Autós hírek: Belga F1-es Nagydíj, Spa-Francorchamps: Hamilton ismét elemében… és simán nyert


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A váratlan és fordulatos jubileumi Magyar Nagydíj után úgy tűnik visszatért minden a rendes kerékvágásba. A szünet utáni Belga Nagydíjon ismét a Mercedes pilótái domináltak a versenyen. Lewis Hamilton jó formában volt, rajtcél győzelmet szerzett a Spa-Francorchamps-i pályán. A brit pilótát csapattársa, Nico Rosberg követte a célba, míg a harmadik helyezés nagy meglepetésre a Lotus francia pilótájáé, Romain Grosjeané lett.

„A mai nap álomszerű volt, s az autó egész hétvégén fantasztikusan ment. Soha nem idegeskedtem, nagyszerű tempóm volt. Nem kellett jobban nyomnom a gázt annál, ahogy hajtottam.” – szögezte le Hamilton.

Sokáig úgy tűnt, hogy az idén a Mercedes duója mellett többször dobogóra álló Sebastian Vettel a hungaroringi győzelem után ezúttal bronzérmes helyen ér célba. Nem így lett. Vettel szerencséje elfogyott az utolsó előtti körben. Az egy bokszbeállást kockáztató német pilóta autójának jobb hátsó kereke defektet kapott és így idén először fel kellett adnia a versenyt. Nem túl stílszerű ünneplése ez Vettel 150. és a csapat 900. nagydíjának.

A belga futam hasonlóan indult, mint a július végi Magyar Nagydíj. Két felvezető kört tett meg a mezőny, mivel a rajt előtt ezúttal Nico Hülkenberg jelezte, hogy gondjai vannak. Miközben Hamilton simán vette ezt az akadályt és az élen maradva elhúzott az első helyen, Nico Rosberg elbaltázta a rajtot, s sorban kielőzte őt Perez és Ricciardo is.

Miután Hamilton elhúzott az élen, minden szem Rosbergre szegeződött. Közepes gumikon jobban haladt a német és kezdett felzárkózni Hamiltonra. A 20. körben a virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, azért hogy Ricciardo Red Bullját eltávolítsák. Az ötödik helyen autózott az ausztrál pilóta, mikor megadta magát az autója.

Romain Grosjean volt a verseny meglepetésembere. A francia pilóta a negyedik helyre kvalifikálta magát, de a kilencedik helyről rajtolt egy büntetés miatt. Még a harmadik helyen is autózott a verseny során, de végül a dobogós helyezését Vettel balszerencséjének köszönhetően kapta meg. Nagyon kellett már ez a helyezés Grosjeannak, aki utoljára a 2013-as USA Nagydíjon állhatott dobogóra.

Danyiil Kvjat mai teljesítménye is megér egy misét. Az ötödik helyről a tizedik helyre esett vissza az orosz pilóta, mikor a virtuális biztonsági autós fázisban nem ment be a bokszba. 15 körrel a verseny vége előtt azonban nekilódult és egyik pilótát előzte ki a másik után. A heves Red Bull pilóta végül a negyedik helyen kötött ki.


A verseny rajtjánál nagyon gyorsan kilövő Sergio Perez később nem tudta tartani ezt a jó tempót, de így is az ötödik helyre vitte célba Force Indiáját, ami a csapat idei legjobb eredménye. A mexikói pilóta sikeresen visszaverte Massa és Raikkönen támadási kísérleteit, akik így végül a hatodik és hetedik helyen értek célba.

Max Verstappen is jó versenyzést mutatott be. A rajtrács hátuljáról rajtoló holland pilóta bár az utolsó körben nem tudta kielőzni Kimi Raikkönent, de a pontszerző nyolcadik helyre vitte célba Toro Rossóját. Csapattársa, Carlos Sainz Jr. autójának technikai meghibásodása miatt hamar feladta a versenyt.

A verseny legnagyobb malőrje a Williams nevéhez fűződik. A csapat szerelői ugyanis a harmadik helyről rajtoló Valtteri Bottasnak az első bokszbeállásakor jobb hátulra médium abroncsot raktak, míg a többi lágy volt. Bokszutca áthajtásos büntetést kapott a finn pilóta, s a rossz gumikkal kellett egy ideig versenyeznie. A balszerencsés pilóta végül a kilencedik helyen kötött ki, s visszaesett az egyéni ponttábla hatodik helyére.


Az utolsó pont Marcus Ericssoné, aki ismét csapattársa, Felipe Nasr előtt ért célba. A McLaren nem tudta megismételni magyarországi teljesítményét. De valljuk be, ez várható volt. Alonso és Button a 13. és 14. helyet „csípte meg”.

Lewis Hamiltonnak jelenleg 227 pontja van Rosberg 199 pontjával szemben. Hamilton most állt 80. alkalommal dobogóra, s ezzel beérte gyermekkori ideálja, a háromszoros világbajnok Ayrton Senna rekordját.

A Forma-1-es rajongóknak ezúttal is két hetet kell várniuk a következő futamra. 2015. szeptember 6.-án látogat el ugyanis a Forma-1-es mezőny az Olasz Nagydíj helyszínére, Monzába. A Ferrari hazai versenyén a Ferrari rajongók, a Tifosi, a maranellóiak győzelmét áhítják. Ezzel nem lesz másként Sebastian Vettel sem, aki bizonyára könnyebben tudna mostani eredményén átlépni a csapat hazai versenyén megszerzett dobogós helyével.

2015-ös Belga Forma-1-es Nagydíj eredménye


1. Lewis Hamilton             Mercedes                         1:23:40.387

2. Nico Rosberg                Mercedes                         + 2.058

3. Romain Grosjean          Lotus                               + 37.988

4. Danyiil Kvjat                 Red Bull                           + 45.692

5. Sergio Perez                Force India                       + 53.997

6. Felipe Massa                Williams                           + 55.283

7. Kimi Raikkönen             Ferrari                              + 55.703

8. Max Verstappen           Toro Rosso                      + 56.076

9. Valtteri Bottas               Williams                           + 1:01.040

10. Marcus Ericsson         Sauber                             + 1:31.234


A világbajnokság eredménye a Belga Nagydíj után

Pilóták:


1. Lewis Hamilton                       227 pont

2. Nico Rosberg                         199 pont

3. Sebastian Vettel                     160 pont

4. Kimi Raikkönen                         82 pont

5. Felipe Massa                            82 pont

6. Valtteri Bottas                           79 pont

7. Danyiil Kvjat                             57 pont

8. Daniel Ricciardo                        51 pont

9. Romain Grosjean                     38 pont

10. Max Verstappen                     26 pont


Konstruktőrök:


1. Mercedes                               426 pont

2. Ferrari                                    242 pont

3. Williams                                 161 pont

4. Red Bull                                 108 pont

5. Lotus                                       50 pont

6. Force India                               49 pont

7. Toro Rosso                              35 pont

8. Sauber                                     23 pont

9. McLaren                                  17 pont

10. Manor                                      0 pont

(Forrás: Amber PR)