínt a murvás gyakorlásokra.
2004 óta rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis akkor az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.
A hőmérséklet várhatóan idén is eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt.
A rali
A 2016-os Szardínia Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 324,60 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1290,55 km.
A szervezők idénre is előrukkoltak néhány újdonsággal. Két új szakasz, a Sassari-Argentiera és a Tula is bekerült az útvonalba, s a korábban a Cagliariban rendezett nyitó szakaszt lecserélték az Algheróhoz közeli szuperspeciális gyorsasági szakasszal. A többi szakasz már klasszikusnak számít ezen a ralin.
Idén immár harmadszor Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. A rali szombati napja lesz a leghosszabb és legnehezebb. A Monte Acuto régióban rendezett hat gyorsasági szakasz 177 km-t tesz majd ki.
Idén az egyik új gyorsasági szakasszal, a Sassari-Argentierával zárul a rali. A mezőny másodjára is megteszi azt vasárnap, s ez számít majd a Power Stage-nek, ahol bónusz pontokért hajtanak a versenyzők. A Monte Lerno Micky’s Jumpja a szezon egyik leglátványosabb ugratója.
A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA)                        Volkswagen Motorsport                   114 pont
2. Andreas Mikkelsen (NOR)                 Volkswagen Motorsport                     67 pont
3. Mads Östberg (NOR)                          M-Sport WRT                                             58 pont
4. Hayden Paddon (NZL)                        Hyundai Motorsport                                   57 pont
5. Dani Sordo (ESP)                                 Hyundai Motorsport                                   56 pont
6. Jari-Matti Latvala (FIN)                      Volkswagen Motorsport                     37 pont
7. Kris Meeke (GBR)                                Abu Dhabi WRT                                           26 pont
8. Ott Tanak (EST)                                   DMACK WRT                                              24 pont
9. Thierry Neuville (BEL)                        Hyundai Motorsport                                   23 pont
10. Eric Camilli (FRA)                              M-Sport WRT                                             14 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport                   145 pont
2. Hyundai WRT                                         96 pont
3. M-Sport WRT                                         82 pont
4. Volkswagen Motorsport II                  70 pont
5. Hyundai Motorsport N                        51 pont
6. DMACK WRT                                          30 pont
7. Jipocar Czech National Team             12 pont
8. Yazeed Racing                                          4 pont
(Forrás: Amber PR)

Egy kis amerikai kitérő után az út gladiátorai visszatértek a vén kontinensre, hogy a nyarat teljes egészében Európában töltsék. A három nyári hónapban négy, már megszokott helyre érkeznek meg a ralisok. A hétvégére először is Olaszországba utaznak, s Szardíniában kiderül majd, vissza tudnak-e ülni a trónra a Volkswagen pilótái. 2015-ben mind a négy nyári ralin győzedelmeskedtek pilótái, de idén már két másik pilótának is átengedték a győztes trófeát. Sebastien Ogier és Andreas Mikkelsen azért megnyugodhat, mert még mindig az egyéni ponttábla élén állnak. Míg Ogiernek tetemes az előnye a ponttábla legtetején, addig Mikkelsen csak most tornázta vissza magát az elitbe, s előnye a második helyen nem behozhatatlan. Az argentin és portugál murvás pályákon Hayden Paddon és Kris Meeke kimutatta a foga fehérjét és elhappolta az első helyet. 

Öt ralin van túl a mezőny, s látszik, hogy bár az erőviszonyok a tavalyinak megfelelően alakulnak, azért a Volkswagen pilóták nincsenek oly nagy fölényben, mint 2015-ben ilyenkor. Ogier a szezonnyitó két havas ralin, míg Latvala a forró mexikói murván állhatott a dobogó legfelső fokára.

A tavalyi Olasz/Szardínia Ralit Sebastien Ogier nyerte meg, de nem sokon múlott, hogy a dicsőség Hayden Paddoné, a Hyundai új-zélandi pilótájáé legyen. Ölre menő küzdelem folyt Paddon és Ogier között a 2015-ös Szardínia Ralin. Előbbi két napig vezette a ralit, de ereje nem tartott ki a rali végéig. Kénytelen volt beérni a második hellyel. A harmadik helyen Thierry Neuville ért célba, így a Hyundai duplán dobogós lett. Paddon autója viszont egy nagy baleset következtében kiégett a 2016-os Portugál Ralin, így azt teljesen újra kellett építeni. A fiatal tehetséggel ez azután történt, hogy a kettővel ezelőtti versenyt, az Argentin Ralit megnyerte. „Nehéz versenyhétvégénk volt Portugáliában, de a baleset egyáltalán nem vette el az önbizalmunkat. Valójában mindennél eltökéltebbek vagyunk, hogy visszavágjunk Szardínián. Szeretném a csapattagoknak megköszönni azt, hogy elkészültek az autóval. Remélhetőleg meg tudjuk hálálni erőfeszítéseiket egy remek eredménnyel.” – szögezte le Paddon. 

A Portugál Rali óta három hét telt el remélhetőleg elég volt arra, hogy a ralis csapatok felkészüljenek egy újabb murvás megpróbáltatásra. A durva olasz murvás utak alaposan próbára teszik a mezőnyt a rali három napja alatt. Szardínia a tesztelések helyszíne volt a múltban, s ez idén sincs másként. A kellemes környezet, az ideális időjárás és a nehéz pályák ideálissá teszik az olasz versenyhelyszínt a murvás gyakorlásokra. 2004 óta rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis akkor az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is. A hőmérséklet várhatóan idén is eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt. 

A rali 

A 2016-os Szardínia Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 324,60 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1290,55 km. A szervezők idénre is előrukkoltak néhány újdonsággal. Két új szakasz, a Sassari-Argentiera és a Tula is bekerült az útvonalba, s a korábban a Cagliariban rendezett nyitó szakaszt lecserélték az Algheróhoz közeli szuperspeciális gyorsasági szakasszal. A többi szakasz már klasszikusnak számít ezen a ralin. Idén immár harmadszor Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. A rali szombati napja lesz a leghosszabb és legnehezebb. A Monte Acuto régióban rendezett hat gyorsasági szakasz 177 km-t tesz majd ki. Idén az egyik új gyorsasági szakasszal, a Sassari-Argentierával zárul a rali. A mezőny másodjára is megteszi azt vasárnap, s ez számít majd a Power Stage-nek, ahol bónusz pontokért hajtanak a versenyzők. A Monte Lerno Micky’s Jumpja a szezon egyik leglátványosabb ugratója. 

A világbajnokság állása a Portugál Rali után:

Pilóták 
1. Sebastien Ogier (FRA)                        Volkswagen Motorsport                         114 pont
2. Andreas Mikkelsen (NOR)                 Volkswagen Motorsport                             67 pont
3. Mads Östberg (NOR)                          M-Sport WRT                                             58 pont
4. Hayden Paddon (NZL)                        Hyundai Motorsport                                   57 pont
5. Dani Sordo (ESP)                                 Hyundai Motorsport                                  56 pont
6. Jari-Matti Latvala (FIN)                      Volkswagen Motorsport                              37 pont
7. Kris Meeke (GBR)                                Abu Dhabi WRT                                          26 pont
8. Ott Tanak (EST)                                   DMACK WRT                                              24 pont 9. Thierry Neuville (BEL)                        Hyundai Motorsport                                    23 pont 10. Eric Camilli (FRA)                              M-Sport                                        14 pont 

Gyártók 

1. Volkswagen Motorsport                   145 pont
2. Hyundai WRT                                         96 pont
3. M-Sport WRT                                         82 pont
4. Volkswagen Motorsport II                  70 pont
5. Hyundai Motorsport N                        51 pont
6. DMACK WRT                                          30 pont
7. Jipocar Czech National Team             12 pont
8. Yazeed Racing                                          4 pont 

(Forrás: Amber PR)+