Autós hírek: Monte-Carlo Rali: Ogier triplázott Monacóban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Sebastien Ogier ott folytatta, ahol abbahagyta. A csúcson. A Volkswagen francia pilótája ugyanis a 2015-ös szezonzáró Wales Ralin szerzett győzelmét követően a 2016-os szezonnyitó Monte-Carlo Ralin is nyerni tudott. Ez volt Ogier zsinórban harmadik Monte-Carlo Rali-győzelme. A német gyártó boldogságát csak fokozta az Andreas Mikkelsen által megszerzett második helyezés. A norvég pilóta tavalyi bronzérmes helyét ezúttal ezüstre váltotta. Thierry Neuville harmadik helyével megmutatta a Hyundainak, hogy még nem szabad leírni őt, kiválóan tud még versenyezni.
Sebastien Ogier domináns teljesítményt nyújtott a 2016-os szezon első raliján. Kris Meeke a Citroenjével tudott egyedül a közelébe férkőzni a rali elején, de később kénytelen volt feladni a versenyt autójának sebességváltójának meghibásodása miatt (egy kőre ráhajtott és az tette tönkre autója köztes hűtőjét). Ezután már tiszta volt az út a VW pilótája számára a dobogó legfelső fokára, a 16 gyorsasági szakaszból nyolcat meg is nyert. Ogier végül több, mint két perces előnnyel nyert és még a Power Stage győzelmet is behúzta. Így a címvédő pilóta maximális pontokkal hagyhatja el Monte-Carlót.
Andreas Mikkelsen nagy csatát vívott Thierry Neuville-lel a második helyért, ami eddigi legjobb eredménye ezen a megmérettetésen. Bár bevallotta, hogy nagy szerencséje volt abban, hogy Meeke és VW-s csapattársa, Jari-Matti Latvala kiesett, még így is nagy küzdelmek árán tudta az ezüstérmet elcsípni a sikerekre éhes Neuville előtt. A belga pilóta nem várt problémákba ütközött az utolsó előtti gyorsasági szakaszon, így a bronzérmes helyre kormányozta célba az új Hyundai i20-ast, amely nagyon szépen mutatkozott be első futamán.
Jari-Matti Latvala még a szombati napon letért az útról és elütött egy fotóst. Tettét levideózták és nagy felháborodást keltett. Miután a finn pilóta nem állt meg megnézni, hogy minden rendben van-e a fotóssal, pénzbüntetést kapott és egy egy versenyre szóló - felfüggesztett - eltiltással is „gazdagodott”.
Mads Östberg első versenyén az M-Sport Fordjának volánja mögött nem is futott rossz versenyt. Bár a norvég pilóta tavaly felfért a dobogóra, most új csapattal és új navigátorával a negyedik helyig tudott elérni. Bár az előtte állókat nem tudta megközelíteni, elég nagy előnyre tett szert ahhoz, hogy az utána jövők veszélyt jelenthessenek rá.
Így volt ezzel a Citroen protezsáltja, Stephane Lefebvre is, aki az ötödik helyre vitte célba autóját. Alig négy másodperccel mögötte autózott a 2014-es Monte-Carlo Rali második helyezettje, Bryan Bouffier, de a francia a 13. gyorsaságin nekiment egy falnak, és már nem tudta folytatni a versenyzést. Bár Meeke eredménytelensége nagy csalódás volt a Citroen számára, Lefebvre ötödik helye valamelyest megédesíti a francia gyártó hétvégéjét.
A Hyundai által előrébb léptetett Dani Sordo ralija nehezen indult, de később magasabb tempóra kapcsolt. Végül az utolsó nap Bouffier kiesése és Tanak óvatos vezetése hozzásegítette a spanyolt a hatodik helyhez. Ráadásul a Power Stage-en szerzett második helyének köszönhetően még két ponttal gazdagodott. Tanak visszafogott debütálást nyújtott új csapatával, a DMACK-kel, s a hetedik helyért járó pontokkal gazdagodott.
Sok áldozattal járt a szezonnyitó rali. Meeke, Latvala és Bouffier mellett a kiesők között láthatjuk Hayden Paddon, Robert Kubica és a fiatal fordos Eric Camilli nevét is. Ez utóbbiak mind ugyanannak a jeges jobbkezes kanyarnak estek áldozatul a 3. és 6. gyorsasági szakaszon.
A WRC2 kategória első helyezettje Elfyn Evans lett a nyolcadik. Őt, Esapekka Lappi követi a kilencedik helyen. Az első tizet a veterán német Armin Kremer zárja, aki egyben a WRC2 kategória ezüstérmese is.
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2016. február 11-14. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak. 2015-ben be is jött a papírforma Jari-Matti Latvala győzelmével, de az tavaly felborult. Sebastien Ogier olyan jó formában kezdte az évet, hogy Monte-Carlo után Svédországban is győzedelmeskedett.
2016-ös Monte-Carlo Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Polo              3:49:53,1
2. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Polo              3:51:47,6
3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                       3:53:11,0
4. Mads Östberg (NOR)              Citroën DS3                      3:54:40,8
5. Stephane Lefebvre (FRA)       Citroën DS3                      3:57:28,7
6. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                       4:00:28,6
7. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta RS                     4:01:33,0
8. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta RS                     4:08:23,9
9. Esapekka Lappi (FIN)              Skoda Fabia                      4:10:34,1
10. Armin Kremer (GER)             Skoda Fabia                      4:10:37,0
A világbajnokság eredménye a Monte-Carlo Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Motorsport                         28 pont
2. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Motorsport                         19 pont
3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                         15 pont
4. Mads Östberg (NOR)              M-Sport WRT                                          12 pont
5. Stephane Lefebvre (FRA)       Abu Dhabi WRT                                          10 pont
6. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                         10 pont
7. Ott Tanak (EST)                      DMACK WRT                                            6 pont
8. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                           4 pont
9. Esapekka Lappi (FIN)              Esapekka Lappi                                            2 pont
10. Armin Kremer (GER)             BRR Baumschlager Rally Team                       1 pont
(Forrás: Amber PR)

Sebastien Ogier ott folytatta, ahol abbahagyta. A csúcson. A Volkswagen francia pilótája ugyanis a 2015-ös szezonzáró Wales Ralin szerzett győzelmét követően a 2016-os szezonnyitó Monte-Carlo Ralin is nyerni tudott. Ez volt Ogier zsinórban harmadik Monte-Carlo Rali-győzelme. A német gyártó boldogságát csak fokozta az Andreas Mikkelsen által megszerzett második helyezés. A norvég pilóta tavalyi bronzérmes helyét ezúttal ezüstre váltotta. Thierry Neuville harmadik helyével megmutatta a Hyundainak, hogy még nem szabad leírni őt, kiválóan tud még versenyezni. 

Sebastien Ogier domináns teljesítményt nyújtott a 2016-os szezon első raliján. Kris Meeke a Citroenjével tudott egyedül a közelébe férkőzni a rali elején, de később kénytelen volt feladni a versenyt autójának sebességváltójának meghibásodása miatt (egy kőre ráhajtott és az tette tönkre autója köztes hűtőjét). Ezután már tiszta volt az út a VW pilótája számára a dobogó legfelső fokára, a 16 gyorsasági szakaszból nyolcat meg is nyert. Ogier végül több, mint két perces előnnyel nyert és még a Power Stage győzelmet is behúzta. Így a címvédő pilóta maximális pontokkal hagyhatja el Monte-Carlót. Andreas Mikkelsen nagy csatát vívott Thierry Neuville-lel a második helyért, ami eddigi legjobb eredménye ezen a megmérettetésen. Bár bevallotta, hogy nagy szerencséje volt abban, hogy Meeke és VW-s csapattársa, Jari-Matti Latvala kiesett, még így is nagy küzdelmek árán tudta az ezüstérmet elcsípni a sikerekre éhes Neuville előtt. A belga pilóta nem várt problémákba ütközött az utolsó előtti gyorsasági szakaszon, így a bronzérmes helyre kormányozta célba az új Hyundai i20-ast, amely nagyon szépen mutatkozott be első futamán. 

Jari-Matti Latvala még a szombati napon letért az útról és elütött egy fotóst. Tettét levideózták és nagy felháborodást keltett. Miután a finn pilóta nem állt meg megnézni, hogy minden rendben van-e a fotóssal, pénzbüntetést kapott és egy egy versenyre szóló - felfüggesztett - eltiltással is „gazdagodott”. Mads Östberg első versenyén az M-Sport Fordjának volánja mögött nem is futott rossz versenyt. Bár a norvég pilóta tavaly felfért a dobogóra, most új csapattal és új navigátorával a negyedik helyig tudott elérni. Bár az előtte állókat nem tudta megközelíteni, elég nagy előnyre tett szert ahhoz, hogy az utána jövők veszélyt jelenthessenek rá. Így volt ezzel a Citroen protezsáltja, Stephane Lefebvre is, aki az ötödik helyre vitte célba autóját. Alig négy másodperccel mögötte autózott a 2014-es Monte-Carlo Rali második helyezettje, Bryan Bouffier, de a francia a 13. gyorsaságin nekiment egy falnak, és már nem tudta folytatni a versenyzést. Bár Meeke eredménytelensége nagy csalódás volt a Citroen számára, Lefebvre ötödik helye valamelyest megédesíti a francia gyártó hétvégéjét. 

A Hyundai által előrébb léptetett Dani Sordo ralija nehezen indult, de később magasabb tempóra kapcsolt. Végül az utolsó nap Bouffier kiesése és Tanak óvatos vezetése hozzásegítette a spanyolt a hatodik helyhez. Ráadásul a Power Stage-en szerzett második helyének köszönhetően még két ponttal gazdagodott. Tanak visszafogott debütálást nyújtott új csapatával, a DMACK-kel, s a hetedik helyért járó pontokkal gazdagodott. Sok áldozattal járt a szezonnyitó rali.

Meeke, Latvala és Bouffier mellett a kiesők között láthatjuk Hayden Paddon, Robert Kubica és a fiatal fordos Eric Camilli nevét is. Ez utóbbiak mind ugyanannak a jeges jobbkezes kanyarnak estek áldozatul a 3. és 6. gyorsasági szakaszon. A WRC2 kategória első helyezettje Elfyn Evans lett a nyolcadik. Őt, Esapekka Lappi követi a kilencedik helyen. Az első tizet a veterán német Armin Kremer zárja, aki egyben a WRC2 kategória ezüstérmese is. 

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2016. február 11-14. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak. 2015-ben be is jött a papírforma Jari-Matti Latvala győzelmével, de az tavaly felborult. Sebastien Ogier olyan jó formában kezdte az évet, hogy Monte-Carlo után Svédországban is győzedelmeskedett. 

2016-ös Monte-Carlo Rali eredménye 

1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Polo              3:49:53,1

2. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Polo              3:51:47,6

3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                       3:53:11,0

4. Mads Östberg (NOR)              Citroën DS3                      3:54:40,8

5. Stephane Lefebvre (FRA)       Citroën DS3                      3:57:28,7

6. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                       4:00:28,6

7. Ott Tanak (EST)                      Ford Fiesta RS                     4:01:33,0

8. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta RS                     4:08:23,9

9. Esapekka Lappi (FIN)              Skoda Fabia                      4:10:34,1

10. Armin Kremer (GER)             Skoda Fabia                      4:10:37,0  

A világbajnokság eredménye a Monte-Carlo Rali után:

Egyéni

1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Motorsport                         28 pont

2. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Motorsport                         19 pont

3. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                         15 pont

4. Mads Östberg (NOR)              M-Sport WRT                                          12 pont

5. Stephane Lefebvre (FRA)       Abu Dhabi WRT                                          10 pont

6. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport                         10 pont

7. Ott Tanak (EST)                      DMACK WRT                                            6 pont

8. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                           4 pont

9. Esapekka Lappi (FIN)              Esapekka Lappi                                            2 pont

10. Armin Kremer (GER)             BRR Baumschlager Rally Team                       1 pont  

(Forrás: Amber PR)