Autós hírek: Rali VB, Spanyol Rali: Murva-aszfalt keverék ízesíti a világbajnokság végét


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Ismét egy hosszú, háromhetes pihenőt követően rendezik meg a szezon utolsó előtti raliját, a Spanyol Ralit. Ausztráliában eldőlt az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címek sorsa, így túl sok izgalom nem maradt a szezon végére. Miután a Korzika Rali visszatért idén a versenynaptárba, visszatért vele egy tradíció is. A Korzika és a Spanyol (vagy Katalán) Rali egymást váltogatták a múltban, s ez most is így lesz.
Az aszfaltos Korzika Rali után azonban változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal is ez egy vegyes útfelszínű rali lesz, egyedül a versenynaptárban. Régebben a Spanyol és a Korzika Rali is nehéz aszfaltos megmérettetés volt, de ez már a múlté.
Tavalyhoz hasonlósan idén is csütörtök este Barcelona Montjuic negyedében egy utcai szakasszal nyit a rali, ahol a pilóták azokon az utakon hajtanak majd, ahol négyszer is megrendezték korábban a Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. A pénteki nap főképp murvás lesz, de a Terra Alta szakaszon aszfalttal is találkozhatnak a résztvevők. Ez a verseny leghosszabb gyorsasági szakasza, amelyen aznap kétszer is végighajt a mezőny. A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra. S ez nem csak az abroncsváltást jelent, annál komplexebb munkáról van szó.
A murvás kezdés nem tesz majd jót a világbajnokságban élen állók részére, hiszen ők takarítják majd az utat a mögöttük jövők számára, ami különösen nehéz lesz a versenyhétvégére első napjára jósolt száraz időjárási körülmények között. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvége első részében, de vasárnapra esőt jósolnak az időjósok.
Bár a világbajnokság első helyei elkeltek, azért van, aki számára még mindig nem ért véget a küzdelem. A Hyundai a konstruktőri ponttábla második helyéről még nem mondott le. Miért is tenné? Egy pont választja el a jelenlegi második Citroentől. A koreai gyártó helyi sztárjától, Dani Sordótól várja a pontokat. Korzikán is Sordo volt a kulcsember, de most hazai pályán talán többet tesz le az asztalra az aszfaltspecialista pilóta. A tét nagy, a Hyundai számára, a konstruktőri második helyezés lenne eddigi legszebb eredménye.
A rali
A 2015-ös Spanyol Rali három napon át tart, s a 23 gyorsasági szakasz távja 331,25 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1280,72 km.
A rali főhadiszállását ismét Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól. A verseny látványosságát, a híres El Molar hajtűkanyart érdemes megnézni szombaton. Itt egy hosszú egyenest egy nagyon szűk jobbos hajtűkanyar követi, hogy aztán egy újabb egyenes szakaszra gyorsítsanak a versenyautók. Hatalmas tömegek és nagyszerű atmoszféra várja a résztvevőket.
A világbajnokság állása a Korzika Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                   238 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                   160 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport II                126 pont
4. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                        98 pont
5. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                           86 pont
6. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                        83 pont
7. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                       81 pont
8. Hayden Paddon (NZL)                   Hyundai Motorsport                           66 pont
9. Ott Tanak (EST)                             M-Sport WRT                                       63 pont
10. Dani Sordo (ESP)                         Hyundai Motorsport N                       62 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport               369 pont
2. Citroën WRT                                  184 pont
3. Hyundai Motorsport                     183 pont
4. M-Sport WRT                                 170 pont
5. Volkswagen Motorsport II              91 pont
6. Hyundai Motorsport N                   59 pont
7. Jipocar Czech National Team         45 pont
8. FWRT SRL                                           9 pont
(Forrás: Amber PR)

Ismét egy hosszú, háromhetes pihenőt követően rendezik meg a szezon utolsó előtti raliját, a Spanyol Ralit. Ausztráliában eldőlt az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címek sorsa, így túl sok izgalom nem maradt a szezon végére. Miután a Korzika Rali visszatért idén a versenynaptárba, visszatért vele egy tradíció is. A Korzika és a Spanyol (vagy Katalán) Rali egymást váltogatták a múltban, s ez most is így lesz. Az aszfaltos Korzika Rali után azonban változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal is ez egy vegyes útfelszínű rali lesz, egyedül a versenynaptárban.

Régebben a Spanyol és a Korzika Rali is nehéz aszfaltos megmérettetés volt, de ez már a múlté. Tavalyhoz hasonlósan idén is csütörtök este Barcelona Montjuic negyedében egy utcai szakasszal nyit a rali, ahol a pilóták azokon az utakon hajtanak majd, ahol négyszer is megrendezték korábban a Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. A pénteki nap főképp murvás lesz, de a Terra Alta szakaszon aszfalttal is találkozhatnak a résztvevők. Ez a verseny leghosszabb gyorsasági szakasza, amelyen aznap kétszer is végighajt a mezőny. A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra. S ez nem csak az abroncsváltást jelent, annál komplexebb munkáról van szó. A murvás kezdés nem tesz majd jót a világbajnokságban élen állók részére, hiszen ők takarítják majd az utat a mögöttük jövők számára, ami különösen nehéz lesz a versenyhétvégére első napjára jósolt száraz időjárási körülmények között.

Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvége első részében, de vasárnapra esőt jósolnak az időjósok. Bár a világbajnokság első helyei elkeltek, azért van, aki számára még mindig nem ért véget a küzdelem. A Hyundai a konstruktőri ponttábla második helyéről még nem mondott le. Miért is tenné? Egy pont választja el a jelenlegi második Citroentől. A koreai gyártó helyi sztárjától, Dani Sordótól várja a pontokat. Korzikán is Sordo volt a kulcsember, de most hazai pályán talán többet tesz le az asztalra az aszfaltspecialista pilóta. A tét nagy, a Hyundai számára, a konstruktőri második helyezés lenne eddigi legszebb eredménye.  

A rali 

A 2015-ös Spanyol Rali három napon át tart, s a 23 gyorsasági szakasz távja 331,25 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1280,72 km. A rali főhadiszállását ismét Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól. A verseny látványosságát, a híres El Molar hajtűkanyart érdemes megnézni szombaton. Itt egy hosszú egyenest egy nagyon szűk jobbos hajtűkanyar követi, hogy aztán egy újabb egyenes szakaszra gyorsítsanak a versenyautók. Hatalmas tömegek és nagyszerű atmoszféra várja a résztvevőket.  

A világbajnokság állása a Korzika Rali után:

Egyéni 

1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                   238 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                   160 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport II                126 pont
4. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                        98 pont
5. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                           86 pont
6. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                        83 pont
7. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                       81 pont
8. Hayden Paddon (NZL)                   Hyundai Motorsport                           66 pont
9. Ott Tanak (EST)                             M-Sport WRT                                       63 pont
10. Dani Sordo (ESP)                         Hyundai Motorsport N                       62 pont 

Gyártók 

1. Volkswagen Motorsport               369 pont
2. Citroën WRT                                  184 pont
3. Hyundai Motorsport                     183 pont
4. M-Sport WRT                                 170 pont
5. Volkswagen Motorsport II              91 pont
6. Hyundai Motorsport N                   59 pont
7. Jipocar Czech National Team         45 pont
8. FWRT SRL                                           9 pont 

(Forrás: Amber PR)