Autós hírek: Korzika Rali: Latvala Korzika új királya


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A verseny előtti teszten lehet, hogy összetörte az autóját, de amikor számított, hozta a győztes formáját. Nem másról van szó, mint Jari-Matti Latvaláról, aki megszerezte első győzelmét azon a Korzika Ralin, amely a Francia Ralitól vette vissza jó megérdemelt helyét a Rali Világbajnokságban. Latvala sikere még szebb annak fényében, hogy a tavalyi Francia Ralin is ő állhatott a dobogó legfelső fokára, akkor első aszfaltos sikerét könyvelhette el ott. Most ismét győzött aszfalton mégpedig Elfyn Evans előtt. A walesi pilótát Andreas Mikkelsen követi a bronzérmes helyen.
„Nagyszerű hétvégén vagyunk túl. Nem toltuk sehol sem a maximumon, de óvatosan kellett vezetnünk a nehéz körülmények között.” – nyilatkozta Latvala egy mérvadó ralis honlapnak.
Hogy mik voltak a nehéz körülmények? Eső nehezítette a ralimezőny dolgát a pénteki napon. Latvala ekkor csak harmadikként ért célba a nap végén. Elfyn Evans briliáns vezetéssel az élen zárta a napot. Szombaton javultak az időjárási viszonyok, s a finn pilóta elkezdett javulni s vasárnap már az élre állt és egyre növelte az előnyét. A versenyt záró Power Stage-en nem sikerült győznie – csak harmadik lett, de a versenyt végül jelentős fölénnyel zárta az élen. Érdekes módon a Power Stage-en a már világbajnok Sebastien Ogier győzedelmeskedett. Így bár nem ért célba pontszerző helyen, de mégis gyűjtött három pontot.
Evans a második helyen autózva sikeresen maga mögött tartotta Andreas Mikkelsent, aki végül csak a harmadik helyre tudta célba kormányoznia Volkswagenjét. Ez így is Evans legjobb rali világbajnoki eredménye, második dobogós helyezése. „Nagyon boldog vagyok. A nehéz idők és sok kritika után ez megédesíti a napjaimat.” – nyilatkozta boldogan a fordos pilóta.
A negyedik helyen magányosan autózott a célba a Citroen pilótája, Kris Meeke. Őt Hayden Paddon követte a célba az ötödiken. Ezzel sikeresen kielőzte az új-zélandi pilóta a Citroent vezető Mads Östberget. A Hyundainak azonban nem sikerült megőriznie az ezüstérmes helyét a konstruktőrök között. Igaz csak egy ponttal, de a Citroen kielőzte a koreai csapatot és letolta azt a harmadik helyre.
A Korzika Rali nagy reménysége nem nyújtott maradandót. Dani Sordo sikeresen túltette magát azon, hogy elcsapott egy követ, amivel kitörte autója kerekét még pénteken. A 13. helyen ért így célba aznap. Ezután felverekedte magát a hetedik helyre úgy, hogy aztán az utolsó nap átugorta Bouffiert, Sarrazint és Tanakot. Ez a trió zárja az első tizet.
S mi történt Ogier-val? A háromszoros világbajnok pilóta pénteken sok időt vesztett egy defekt miatt, majd sebességváltója meghibásodása miatt kénytelen volt kiállni. Később a Rally 2 szabály értelmében folytatta a versenyzést és a 15. helyen ért célba.
Hasonlóképpen járt Robert Kubica és Thierry Neuville is. Mindketten a Rally 2 szabály értelmében kiesés után folytathatták a versenyt. Kubica egyébként második lett a Power Stage-en, így legalább két értékes ponttal gazdagodott a lengyel pilóta.
A Korzika Ralit követően a csapatok ismét hosszabb pihenőre mehetnek, hiszen csak három hét múlva van ismét jelenésük, ezúttal a szezon utolsó előtti raliján, a Katalán Ralin (2015. október 22-25.).
2015-ös Korzika Rali eredménye
1. Jari-Matti Latvala (FIN)           Volkswagen Polo              2:39:46,7
2. Elfyn Evans (GBR)                 Ford Fiesta RS                 2:40:29,8
3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Polo              2:40:33,0
4. Kris Meeke (GBR)                  Citroën DS3                     2:41:20,1
5. Hayden Paddon (NZL)            Hyundai I20                      2:41:40,3
6. Mads Östberg (NOR)              Citroën DS3                     2:41:46,5
7. Dani Sordo (ESP)                   Hyundai I20                      2:41:57,1
8. Brian Bouffier (FRA)               Ford Fiesta                       2:41:59,5
9. Stephane Sarrazin (FRA)        Ford Fiesta                       2:42:26,0
10. Ott Tanak (EST)                   Ford Fiesta RS                 2:43:29,7
A világbajnokság eredménye a Korzika Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Motorsport                        238 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)           Volkswagen Motorsport                        160 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Motorsport II                     126 pont
4. Mads Östberg (NOR)              Citroën WRT                                          98 pont
5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                86 pont
6. Kris Meeke (GBR)                  Citroën WRT                                          83 pont
7. Elfyn Evans (GBR)                 M-Sport WRT                                         81 pont
8. Hayden Paddon (NZL)            Hyundai Motorsport                                66 pont
9. Ott Tanak (EST)                     M-Sport WRT                                         63 pont
10. Dani Sordo (ESP)                 Hyundai Motorsport N                             62 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport           369 pont
2. Citroën WRT                          184 pont
3. Hyundai Motorsport                183 pont
4. M-Sport WRT                         170 pont
5. Volkswagen Motorsport II          91 pont
6. Hyundai Motorsport N               59 pont
7. Jipocar Czech National Team    45 pont
8. FWRT SRL                                 9 pont
(Forrás: Amber PR)

A verseny előtti teszten lehet, hogy összetörte az autóját, de amikor számított, hozta a győztes formáját. Nem másról van szó, mint Jari-Matti Latvaláról, aki megszerezte első győzelmét azon a Korzika Ralin, amely a Francia Ralitól vette vissza jó megérdemelt helyét a Rali Világbajnokságban. Latvala sikere még szebb annak fényében, hogy a tavalyi Francia Ralin is ő állhatott a dobogó legfelső fokára, akkor első aszfaltos sikerét könyvelhette el ott. Most ismét győzött aszfalton mégpedig Elfyn Evans előtt. A walesi pilótát Andreas Mikkelsen követi a bronzérmes helyen.

„Nagyszerű hétvégén vagyunk túl. Nem toltuk sehol sem a maximumon, de óvatosan kellett vezetnünk a nehéz körülmények között.” – nyilatkozta Latvala egy mérvadó ralis honlapnak.

Hogy mik voltak a nehéz körülmények? Eső nehezítette a ralimezőny dolgát a pénteki napon. Latvala ekkor csak harmadikként ért célba a nap végén. Elfyn Evans briliáns vezetéssel az élen zárta a napot. Szombaton javultak az időjárási viszonyok, s a finn pilóta elkezdett javulni s vasárnap már az élre állt és egyre növelte az előnyét. A versenyt záró Power Stage-en nem sikerült győznie – csak harmadik lett, de a versenyt végül jelentős fölénnyel zárta az élen. Érdekes módon a Power Stage-en a már világbajnok Sebastien Ogier győzedelmeskedett. Így bár nem ért célba pontszerző helyen, de mégis gyűjtött három pontot.

Evans a második helyen autózva sikeresen maga mögött tartotta Andreas Mikkelsent, aki végül csak a harmadik helyre tudta célba kormányoznia Volkswagenjét. Ez így is Evans legjobb rali világbajnoki eredménye, második dobogós helyezése. „Nagyon boldog vagyok. A nehéz idők és sok kritika után ez megédesíti a napjaimat.” – nyilatkozta boldogan a fordos pilóta.

A negyedik helyen magányosan autózott a célba a Citroen pilótája, Kris Meeke. Őt Hayden Paddon követte a célba az ötödiken. Ezzel sikeresen kielőzte az új-zélandi pilóta a Citroent vezető Mads Östberget. A Hyundainak azonban nem sikerült megőriznie az ezüstérmes helyét a konstruktőrök között. Igaz csak egy ponttal, de a Citroen kielőzte a koreai csapatot és letolta azt a harmadik helyre.

A Korzika Rali nagy reménysége nem nyújtott maradandót. Dani Sordo sikeresen túltette magát azon, hogy elcsapott egy követ, amivel kitörte autója kerekét még pénteken. A 13. helyen ért így célba aznap. Ezután felverekedte magát a hetedik helyre úgy, hogy aztán az utolsó nap átugorta Bouffiert, Sarrazint és Tanakot. Ez a trió zárja az első tizet.

S mi történt Ogier-val? A háromszoros világbajnok pilóta pénteken sok időt vesztett egy defekt miatt, majd sebességváltója meghibásodása miatt kénytelen volt kiállni. Később a Rally 2 szabály értelmében folytatta a versenyzést és a 15. helyen ért célba.

Hasonlóképpen járt Robert Kubica és Thierry Neuville is. Mindketten a Rally 2 szabály értelmében kiesés után folytathatták a versenyt. Kubica egyébként második lett a Power Stage-en, így legalább két értékes ponttal gazdagodott a lengyel pilóta.

A Korzika Ralit követően a csapatok ismét hosszabb pihenőre mehetnek, hiszen csak három hét múlva van ismét jelenésük, ezúttal a szezon utolsó előtti raliján, a Katalán Ralin (2015. október 22-25.).

2015-ös Korzika Rali eredménye 

1. Jari-Matti Latvala (FIN)           Volkswagen Polo              2:39:46,7
2. Elfyn Evans (GBR)                 Ford Fiesta RS                    2:40:29,8
3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Polo              2:40:33,0
4. Kris Meeke (GBR)                  Citroën DS3                        2:41:20,1
5. Hayden Paddon (NZL)            Hyundai I20                      2:41:40,3
6. Mads Östberg (NOR)              Citroën DS3                       2:41:46,5
7. Dani Sordo (ESP)                   Hyundai I20                       2:41:57,1
8. Brian Bouffier (FRA)               Ford Fiesta                         2:41:59,5
9. Stephane Sarrazin (FRA)        Ford Fiesta                        2:42:26,0
10. Ott Tanak (EST)                   Ford Fiesta RS                    2:43:29,7 

A világbajnokság eredménye a Korzika Rali után:

Egyéni 

1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Motorsport                        238 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)           Volkswagen Motorsport                        160 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Motorsport II                     126 pont
4. Mads Östberg (NOR)              Citroën WRT                                          98 pont
5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport                                86 pont
6. Kris Meeke (GBR)                  Citroën WRT                                          83 pont
7. Elfyn Evans (GBR)                 M-Sport WRT                                         81 pont
8. Hayden Paddon (NZL)            Hyundai Motorsport                                66 pont
9. Ott Tanak (EST)                     M-Sport WRT                                         63 pont
10. Dani Sordo (ESP)                 Hyundai Motorsport N                             62 pont

Gyártók 

1. Volkswagen Motorsport           369 pont
2. Citroën WRT                          184 pont
3. Hyundai Motorsport                183 pont
4. M-Sport WRT                         170 pont
5. Volkswagen Motorsport II          91 pont
6. Hyundai Motorsport N               59 pont
7. Jipocar Czech National Team    45 pont
8. FWRT SRL                                 9 pont 

(Forrás: Amber PR)