Autós hírek: F1-es Japán Nagydíj, Szuzuka: Pihenés nélkül Japánban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Szingapúri Nagydíj után nem pihenhetnek a csapatok, alig egy hét múlva már Japánban állnak majd rajthoz. A pilóták szeretnek itt versenyezni, a japán sportismerő és szerető vagy éppen fanatikus rajongók nagy lelkesedéssel fogadják a mezőnyt. A Forma-1-es résztvevők örömét az időjáráson kívül csak Jules Bianchi tragikus balesetének szomorú évfordulója ronthatja el.
Bár egyáltalán nem beszélhetünk uborkaszezonról a Forma-1-ben, a két futam között eltelt pár napban egy sor hír látott napvilágot. Roman Grosjeanről kiderült, ő lesz a 2016-ban a Forma-1-ben debütáló Haas csapat egyik pilótája. Jenson Button a hírek szerint Japánban jelenti majd be, hogy visszavonul a Forma-1-es versenyzéstől. A Red Bullal kapcsolatban számtalan feltételezés kapott szárnyra. Mint ismeretes a világbajnok csapat nagyon elégedetlen a Renault motorokkal, s erőteljesen keresi új, mindent verő motorját. A Mercedes kategorikusan elutasította, hogy motort adjon vetélytársának, így maradt a Ferrari. A Volkswagennel is kapcsolatba hozták a csapatot, de ha a Ferrarival le tudna szerződni az energiaital gyártó csapat, akkor két-három éve maradna a Rali Világbajnokságban első VW-nek egy saját motor előállítására. Szóba került az is, hogy amennyiben nem talál megfelelő motorszállítót az év végéig, kivonul a Forma-1-ből. Ez bizony sokaknak nem tetszene.
A tengerentúli futamok során nem nagyon van lehetősége a csapatoknak nagy változtatásokat végrehajtani autóikon. A két futam közötti rövid időkülönbség sem segít ezen. Erre a Mercedesnél nem is nagyon van szükség, bár Szingapúrban katasztrofális teljesítményt nyújtott a világbajnok csapat. Lewis Hamilton 20 futam óta tartó sorozata megszakadt, nem ért ugyanis célba a világbajnoki címvédő pilóta. Ez azonban biztosan egyedi eset volt. Szingapúrban az volt sikeres, aki sikeresen „uralta” az abroncsokat. A szuperlágy abroncsok kifogtak az ezüst nyilakon, miközben a Ferrari és a Red Bull kifogástalanul teljesített. Hamilton nem sokat kesergett, hiszen bár csökkent, de még mindig elég nagy a különbség közte és a Rosberg, valamint a harmadik Vettel között az egyéni ponttáblán. Egyedül amiatt lehetett szomorú, hogy Vettel a 41. nagydíj győzelmével hamarabb beállította a legendás Ayrton Senna rekordját.
Mi történt Japánban 2014-ben? A heves esőzés miatt nem a megszokott rend szerint rajtolt a mezőny. A biztonsági autó mögött köröztek az autók, majd két kör után leállították a versenyt. A futamot végül Jules Bianchi balesete miatt piros zászlóval állították le, hamarabb a szokásosnál. Adrian Sutillal kezdődött az incidens, aki a rázendítő esőzés miatt a hetedik kanyarban kicsúszott a pályáról és belecsapódott a gumifalba. A német pilótának nem lett komolyabb baja és a pályamunkások elkezdték a Sauber elvontatását. A Marussia francia pilótája azonban ugyanabban a kanyarban csúszott ki a pályáról és belecsapódott a pályamunkások darujába. Kezdett komolyan besötétedni is a pályán, így a versenyt hamarabb lefújták és az akkori eredményt hirdették ki. Jules Bianchit később eszméletlen állapotban szállították el a pályáról kórházba, s súlyos koponyasérülését meg is operálták. A francia pilóta soha nem épült fel, 2015. július 17.-én csatlakozott az égi versenypályákon köröző pilótákhoz.
Japánban nagyon kiszámíthatatlan időjárás szokta várni a Forma-1-es mezőnyt. Hatalmas esőzés és nagy meleg is előfordult már az itt rendezett versenyek történetében. A versenyt idén korábbra hozták, szeptemberre, így a hétvégére ezúttal nem sok esőt jósolnak az időjósok. A tavalyi káosz helyett rendezett futam várható.
A verseny és a pálya
A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i vagy éppen a monzai pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete – az újraaszfaltozás ellenére - elég durva.
Az olyan gyors kanyarok, mint a 130R vagy éppen a Spoon nagyon igénybe veszik a gumikat. A Pirelli így ezúttal is a legkeményebb összetételű abroncsait viszi Japánba, a kemény és a közepes gumikat. Ezekkel a papucsokkal jobban át lehet vészelni a durva felületű, koptató japán pályát.
A Japán Nagydíj szeptember 27.-én, helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 7 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel nehéz az előzés a pályán. A pályarekordot 2005-ből Kimi Raikkönen tartja, ideje 1 perc 31.540 másodperc. A teljes versenytáv 307.471 km.
2014-ben Lewis Hamilton nyerte meg a Japán Nagydíjat, tehát Mercedes-siker született. A brit pilóta ideje 1:51:43.021 volt. A második helyezett Nico Rosberg (Mercedes) lett. A bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Red Bull) ért célba.
(Forrás: Amber PR)

A Szingapúri Nagydíj után nem pihenhetnek a csapatok, alig egy hét múlva már Japánban állnak majd rajthoz. A pilóták szeretnek itt versenyezni, a japán sportismerő és szerető vagy éppen fanatikus rajongók nagy lelkesedéssel fogadják a mezőnyt. A Forma-1-es résztvevők örömét az időjáráson kívül csak Jules Bianchi tragikus balesetének szomorú évfordulója ronthatja el. Bár egyáltalán nem beszélhetünk uborkaszezonról a Forma-1-ben, a két futam között eltelt pár napban egy sor hír látott napvilágot. Roman Grosjeanről kiderült, ő lesz a 2016-ban a Forma-1-ben debütáló Haas csapat egyik pilótája. Jenson Button a hírek szerint Japánban jelenti majd be, hogy visszavonul a Forma-1-es versenyzéstől. A Red Bullal kapcsolatban számtalan feltételezés kapott szárnyra. Mint ismeretes a világbajnok csapat nagyon elégedetlen a Renault motorokkal, s erőteljesen keresi új, mindent verő motorját. A Mercedes kategorikusan elutasította, hogy motort adjon vetélytársának, így maradt a Ferrari. A Volkswagennel is kapcsolatba hozták a csapatot, de ha a Ferrarival le tudna szerződni az energiaital gyártó csapat, akkor két-három éve maradna a Rali Világbajnokságban első VW-nek egy saját motor előállítására. Szóba került az is, hogy amennyiben nem talál megfelelő motorszállítót az év végéig, kivonul a Forma-1-ből. Ez bizony sokaknak nem tetszene. A tengerentúli futamok során nem nagyon van lehetősége a csapatoknak nagy változtatásokat végrehajtani autóikon. A két futam közötti rövid időkülönbség sem segít ezen. Erre a Mercedesnél nem is nagyon van szükség, bár Szingapúrban katasztrofális teljesítményt nyújtott a világbajnok csapat. Lewis Hamilton 20 futam óta tartó sorozata megszakadt, nem ért ugyanis célba a világbajnoki címvédő pilóta. Ez azonban biztosan egyedi eset volt. Szingapúrban az volt sikeres, aki sikeresen „uralta” az abroncsokat. A szuperlágy abroncsok kifogtak az ezüst nyilakon, miközben a Ferrari és a Red Bull kifogástalanul teljesített. Hamilton nem sokat kesergett, hiszen bár csökkent, de még mindig elég nagy a különbség közte és a Rosberg, valamint a harmadik Vettel között az egyéni ponttáblán. Egyedül amiatt lehetett szomorú, hogy Vettel a 41. nagydíj győzelmével hamarabb beállította a legendás Ayrton Senna rekordját. Mi történt Japánban 2014-ben? A heves esőzés miatt nem a megszokott rend szerint rajtolt a mezőny. A biztonsági autó mögött köröztek az autók, majd két kör után leállították a versenyt. A futamot végül Jules Bianchi balesete miatt piros zászlóval állították le, hamarabb a szokásosnál. Adrian Sutillal kezdődött az incidens, aki a rázendítő esőzés miatt a hetedik kanyarban kicsúszott a pályáról és belecsapódott a gumifalba. A német pilótának nem lett komolyabb baja és a pályamunkások elkezdték a Sauber elvontatását. A Marussia francia pilótája azonban ugyanabban a kanyarban csúszott ki a pályáról és belecsapódott a pályamunkások darujába. Kezdett komolyan besötétedni is a pályán, így a versenyt hamarabb lefújták és az akkori eredményt hirdették ki. Jules Bianchit később eszméletlen állapotban szállították el a pályáról kórházba, s súlyos koponyasérülését meg is operálták. A francia pilóta soha nem épült fel, 2015. július 17.-én csatlakozott az égi versenypályákon köröző pilótákhoz. 

Japánban nagyon kiszámíthatatlan időjárás szokta várni a Forma-1-es mezőnyt. Hatalmas esőzés és nagy meleg is előfordult már az itt rendezett versenyek történetében. A versenyt idén korábbra hozták, szeptemberre, így a hétvégére ezúttal nem sok esőt jósolnak az időjósok. A tavalyi káosz helyett rendezett futam várható. 

A verseny és a pálya 

A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i vagy éppen a monzai pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete – az újraaszfaltozás ellenére - elég durva. Az olyan gyors kanyarok, mint a 130R vagy éppen a Spoon nagyon igénybe veszik a gumikat. A Pirelli így ezúttal is a legkeményebb összetételű abroncsait viszi Japánba, a kemény és a közepes gumikat.
Ezekkel a papucsokkal jobban át lehet vészelni a durva felületű, koptató japán pályát. A Japán Nagydíj szeptember 27.-én, helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 7 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel nehéz az előzés a pályán. A pályarekordot 2005-ből Kimi Raikkönen tartja, ideje 1 perc 31.540 másodperc. A teljes versenytáv 307.471 km. 2014-ben Lewis Hamilton nyerte meg a Japán Nagydíjat, tehát Mercedes-siker született. A brit pilóta ideje 1:51:43.021 volt. A második helyezett Nico Rosberg (Mercedes) lett. A bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Red Bull) ért célba. 

(Forrás: Amber PR)