Sebastian Vettel Malajziát és a Hungaroringet követően megcsinálta esti fények között is. Három korábbi, Red Bullal szerzett győzelmét követően a Ferrari német pilótája negyedszer is behúzta. Sima győzelmet szerzett Szingapúrban, ráadásul a Ferrari idén először kettős dobogós helyezést is ünnepelhet, hiszen Daniel Ricciardo mögött a bronzérmes helyen Kimi Raikkönen ért célba.
„Ez egyike a legjobb versenyeimnek. Rendkívül intenzív volt. Nagy nyomás jött mögülem. Daniel nagyon jól versenyzett, figyelt az abroncsaira. A második bokszutcai látogatás után én diktáltam a tempót. Onnantól kezdve kontrolláltam a köztünk lévő távolságot. Nagyszerű hétvége van mögöttünk.” – szögezte le Vettel.
Ahogy az várható volt a szingapúri forró pálya nagyon feküdt a Ferrarinak. Kimi Raikkönen elmondása alapján azonban már szombaton rendetlenkedett az autója, s a verseny leintését követően is arra panaszkodott, hogy nehézkes volt a vezetése. Sebastian Vettel, ezzel szemben lehengerlő módon versenyzett, s gondoskodott arról, hogy erről a pályáról továbbra is csak három pilótának legyen győzelmi trófeája. A másik két korábbi győztes kevésbé volt sikeres. Az egyéni ponttáblát vezető Lewis Hamilton és Fernando Alonso (McLaren) sem ért célba.
A Mercedesnek az egész hétvége során gondjai voltak, s pilótái a szombati időmérő edzésen csak az ötödik és hatodik helyet tudták megszerezni. Arról folytak a találgatások, hogy vajon csak lapít-e a csillagos csapat, és később hatalmas durranással hozzák a már megszokott formájukat, vagy tényleg ennyire nem megy nekik ezen a pályán. Ez utóbbi igazolódott be, amit nem is igazán tudtak mivel magyarázni, mint a Pirelli által a hétvégi futamra szabott minimális guminyomási értékeivel. Ugyanis ezen kívül semmi sem változott, viszont a Mercedes pilótái elmondták, hogy a gumik tapadásával komoly gondjaik voltak.
Lewis Hamilton hétvégi kálváriája a verseny 23. körében hágott a tetőfokára, mikor hirtelen elfogyott az erő az autójából, s drasztikusan lelassult. Még további tíz kör erejéig kitartott a brit pilóta, mielőtt feladta a küzdelmet. A Mercedes brit pilótájával idén ezidáig még egyszer sem fordult elő, hogy fel kellett adnia a versenyt. A címvédő azzal vigasztalódhat, hogy bár Nico Rosberg célba ért, negyedik helyezésével szerzett pontjai révén az eddigi előnyét az egyéni ponttábla élén 53-ról 41-re csökkentette „csak” le.
Sebastian Vettel, ezzel szemben hat futammal a szezon vége előtt mindössze nyolc ponttal lemaradva áll Nico Rosberg mögött az egyéni ponttábla harmadik helyén. Ha Rosberg nem vigyáz, még a második helynek is búcsút mondhat majd a végelszámolásnál.
Valtteri Bottas problémamentes futamot tudhat maga mögött és végül az ötödik helyen célbaérve szerzett értékes pontokat maga és csapata számára. A finn pilóta profitált Danyiil Kvjat balszerencséjéből, aki pont a biztonsági autós periódusok előtt állt ki a bokszba. Az orosz végül a hatodik helyet szerezte meg.
Hetedik helyen Sergio Perez szépített a Force Indiának. Őt a két Toro Rosso pilóta, Max Verstappen és Carlos Sainz követi a nyolcadik és kilencedik pontszerző helyen. A csapat kérte a verseny végén a fiatal hollandot, hogy engedje maga elé csapattársát, de ő nem tett ennek eleget. Ennek hatására nagy beszélgetések várhatók a Toro Rosso berkein belül. Még a hetedik helyen is autózott Felipe Nasr a verseny során, de végül a tizedik pontszerző helyen kormányozta célba Sauberjét.
A verseny egyébként nem hozta a mostanság szokásos fordulatokat. Egy-két koccanás, a biztonsági autó szokásos szingapúri megjelenése és egy rajongó a pálya szélén haladása okozott csak kisebb riadalmat. A Ferrari és a Red Bull jó szereplése várható volt, a Mercedes leszereplése kevésbé. Utoljára a Hungaroringen teljesített rosszul a csapat, érdekes módon akkor, amikor a Ferrari és a Red Bull pilótái jeleskedtek.
A biztonsági autót kétszer kellett a pályára küldeni. Felipe Massa bokszbeállását követően a bokszutcát hagyta el éppen, amikor Nico Hülkenberg nekiment Force Indiájával, s ez később ahhoz vezetett, hogy a brazilnak fel kellett adnia a versenyt. Hülkenberg három rajthelyes büntetést kapott a következő, Japán Nagydíjra. A virtuális biztonsági autó után az igazit is pályára küldték a sok törmelék feltakarításáig. Másodjára a versenyautók lassításának céljából hajtott ki a Mercedes a pályára, mikor egy rajongó egyszer csak elkezdett sétálni a pálya szélén. Szerencsére egy-két fotó elkészítését követően hamar kimászott a pályáról és nem lett ebből nagyobb gond.
A mezőny továbbra is marad Ázsiában, hiszen egy hét múlva (2015. szeptember 27.) Japánban mérkőznek meg egymással a Forma-1-es pilóták. 2014-ben Lewis Hamilton nyert esős körülmények között. Szomorú évforduló következik, egy évvel ezelőtt ezen a futamon szenvedett súlyos sérülést Jules Bianchi, aki végül idén nyáron, július 17.-én távozott végleg az égi versenypályákra.
2015-ös Szingapúri Forma-1-es Nagydíj eredménye:
1. Sebastian Vettel Ferrari 2:01:22.118
2. Daniel Ricciardo Red Bull + 1.478
3. Kimi Raikkönen Ferrari + 17.154
4. Nico Rosberg Mercedes + 24.720
5. Valtteri Bottas Williams + 34.204
6. Danyiil Kvjat Red Bull + 35.508
7. Sergio Perez Force India + 50.836
8. Max Verstappen Toro Rosso + 51.450
9. Carlos Sainz Toro Rosso + 52.860
10. Felipe Nasr Sauber + 1:30.045
A világbajnokság eredménye a Szingapúri Nagydíj után
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 252 pont
2. Nico Rosberg 211 pont
3. Sebastian Vettel 203 pont
4. Kimi Raikkönen 107 pont
5. Valtteri Bottas 101 pont
6. Felipe Massa 97 pont
7. Daniel Ricciardo 73 pont
8. Danyiil Kvjat 66 pont
9. Sergio Perez 39 pont
10. Romain Grosjean 38 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 463 pont
2. Ferrari 310 pont
3. Williams 198 pont
4. Red Bull 139 pont
5. Force India 69 pont
6. Lotus 50 pont
7. Toro Rosso 41 pont
8. Sauber 26 pont
9. McLaren 17 pont
10. Manor 0 pont
(Forrás: Amber PR)
Sebastian Vettel Malajziát és a Hungaroringet követően megcsinálta esti fények között is. Három korábbi, Red Bullal szerzett győzelmét követően a Ferrari német pilótája negyedszer is behúzta. Sima győzelmet szerzett Szingapúrban, ráadásul a Ferrari idén először kettős dobogós helyezést is ünnepelhet, hiszen Daniel Ricciardo mögött a bronzérmes helyen Kimi Raikkönen ért célba. „Ez egyike a legjobb versenyeimnek. Rendkívül intenzív volt. Nagy nyomás jött mögülem. Daniel nagyon jól versenyzett, figyelt az abroncsaira. A második bokszutcai látogatás után én diktáltam a tempót. Onnantól kezdve kontrolláltam a köztünk lévő távolságot. Nagyszerű hétvége van mögöttünk.” – szögezte le Vettel. Ahogy az várható volt a szingapúri forró pálya nagyon feküdt a Ferrarinak. Kimi Raikkönen elmondása alapján azonban már szombaton rendetlenkedett az autója, s a verseny leintését követően is arra panaszkodott, hogy nehézkes volt a vezetése.
Sebastian Vettel, ezzel szemben lehengerlő módon versenyzett, s gondoskodott arról, hogy erről a pályáról továbbra is csak három pilótának legyen győzelmi trófeája. A másik két korábbi győztes kevésbé volt sikeres. Az egyéni ponttáblát vezető Lewis Hamilton és Fernando Alonso (McLaren) sem ért célba. A Mercedesnek az egész hétvége során gondjai voltak, s pilótái a szombati időmérő edzésen csak az ötödik és hatodik helyet tudták megszerezni. Arról folytak a találgatások, hogy vajon csak lapít-e a csillagos csapat, és később hatalmas durranással hozzák a már megszokott formájukat, vagy tényleg ennyire nem megy nekik ezen a pályán. Ez utóbbi igazolódott be, amit nem is igazán tudtak mivel magyarázni, mint a Pirelli által a hétvégi futamra szabott minimális guminyomási értékeivel. Ugyanis ezen kívül semmi sem változott, viszont a Mercedes pilótái elmondták, hogy a gumik tapadásával komoly gondjaik voltak. Lewis Hamilton hétvégi kálváriája a verseny 23. körében hágott a tetőfokára, mikor hirtelen elfogyott az erő az autójából, s drasztikusan lelassult. Még további tíz kör erejéig kitartott a brit pilóta, mielőtt feladta a küzdelmet. A Mercedes brit pilótájával idén ezidáig még egyszer sem fordult elő, hogy fel kellett adnia a versenyt. A címvédő azzal vigasztalódhat, hogy bár Nico Rosberg célba ért, negyedik helyezésével szerzett pontjai révén az eddigi előnyét az egyéni ponttábla élén 53-ról 41-re csökkentette „csak” le. Sebastian Vettel, ezzel szemben hat futammal a szezon vége előtt mindössze nyolc ponttal lemaradva áll Nico Rosberg mögött az egyéni ponttábla harmadik helyén. Ha Rosberg nem vigyáz, még a második helynek is búcsút mondhat majd a végelszámolásnál.
Valtteri Bottas problémamentes futamot tudhat maga mögött és végül az ötödik helyen célbaérve szerzett értékes pontokat maga és csapata számára. A finn pilóta profitált Danyiil Kvjat balszerencséjéből, aki pont a biztonsági autós periódusok előtt állt ki a bokszba. Az orosz végül a hatodik helyet szerezte meg. Hetedik helyen Sergio Perez szépített a Force Indiának. Őt a két Toro Rosso pilóta, Max Verstappen és Carlos Sainz követi a nyolcadik és kilencedik pontszerző helyen. A csapat kérte a verseny végén a fiatal hollandot, hogy engedje maga elé csapattársát, de ő nem tett ennek eleget. Ennek hatására nagy beszélgetések várhatók a Toro Rosso berkein belül. Még a hetedik helyen is autózott Felipe Nasr a verseny során, de végül a tizedik pontszerző helyen kormányozta célba Sauberjét.
A verseny egyébként nem hozta a mostanság szokásos fordulatokat. Egy-két koccanás, a biztonsági autó szokásos szingapúri megjelenése és egy rajongó a pálya szélén haladása okozott csak kisebb riadalmat. A Ferrari és a Red Bull jó szereplése várható volt, a Mercedes leszereplése kevésbé. Utoljára a Hungaroringen teljesített rosszul a csapat, érdekes módon akkor, amikor a Ferrari és a Red Bull pilótái jeleskedtek. A biztonsági autót kétszer kellett a pályára küldeni. Felipe Massa bokszbeállását követően a bokszutcát hagyta el éppen, amikor Nico Hülkenberg nekiment Force Indiájával, s ez később ahhoz vezetett, hogy a brazilnak fel kellett adnia a versenyt. Hülkenberg három rajthelyes büntetést kapott a következő, Japán Nagydíjra. A virtuális biztonsági autó után az igazit is pályára küldték a sok törmelék feltakarításáig. Másodjára a versenyautók lassításának céljából hajtott ki a Mercedes a pályára, mikor egy rajongó egyszer csak elkezdett sétálni a pálya szélén. Szerencsére egy-két fotó elkészítését követően hamar kimászott a pályáról és nem lett ebből nagyobb gond. A mezőny továbbra is marad Ázsiában, hiszen egy hét múlva (2015. szeptember 27.) Japánban mérkőznek meg egymással a Forma-1-es pilóták. 2014-ben Lewis Hamilton nyert esős körülmények között. Szomorú évforduló következik, egy évvel ezelőtt ezen a futamon szenvedett súlyos sérülést Jules Bianchi, aki végül idén nyáron, július 17.-én távozott végleg az égi versenypályákra. 2015-ös Szingapúri Forma-1-es Nagydíj eredménye: 1. Sebastian Vettel Ferrari 2:01:22.118 2. Daniel Ricciardo Red Bull + 1.478 3. Kimi Raikkönen Ferrari + 17.154 4. Nico Rosberg Mercedes + 24.720 5. Valtteri Bottas Williams + 34.204 6. Danyiil Kvjat Red Bull + 35.508 7. Sergio Perez Force India + 50.836 8. Max Verstappen Toro Rosso + 51.450 9. Carlos Sainz Toro Rosso + 52.860 10. Felipe Nasr Sauber + 1:30.045 A világbajnokság eredménye a Szingapúri Nagydíj után
Pilóták: 1. Lewis Hamilton 252 pont 2. Nico Rosberg 211 pont 3. Sebastian Vettel 203 pont 4. Kimi Raikkönen 107 pont 5. Valtteri Bottas 101 pont 6. Felipe Massa 97 pont 7. Daniel Ricciardo 73 pont 8. Danyiil Kvjat 66 pont 9. Sergio Perez 39 pont 10. Romain Grosjean 38 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 463 pont 2. Ferrari 310 pont 3. Williams 198 pont 4. Red Bull 139 pont 5. Force India 69 pont 6. Lotus 50 pont 7. Toro Rosso 41 pont 8. Sauber 26 pont 9. McLaren 17 pont 10. Manor 0 pont
(Forrás: Amber PR)
|